AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Vi har nå noen vegger som er malt i Chi (helt hvitt), og noen vegger i en lysere beige tone. Taket og listene er litt mørkere beige. Vi vil male veggene nå, og taket + lister om en stund (for stor jobb å ta alt med en gang). Hvis vi maler alle vegger i Chi, hvilken farge kan passe på tak og lister? Listene og taket ser veldig gult ut nå med de veggene som er hvite... Har åpen løsning i hele underetasjen, så er et veldig stort prosjekt. Anonymkode: 00b86...d88
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 Må vel bli klassisk hvit. En helt ren hvitfarge. Det er veldig fint med chi. Jeg liker hvitt, lyst og luftig veldig godt. Men dere bør tenke på at det meste av møbler, kjøkken osv. ikke er helt hvitt og derfor vil se gult ut i forhold. Bokhyller fra IKEA f.eks. Anonymkode: 21b3a...d91 1
listefyll Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Enten klassisk hvit eller chi. Anbefaler å teste med prøveboks før du setter i gang. Srlvvhar jeg brukt klassisk hvit på både tak, lister og vegger.
Pinkee Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 Hvis du maler veggene i matt, så kan jo chi i silkematt være fint i tak/lister. Selv om det er samme farge, så blir det jo forskjell når det er ulik glansgrad.Lureste du gjør, er å spørre på malingsbutikken, utrolig hva dem har peiling på. 1
2shy Skrevet 9. november 2015 #5 Skrevet 9. november 2015 Bøyer meg i rekken her; du må male i chi eller klassisk hvit. Chi er det hviteste som finnes, den er kritthvitt og inneholder grønt. Det er en ganske hard hvitfarge. Enig med Pinkee at det vil være fint å velge Chi i halvblank på listene, for det blir en fin brytning. Du må styre unna bomull, eggehvit o.l ihvertfall. Disse hvitnyansene vil virke veldig gule inntil Chi, og det vil også føre til at veggfargen vil virke ekstra hard/kald. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå