AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Litt utblåsning. Jeg er ei jente på 20 år som aldri har hatt kjæreste. Jeg må helt ærlig innrømme at det finnes en redsel for å "ende opp alene" selv om jeg er så ung. Moren min begynner å mase mer og mer, og når vi snakker sammen spør hun "har du ikke fått deg kjæreste enda?"Mange av mine venninner er i stabile forhold nå. Noen er i gang med kjøp av leilighet og alt. De fleste av disse er sammen med sine "high school sweethearts", altså kjæresten fra videregående, noen har møtt dem via jobb og faktisk noen få fra Tinder.Jeg lurer på hvor folk egentlig finner en "å date"? Er nettet siste utvei for meg? Føler nemlig jeg har alle odds mot meg..1. Jeg studerer et jente-dominert studium2. Det er et prestisjestudium, dagene går til å sitte og lese i lesesalen. Derav har jeg ikke tid til å ha/møte noen via en jobb heller3. På fritiden liker jeg å trene, hittil ingen som har "sjekket" meg opp, alle er jo opptatt med sitt på treningsstudio ?4. Jeg går ut på byen og kommer i snakk med noen gutter der. Får oppmerksomhet. Men jeg har ikke tro på at man kan finne noen å inngå et seriøst forhold med, jeg klarer bare ikke å tenke meg at en gutt med alkohol i blodet er ute etter noe mer enn et one night stand. Det svekker på selvtilliten. Jeg føler meg rett og slett ikke attraktiv nok. Jeg har så lyst på en kjæreste! Og jeg er absolutt ikke kresen heller. Jeg vil bare ha en gutt som holder rundt meg og alle de kjæreste-tingene jeg ikke har opplevd.. Anonymkode: 3082f...8bd 1
Summers Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 Vet ikke hvilket studie du går på, men mange av de kvinnedominerte prestisjestudiene kommer jo nærmest med kjærestegaranti, men du må jo selvsagt være litt på.
Katten.2.0 Skrevet 8. november 2015 #3 Skrevet 8. november 2015 Du må gjøre deg tilgjengelig. Er du sykt opptatt er du mindre tilgjengelig.FYI: Du kan finne noen gode karer på byen òg
Teethgrinding Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Hvorfor er du så rett for "nettet" a? Er du for god til å synke ned på nivå med lekmannsfolket? Da er det vel kanskje også her noe av problemet ditt ligger. Man får ihvertfall ikke type av å være prippen.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #5 Skrevet 9. november 2015 Hvorfor er du så rett for "nettet" a? Er du for god til å synke ned på nivå med lekmannsfolket? Da er det vel kanskje også her noe av problemet ditt ligger. Man får ihvertfall ikke type av å være prippen. Nei, det mente jeg absolutt ikke! Er klar over at det virker sånn i hovedinnlegget. Jeg syns helt dønn ærlig 90% av "den norske mann" jeg ser ute på gata er kjekke! Det jeg mente med "nettet" er at de fleste i min aldersgruppe (20) bruker apper som Tinder og Hot or not, noe jeg har fått innrykk av er puleapper. Hvertfall "min erfaring" etter at jeg hørt venninner som har vært aktive der og ellers lesing her på kg. Anonymkode: 3082f...8bd 1
Ms.Sommerfugl Skrevet 9. november 2015 #6 Skrevet 9. november 2015 (endret) Du er 20 år gammel, jente! Slapp nå av. Har det blitt sport ut av å bli etablert så tidlig som mulig i disse dager? Jesus.For å svare på spørsmålene/utsagnene dine.1. Jeg studerer et jente-dominert studiumOg så? Det spiller da ingen rolle.2. Det er et prestisjestudium, dagene går til å sitte og lese i lesesalen. Derav har jeg ikke tid til å ha/møte noen via en jobb hellerHvis du så vidt har tid til skole, hvordan skal du da ha tid til kjæreste? 3. På fritiden liker jeg å trene, hittil ingen som har "sjekket" meg opp, alle er jo opptatt med sitt på treningsstudio ?Ja, selvfølgelig er de opptatt av trening, sist jeg sjekket så dro folk på treningsstudio for å trene. Ikke for å bli brukt som sjekkemarked. 4. Jeg går ut på byen og kommer i snakk med noen gutter der. Får oppmerksomhet. Men jeg har ikke tro på at man kan finne noen å inngå et seriøst forhold med, jeg klarer bare ikke å tenke meg at en gutt med alkohol i blodet er ute etter noe mer enn et one night stand.Så ikke bli med på ONS? Du kan fint finne gutter på byen, såfremt de ikke er dritings. Be moren din om å slutte og mase. Ting vil skje naturlig Og ja - jeg møtte min kjæreste på Tinder. Jeg var ganske heldig da, men det er like vanlig å date via nettet nå som å date ved og møtes på andre måter. Endret 9. november 2015 av Ms.Sommerfugl 1
rundtfingern Skrevet 9. november 2015 #7 Skrevet 9. november 2015 Jeg er 19, har samme redsel, men sitter også med en tro der mange gifter seg tidlig. Jeg studerer også et kvinnedominert studium. Jeg vil tro det at ting tar litt tid, og selvfølgelig ikke stress. De "mange" er ikke så mange likevel, det finnes mange flere som er singel enn i et forhold, og si til moren din at du ikke har tid. Og nettet, ja, jeg har bare opplevd veldig desperate mennesker så velger å ikke være på tinder lenger! Men, dra ut, finn på ting i edru tilstand eller bare krøll beina sammen og spis is med venninnene mens du ennå er singel
Teethgrinding Skrevet 9. november 2015 #8 Skrevet 9. november 2015 Nei, det mente jeg absolutt ikke! Er klar over at det virker sånn i hovedinnlegget. Jeg syns helt dønn ærlig 90% av "den norske mann" jeg ser ute på gata er kjekke! Det jeg mente med "nettet" er at de fleste i min aldersgruppe (20) bruker apper som Tinder og Hot or not, noe jeg har fått innrykk av er puleapper. Hvertfall "min erfaring" etter at jeg hørt venninner som har vært aktive der og ellers lesing her på kg. Anonymkode: 3082f...8bdDet er godt å høre Jeg ville dytte litt på ubehagelighetene i innlegget ditt for å teste deg. Jeg er enig med Sommerfuglen om at det kanskje kan være lurt å vurdere hvor mye tid du faktisk har til en kjæreste også. Vet du hvor mye tid det tar? Et nytt forhold, og spesielt den innledende datingfasen, krever enormt med tid. Hvor mye overskudd har du egentlig til å skrive 100 sms om dagen? Jeg har selv vært der hvor jeg vet jeg har kastet bort årevis på sånt tull når jeg egentlig kunne studert og blitt tidligere ferdig. Kjæresterier er ikke alltid løsningen på dine problemer og ensomhet. Just saying. Hvis du tross alt er 100% besatt av ideen på å finne deg en type er det ingenting i veien for å gå på byen og gi noen telefonnummeret ditt/legge til på Facebook. Derifra er det enkelt å invitere på en date. Ta kontrollen, vær litt moderne. Tingen med Tinder og disse tingene; når venninnene dine bruker det som en pule-app handler det om usikkerhet i en stor del av tilfellene. De vet ikke hvordan de skal sette seg ned på ordentlig date og faktisk snakke sammen og bli kjent. Det er så mye enklere å bare falle rett inn i det fysiske, spesielt hvis fyren er litt på. Da kan man lene seg tilbake og la han gjøre jobben. Det betyr ikke at disse unge jentene nødvendigvis er mindre oppspilt på et forhold, men at de kanskje gjør ting i feil rekkefølge. Sånn er tiden vi lever i. Vi har sex først, og så stiller vi alle de vriene spørsmålene etterpå. Fryktelig dumt selvsagt. Det forklarer også litt hvorfor forholdene blir så vanskelige å få til nå om dagen. Hvorfor bli i et forhold når man kan få dekket sine umiddelbare behov gjennom mobiltelefonen? Det intime blir mindre spesielt og nærmere den offentlige sfære. Så, hvis du virkelig vil ha kjæreste må du gjøre de tingene som kjærester gjør. Det betyr date der man snakker sammen, løpende kontakt, være ærlige med hverandre, utveksle fortroligheter, osv. Det starter ikke med å pule, altså.
Gjest AnonGangerTo Skrevet 9. november 2015 #9 Skrevet 9. november 2015 Jeg føler meg rett og slett ikke attraktiv nok. Jeg har så lyst på en kjæreste! Og jeg er absolutt ikke kresen heller. Jeg vil bare ha en gutt som holder rundt meg og alle de kjæreste-tingene jeg ikke har opplevd.. Anonymkode: 3082f...8bdTo ting jeg la merke til. En - du vil kun ha en kjæreste for å si at du har en kjæreste. To - du har dårlig selvtillit. Menn er møkkalei jenter/damer med dårlig selvtillit. De styrer unna de som pesten og med god grunn - det er slitsomt å være sammen med noen som trenger hele tiden bekreftelse på at de er attraktive nok. Jobb med deg selv og bygg opp selvtilliten først, så kan du begynne med å date etterpå.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #10 Skrevet 9. november 2015 Første gang jeg møtte kjæresten min hadde vi allerede flytta sammen da vi bodde i kollektiv. Det bare klikka og vi begynte å flørte etter 1 uke Og jeg som absolutt ikke hadde tenkt å få kjæreste da, haha. Anonymkode: 4ff42...691 1
Drømmern Skrevet 9. november 2015 #11 Skrevet 9. november 2015 Nr. 1 traff jeg på 17.mai-fest. Han kjørte meg og veninna mi hjem. Vi var sammen i 1 år.Nr. 2 traff jeg på jobb (sesongarbeid). Holdt på i 3 mnd.Nr. 3 traff jeg på byen da jeg blandet meg inn i en diskusjon om hvilken by som hadde best uteliv (etter å ha vært på byen én gang). Snakket ikke mer den kvelden, men hans sendte nr sitt på snap, og jeg kontaktet ham dagen etterpå. 1 mnd siden jeg traff ham nå, og har daglig kontakt og møtes 1-2 ganger i uka.Gi folk en sjanse og våg å ta intiativ.
Gjest Bergtekjen Skrevet 9. november 2015 #12 Skrevet 9. november 2015 *snip*Jeg lurer på hvor folk egentlig finner en "å date"? Er nettet siste utvei for meg? Føler nemlig jeg har alle odds mot meg..*snip*Anonymkode: 3082f...8bdSjølv fann eg ein å date gjennom felles venner. Han er også den fyrste mannen eg datar.Tipset mitt til deg er å ikkje stresse rundt dette og drive å søke iherdig etter ein kjærast. Det virkar som nokon sa lenger oppe at du berre vil ha ein kjærast for å kunne sei at du har ein og det er feil fokus.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #13 Skrevet 9. november 2015 To ting jeg la merke til. En - du vil kun ha en kjæreste for å si at du har en kjæreste. To - du har dårlig selvtillit. Menn er møkkalei jenter/damer med dårlig selvtillit. De styrer unna de som pesten og med god grunn - det er slitsomt å være sammen med noen som trenger hele tiden bekreftelse på at de er attraktive nok. Jobb med deg selv og bygg opp selvtilliten først, så kan du begynne med å date etterpå.Mange menn går aktivt etter jenter med dårlig selvtillit, de er lettere å forme og dermed lettere å ha med å gjøre. TS, Bestill en ferietur til Tyrkia, så er du garantert å komme hjem med en kjæreste. Anonymkode: 8ac5e...d69
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #14 Skrevet 9. november 2015 Kvinnedominert prestisjestudium?? Anonymkode: 89b74...29a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #15 Skrevet 9. november 2015 Kvinnedominert prestisjestudium??Anonymkode: 89b74...29a70 % av studentene på medisin i oslo er kvinner. Anonymkode: 8ac5e...d69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå