Gå til innhold

Jobbintervju, klær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på jobbintervju til uka, og trenger litt hjelp med å finne ut hva som er greit å ha på seg og ikke. De fleste artiklene jeg har lest sier hverdagslig, men formelt, men de forbeholder ofte at man har en ganske streit stil... Jeg er ikke hardcore punker eller noe, men jeg er litt typete, tenk Cosima i Orphan Black. 

Det er ikke noen spesielt formell arbeidsplass, det er på en kafé hvor arbeidsantrekket blir uniform, og det er et ganske ungt miljø der, vet jeg. 

Har prøvd å sette sammen litt antrekk, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om de er sømmelige eller ikke. 

Kan jeg f.eks gå med blondestrømpebukse? Tenker da under en sort eller mørkegrønn kjole til midten av låret, uten noen gjennomsiktige partier eller stor utringning eller noe, og med en lang cardigan over slik at det ikke fremhever kroppen min utover strømpebuksa. Kan jeg gå med en såpass kort kjole i det hele tatt? 

Hva med bustier? Har en som den i svart: http://www.thefabdiaries.com/uploads/2/1/1/2/21125226/5021524_orig.jpg Tenker da med høytlivsbukse eller skjørt under, så det vises ikke altfor mye mage, men likevel. 

Kan jeg gå med armyboots type støvletter? 

Anonymkode: 285ed...4cf

Skrevet

Ville droppet bustier (ikke vis mage) og mønstret strømpebukse. En enkel svart eller grønn kjole er helt innenfor, hvis du er redd for at den er for kort tar du bare en strømpebukse med høyere denier (tett). 

Gå med noe du føler deg komfortabel i, men som er såpass enkel at de ikke tenker for mye over hva du har på deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gjort som Bokdamen sier, droppet bustier (veldig storbyferie med venninner midt på varmeste sommeren for min del) og mønstret strømpebukse (der den er gjennomsiktig. Tett strømpebukse med mønster i er noe annet).

Hadde gått for enkel kjole og cardigan som du nevner, men med tette strømper. 

Skrevet

Jeg hadde gått for noe  halvpent og streit uavhengig av hvilken stil jeg har. Det er et jobbintervju og du skal gå med uniform på jobb så da har ikke din personlige smak og stil så mye å si forhold til jobben uansett. 

Skrevet

Nei til begge forslagene dine. Syns kjolen blir fort kort. Hadde gått for en litt lengre hverdagslig kjole med helt svart strømpebukse, eller bare kjøre safe med svart bukse, litt fin topp og en cardigan :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...