Gå til innhold

Når er det legitimt å vurdere utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var liten så jeg for meg å ha et normalt liv. Hus, utdannelse, jobb, kjæreste, venner... Så kom voksenlivet og ting ble alt annet enn hva jeg så for meg. Nå, etter å ha forsøkt å finne noe som kan minne om kjærlighet i flere år, har jeg innsett at det antageligvis ikke kommer til å skje. (Ps: Det har aldri vært hovedfokuset, mer sånn at man alltid er tilgjengelig og griper mulighetene når de dukker opp.)

Tradisjonell dating har ikke fungert. Nettdating har ikke fungert. Tinder har ikke fungert. Gir alt et forsøk, men ja. Ingenting ser ut til å fungere. Så. I det siste har jeg googlet litt rundt. Ute etter å finne nye muligheter. Og på veien har jeg kommet over utenlandsdating. Russerbrudservice, om du vil. Når jeg sier at det ikke har fungert er det forøvrig fordi jeg må erkjenne at jeg har liten verdi på sjekkemarkedet. 

Det er åpenbart flere usikkerhetsmomenter når det kommer til sånne ting. Jeg tenker i utgangspunktet at det er snakk om golddiggers. Om det er sant eller ikke vet jeg ikke, men når man søker etter spesifikt menn i rike land får man jo tanker. På en annen side får jeg en følelse av at det er menneskehandel, uten at jeg kan argumentere veldig godt for/imot. Og som nevnt over er jeg ikke særlig attraktiv, så syns jo direkte synd på jenta. Men, så er det dette behovet for nærhet da. Og behovet for å bli elsket. To faktorer som overstyrer det rasjonelle, dessverre.

Så. Det jeg egentlig lurer på er. Når er det legitimt å vurdere utlandet? I hvilke settinger vil det kunne være moralsk forsvarlig å vurdere utlandet (hvis noen)? Hva bør man tenke på så man får en så "ekte" relasjon som mulig når man vurderer utlandet?

Anonymkode: f47d0...5ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, personlig synes jeg jo hver og en kan gjøre som de vil uten at de skader andre. Jeg har ikke spesielt mange "moralske" kvaler rundt det. Men så er jeg ikke imot prostitusjon heller, så lenge begge parter deltar i det frivillig og på egne premisser. Det vet man jo aldri, men nå snakker jeg på ideologisk basis.

Problemet her er vel heller konsekvensene for deg personlig. Du vil ikke bare ha en sexpartner, du vil "bli elsket". Er sjansene for dette gode om du velger en slik "service"? Nei. Du har rett og slett flyttet deg fra et tradisjonelt datingmarkedet der folk velger partnere utifra tiltrekning, kjemi og kompatibilitet (de vil finne noen de elsker) til ett som er rent kynisk. Sjansene for å finne en kvinne på generell basis er betraktelig bedre, men de er jo bedre nettopp fordi noe av det folk flest ser etter er tatt ut av regningen. Man får ikke i pose og sekk - var dette en gunstig løsning ville alle gjort det. Så spørsmålet er, er det greit for deg å tilbringe livet med en kvinne du vet kun valgte deg fordi hennes utsikter var dårlig og/eller hun var i økonomisk krise? For det er enden på visa - dette forholdet hadde ikke eksistert ellers.

Anonymkode: 6bac2...c84

Skrevet

Velg en voksen kvinne, på samme alder som deg. Noen med engelskkunnskaper og gjerne med ok utdannelse. Det burde ikke være kjempevanskelig å finne i Russland.

Anonymkode: 5c8d8...3ed

• Liker 1
Skrevet

Beklager, men jeg kan ikke tenke meg noe mer egoistisk enn å "kjøpe" seg en ektefelle fordi man vil ha en partner. Et forhold skal bestå av gjensidig gode følelser mellom to personer som genuint ønsker å være sammen av kjærlighet. Aldri i verden om jeg hadde klart å ha et menneske i hus som var der kun fordi jeg hadde noe materielt å tilby. Jeg vil bli elsket for den jeg er, ikke for hva jeg har. At noen klarer å leke kjæreste med et menneske man innerst inne vet ikke bryr seg om deg, og som kanskje til og med forakter deg, fatter jeg bare ikke.

Anonymkode: 69204...892

• Liker 1
Skrevet

Jeg nekter å tro at du ikke har noen verdi på sjekkemarkdet. Det er bare en måte å si at du er feig på. Man må gøtse litt. Prøve. Gjøre en innsats. Å bedrive nettdating, er bare en måte å få kontakt. Å få et forhold krever guts.

Om du leser her inne, så kryr det av single jenter som søker kjæreste og som går på smell etter smell. Nesten alltid med spørsmålet "er han interesert?". Hvor mange slike har du møtt? Som sitter igjen med spørsmålet om du er interesert nok i de? Ganske sikker på at det er flere ;)

PS: Jeg kjenner to som fikk seg russerkoner. De er begge betydelig blakkere i dag.

Anonymkode: bfa68...aa0

• Liker 1
Skrevet

Takk for feedback! Må bare presisere at jeg ikke har gått til stadiet og faktisk tatt kontakt med noen. Sitter egentlig med de samme tankene som anon litt over her, at det bare vil være en illusjon til syvende og sist. Men så det disse ønskene som f*cker opp da...

Jeg har veldig liten verdi på sjekkemarkedet. Kan ta nettdatingen som et eksempel. Jeg ser nå at jeg har sendt 67 meldinger til 67 forskjellige damer. To svarte med å gi uttrykk for at de ikke var interesserte (fair enough) og resten er ubesvarte. (Nei, det var ikke håpløse meldinger i utgangspunktet heller). Null matcher på Tinder på to år. I hverdagen er det riktignok litt lettere, men frasen "jeg vil bare være venner" dukker alltid skremmende fort opp. Vet egentlig ikke hvorfor jeg føler jeg må forsvare meg, men. 

Skrevet

Takk for feedback! Må bare presisere at jeg ikke har gått til stadiet og faktisk tatt kontakt med noen. Sitter egentlig med de samme tankene som anon litt over her, at det bare vil være en illusjon til syvende og sist. Men så det disse ønskene som f*cker opp da...

Jeg har veldig liten verdi på sjekkemarkedet. Kan ta nettdatingen som et eksempel. Jeg ser nå at jeg har sendt 67 meldinger til 67 forskjellige damer. To svarte med å gi uttrykk for at de ikke var interesserte (fair enough) og resten er ubesvarte. (Nei, det var ikke håpløse meldinger i utgangspunktet heller). Null matcher på Tinder på to år. I hverdagen er det riktignok litt lettere, men frasen "jeg vil bare være venner" dukker alltid skremmende fort opp. Vet egentlig ikke hvorfor jeg føler jeg må forsvare meg, men. 

nettsurfing har ingen ting med din verdi som menneske å gjøre. Det er kun vindusshopping. Akkurat nå kjenner jeg for å forbanne all nettdating fordi dette ødelegger så veldig mye for så utrolig mange. Av det jeg leser mellom linjene her så er du en snill mann med verdier. Og langt ifra en som ikke har noen verdi. Men for å lykkes må du vite at du er bra nok som du er. Drit i nettdating. Finn andre kanaler når det gjelder å treffe nye mennesker. Men ikke la Tinder ol bestemme din verdi. Da går du i stykker. 

Anonymkode: bfa68...aa0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...