ejlisothilie Skrevet 16. november 2015 #41 Skrevet 16. november 2015 Jeg tror det blir:KokosmakronerOreokulerSnockerdoodlesOg kanskje en kake av noe slag. Om jeg gidder.
ops2 Skrevet 16. november 2015 #42 Skrevet 16. november 2015 Jeg skjønner ikke hvor store frysere noen har, som alt har Sarah Bernhard i den. Jeg har 80 cm bred fryseboks, og den er stort sett full, siden jeg ikke vil kjøpe brød og middager hver dag.SB er veldig godt, men lager jeg det igjen blir det som langpanne. Tar mindre plass enn de nydelige toppene.Det blir ikke bakt mye tradisjonelle kaker, siden de bæres inn og ut. Pepperkaker, hvite kakemenn, krumkaker, kokosmakroner, ristopper, hjemmelaget konfekt og karameller.
Blosa Skrevet 16. november 2015 #43 Skrevet 16. november 2015 trenger ikke så stor frys for det. Har 4 typer i frysen nå i bokser. De opptar en skuffe(kjøleskapsfrys). Men nå bor jeg ved siden av butikken, så jeg har som regel lite brød og middag i fryseren.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #44 Skrevet 16. november 2015 Jeg skjønner ikke hvor store frysere noen har, som alt har Sarah Bernhard i den. Jeg har 80 cm bred fryseboks, og den er stort sett full, siden jeg ikke vil kjøpe brød og middager hver dag.SB er veldig godt, men lager jeg det igjen blir det som langpanne. Tar mindre plass enn de nydelige toppene.Det blir ikke bakt mye tradisjonelle kaker, siden de bæres inn og ut. Pepperkaker, hvite kakemenn, krumkaker, kokosmakroner, ristopper, hjemmelaget konfekt og karameller.Vi har bare 3 skuffer nederst i kjøleskapet. Vanligvis ligger det et brød og et par poser frosne grønnsaker der. Kanskje noen kyllingfileter og en pakke kjøttdeig. God plass til litt kake også Hva med å "spise seg ut" av fryseboksen? Om den er såpass full tror jeg det er mer enn neste ukes middager der.. Anonymkode: dd4b7...a79 1
Engel Skrevet 17. november 2015 #45 Skrevet 17. november 2015 Kommer nok til å lage papperkaker, oreokuler og risboller med ungene. Samt rulle marsipan. Vurderer også å prøve meg på kokosboller.... Og så blir det nok en stor posjon med boller/kanelsnurrer, samt hjemmebakte rundstykker til juledagene. Sara bernard er også godt.... Og brente mandler! men jeg kommer seriøst ikke til å få spist opp alt dette, så får nok begrense det litt. Pleier å gi bort en del også.
Lady T Skrevet 19. november 2015 #46 Skrevet 19. november 2015 Hm.. Tror det blir:tørre vaflersara bernhardt Pikekyss cookies m/sjokoladebiterpepperkakerrisbollerOreokuler kranskekake (kjøper ferdig av venninne)
romeosa Skrevet 24. november 2015 #47 Skrevet 24. november 2015 Her blir det bare pepperkaker og peppernøtter tror jeg Reiser vekk 16. desember, så blir ikke så mye..
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #48 Skrevet 25. november 2015 pepperkaker, kokosmakroner og skal prøve oss på kransekaker i år. Regner med å få lefser og smulteringer fra mamma. Anonymkode: f4a4a...a70
Mis(s)Understood Skrevet 25. november 2015 #49 Skrevet 25. november 2015 Engelsk fruktkake (den må bakes kommende helg ser jeg nå).Smultringer Resten baker min søster (julaften skal tilbringes hos dem, og det er ikke helt umulig at jeg kjører hjem med et assortert utvalg julekaker i bagasjen)
Nepenthe Skrevet 25. november 2015 #50 Skrevet 25. november 2015 Smultringer, pepperkaker, julemenn (hvis jeg gidder), fingerkremkjeks, sarah bernhardt, krumkaker, kokosmakroner, berlinerkranser, sirupssnipper, fattigmann og risboller.Er heldigvis godt i gang, ser det blir mye
sommermor Skrevet 27. november 2015 #51 Skrevet 27. november 2015 Men åffår æ d ingen som ska bage pebbårnøddår??? Det har jeg laget.
sommermor Skrevet 27. november 2015 #52 Skrevet 27. november 2015 Her blir det : SerinakakerHavremakronerPeppernøtterPepperkakerKaramellerTroikaSjakkruter
Tinuwiel Skrevet 27. november 2015 #53 Skrevet 27. november 2015 Skal bake med svigermor i år, så da blir det litt mer enn jeg pleier å lage😊rosettbakkelssmultringerpotetkakerlefserberlinerkranserhavremakronernøttekakersandnøtter eckernførdeog helt sikkert noe mer😊
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #54 Skrevet 27. november 2015 Ingenting Anonymkode: 0f05c...714
Gjest earlgrey Skrevet 27. november 2015 #55 Skrevet 27. november 2015 Er superkresen både på julemiddag og julebakst, så liker ikke de klassiske "7 slagene" Men her går det derimot i brente mandler, lussekatter, fløtekarameller og colapinner
Christina82 Skrevet 29. november 2015 #56 Skrevet 29. november 2015 Skal sette sammen pepperkakehus, lager pepperkaker, kokkosmakroner, fløtekarameller, hjemmelaget marsipan som jeg lager litt ulike ting av (konfekt, kuler med sjokolade mm) og brune pinner:)
Drømmeland Skrevet 2. desember 2015 #57 Skrevet 2. desember 2015 Skal bake med svigermor i år, så da blir det litt mer enn jeg pleier å lage😊rosettbakkelssmultringerpotetkakerlefserberlinerkranserhavremakronernøttekakersandnøtter eckernførdeog helt sikkert noe mer😊 Jeg tenkte også å prøve Eckernførde i år - har du laget de før? Jeg ble litt usikker på oppskriften på marengsglasuren, det står at melis og vaniljesukker skal vendes forsiktig inn i de piskede eggehvitene.. jeg hadde trodd at melisen skulle piskes inn, slik at det blir en vanlig marengs? Spiller det noen rolle hvordan man gjør det? Ellers skal jeg lage konfektkaker, sjokoladebiscotti med appelsin, mandelkjeks med sitron, pepperkaker, hjemmelaget vaniljeis, marsipankuler med valnøtter, og delfiakake. Julebrød med rosiner og sukat må også til. Det blir kanskje også en tiramisu i løpet av julen..
Tinuwiel Skrevet 3. desember 2015 #58 Skrevet 3. desember 2015 Jeg tenkte også å prøve Eckernførde i år - har du laget de før? Jeg ble litt usikker på oppskriften på marengsglasuren, det står at melis og vaniljesukker skal vendes forsiktig inn i de piskede eggehvitene.. jeg hadde trodd at melisen skulle piskes inn, slik at det blir en vanlig marengs? Spiller det noen rolle hvordan man gjør det? Ellers skal jeg lage konfektkaker, sjokoladebiscotti med appelsin, mandelkjeks med sitron, pepperkaker, hjemmelaget vaniljeis, marsipankuler med valnøtter, og delfiakake. Julebrød med rosiner og sukat må også til. Det blir kanskje også en tiramisu i løpet av julen.. nei, har ikke det dessverre, men smakte de på besøk hos noen i fjor å de var sinnsykt gode😀 skulle jo kanskje tro melisen har lett for å klompe seg hvis du bare skal vende den forsiktig inn? Håper noen her inne har lagd de før og vil gi oss en forklaring😊
Nepenthe Skrevet 11. desember 2015 #59 Skrevet 11. desember 2015 Smultringer, pepperkaker, julemenn (hvis jeg gidder), fingerkremkjeks, sarah bernhardt, krumkaker, kokosmakroner, berlinerkranser, sirupssnipper, fattigmann og risboller.Er heldigvis godt i gang, ser det blir mye Har moderert meg litt. Gidder ikke fattigmann, og muligens ikke sirupssnipper heller.
Eliza Doalot Skrevet 13. desember 2015 #60 Skrevet 13. desember 2015 Har bakt kransekake, smultringer og pepperkaker ( inkl hus) allerede.Skal bake mandelflarn, biscotti, serinakaker, nøttekaker og Sara bernard. Lager i tillegg div julegodterier og brød.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå