kissi Skrevet 10. november 2015 #21 Skrevet 10. november 2015 lagde Sarah bernhardts i makronform. Så lett. Og så godt. La til grønn farge da peppekakemakronene er røde, så gir de en fin fargekombo. Kan legge ved bilde. Grønn er Sarah bernhardts og rød er pepperkake. Tenkte pynte de rød med en grønn NON stop. Åh, så stilig! 😀 mine ble jo plutselig kjempekjedelige :-P Men heldigvis gode likevel! Og duSitronmelis; desember er ikke helt måneden for å slanke seg. Da må man hvertfall kose seg litt! Selv om det ikke er nødvendig å fråtse :-) 1
SunnivaOslo Skrevet 10. november 2015 #22 Skrevet 10. november 2015 Lussekatterpeppernøttersjokolade med smak av appelsinRistopper (?) Dere vet,sånn puffa ris m sjokoladeSarah Bernard brente mandlerbiscotti Skal også lage klementin marmelade og mocca likør
SunnivaOslo Skrevet 10. november 2015 #23 Skrevet 10. november 2015 lagde Sarah bernhardts i makronform. Så lett. Og så godt. La til grønn farge da peppekakemakronene er røde, så gir de en fin fargekombo. Kan legge ved bilde. Grønn er Sarah bernhardts og rød er pepperkake. Tenkte pynte de rød med en grønn NON stop. oppskrift please? ☺☺☺
Blosa Skrevet 10. november 2015 #25 Skrevet 10. november 2015 oppskrift please? ☺☺☺bare se bort fra håndskriften. Skal se om jeg får smelt sammen pepperkake og. Les grunnoppskriften til 1001makron.no hvis du ikke har bakt makroner før 👍🏻 1
Blosa Skrevet 10. november 2015 #26 Skrevet 10. november 2015 oppskrift please? ☺☺☺pepperkake makroner. Gå inn på grunnoppskriften og les nøye hvordan du skal gå frem for å få bra makroner. I makronene brukte jeg grunnoppskrift også tilsatte jeg krydderet som står i kremen på denne oppskriften på bunner: http://www.1001makron.com/2013/12/julespesial-3-makroner-med-julekrydder/Så brukte jeg kremen til disse: http://www.1001makron.com/2015/02/makroner-med-vanilje/Denne kombinasjonene var helt perfekt. Skikkelig snadder 👍🏻 1
Arkana Skrevet 10. november 2015 #27 Skrevet 10. november 2015 Jeg regner med det blir- pepperkaker- kongelige nøttekaker (en type cookies)- pikekyss/marengs- bordstabelbakkels- kransekakestenger- kokosmakroner- og selvsagt lussekatter til Luciadagen
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #28 Skrevet 11. november 2015 bare se bort fra håndskriften. Skal se om jeg får smelt sammen pepperkake og. Les grunnoppskriften til 1001makron.no hvis du ikke har bakt makroner før 👍🏻 Det var pen håndskrift det! :) Anonymkode: ad871...842 1
Gjest Peanut Skrevet 11. november 2015 #29 Skrevet 11. november 2015 Sukkerfrie kokosmakroner og pepperkaker og julekake og marsipan, som jeg vet for øyeblikket. ^^,
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #30 Skrevet 11. november 2015 så klart. 3 eggehviter200 GR brunt sukkerpisk til marengs(pisk leeenge) 200 GR melkesjokolade 250 GR lakris(bruk salt eller søt etter ganen din)hakk i små biter og vend forsiktig inn i marengsen. Ca 1 ss til hver topp er passelig størrelse. Stek på 150 grader i 13-15 min.. Velbekomme 👍🏻👍🏻Hva slags lakris bruker du? 😋 Anonymkode: 220e1...90c
Gjest ulvepopcorn Skrevet 11. november 2015 #31 Skrevet 11. november 2015 Pepperkaker og diverse konfekt
Blosa Skrevet 11. november 2015 #32 Skrevet 11. november 2015 Hva slags lakris bruker du? 😋Anonymkode: 220e1...90cjeg bruker en litt salt lakris fra Island. Vet godteland har en del islandsk godteri om du er i nærheten av de største byene. Ellers er nok panda sin salt lakris ett godt alternativ 👍🏻👍🏻
Blosa Skrevet 11. november 2015 #33 Skrevet 11. november 2015 Det var pen håndskrift det! :)Anonymkode: ad871...842takk 🙈
SunnivaOslo Skrevet 11. november 2015 #34 Skrevet 11. november 2015 bare se bort fra håndskriften. Skal se om jeg får smelt sammen pepperkake og. Les grunnoppskriften til 1001makron.no hvis du ikke har bakt makroner før 👍🏻 takk ☺☺☺☺☺☺☺
estrella Skrevet 11. november 2015 #35 Skrevet 11. november 2015 Det blir kakemenn, pepperkaker og cookies. Så tenkte jeg å lete frem noen nye oppskrifter på ting. Er ikke så glad i tradisjonell julebakst, annet enn kakemenn og pepperkaker
jente 82 Skrevet 12. november 2015 #36 Skrevet 12. november 2015 Her blir det: sarah bernhardts(ligger klare i frysen) pepperkake makroner(klare i frysen) kransekakestenger( skal lages og fryses til uka) sjakkruter(til mannen) kakemenn(til sønnen) lakristoppersuksessmakronerdet blir altså 7 ganske utradisjonelle sorter, og de blir alltid spist opp. Rubbel og bit 👍🏻👍🏻 hva slags oppskrift bruker du på kransekakestenger? Fant en uten melk/egg,men da må jeg male mandlene selv...;)
jente 82 Skrevet 12. november 2015 #37 Skrevet 12. november 2015 Har en plan om å lage: brente mandler for første gang,pepperkaker og peppermyntetopper uten melk/egg. I tillegg pleier vi få brune pinner og smultringer til allergikerne her. Er høygravid i jula så tror ikke det blir så mye mer😜
Thorn Skrevet 12. november 2015 #38 Skrevet 12. november 2015 (endret) Her blir det de fem faste i store porsjoner: sjakkruter, bruner pinner, serinakaker, berlinerkranser og franske pepperkaker. Må jo ha minst syv, så det blir i hvert fall to sorter til, men har ikke helt bestemt meg for hvilke ennå. I fjor lagde jeg korintkaker, kan hende jeg kjører reprise på dem.Utenom småkakene lager vi også delfiakake, julebrød, kransekakestenger, brente mandler, og jeg har tenkt å prøve meg på hjemmelaget konfekt i år. Gleder meg til jul! Endret 12. november 2015 av Thorn
Blosa Skrevet 12. november 2015 #39 Skrevet 12. november 2015 hva slags oppskrift bruker du på kransekakestenger? Fant en uten melk/egg,men da må jeg male mandlene selv...;) jeg bruker en med både mel og egg 🙈 Ingen allergier i nærmeste familie.oppskriften er: 500 GR malte mandler(blander ferdigmaten og selvmalte)500 GR melis3 ss mel3 eggehviterbland alt i en bolle og rør. Ha plast el lokk over og inn i kjøleskap i minst 2 timer. Gjerne over natten. Steker på varmluft 190 grader i 8-9 min ☺️
The Kitten Skrevet 14. november 2015 #40 Skrevet 14. november 2015 Jeg skal faktisk ikke bake noen verdens ting. Er ikke så glad i norske julekaker, så da gidder jeg ikke bake dem selv. Istedenfor har jeg bedt en venn om å kjøpe syriske kaker til meg når han er i Istanbul.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå