Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

lagde Sarah bernhardts i makronform. Så lett. Og så godt. La til grønn farge da peppekakemakronene er røde, så gir de en fin fargekombo. Kan legge ved bilde. Grønn er Sarah bernhardts og rød er pepperkake. Tenkte pynte de rød med en grønn NON stop. 

image.jpeg

image.jpeg

Åh, så stilig! 😀 mine ble jo plutselig kjempekjedelige :-P Men heldigvis gode likevel! 

Og duSitronmelis; desember er ikke helt måneden for å slanke seg. Da må man hvertfall kose seg litt! Selv om det ikke er nødvendig å fråtse :-)  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lussekatter

peppernøtter

sjokolade med smak av appelsin

Ristopper (?) Dere vet,sånn puffa ris m sjokolade

Sarah Bernard 

brente mandler

biscotti

Skal også lage klementin marmelade og mocca likør 

Skrevet

lagde Sarah bernhardts i makronform. Så lett. Og så godt. La til grønn farge da peppekakemakronene er røde, så gir de en fin fargekombo. Kan legge ved bilde. Grønn er Sarah bernhardts og rød er pepperkake. Tenkte pynte de rød med en grønn NON stop. 

image.jpeg

image.jpeg

oppskrift please? ☺☺☺

Skrevet

oppskrift please? ☺☺☺

bare se bort fra håndskriften. Skal se om jeg får smelt sammen pepperkake og. Les grunnoppskriften til 1001makron.no hvis du ikke har bakt makroner før 👍🏻 

image.jpeg

• Liker 1
Skrevet

oppskrift please? ☺☺☺

pepperkake makroner. 

Gå inn på grunnoppskriften og les nøye hvordan du skal gå frem for å få bra makroner. 
I makronene brukte jeg grunnoppskrift også tilsatte jeg krydderet som står i kremen på denne oppskriften på bunner: 
http://www.1001makron.com/2013/12/julespesial-3-makroner-med-julekrydder/

Så brukte jeg kremen til disse: 
http://www.1001makron.com/2015/02/makroner-med-vanilje/

Denne kombinasjonene var helt perfekt. Skikkelig snadder 👍🏻

• Liker 1
Skrevet

Jeg regner med det blir

- pepperkaker

- kongelige nøttekaker (en type cookies)

- pikekyss/marengs

- bordstabelbakkels

- kransekakestenger

- kokosmakroner

- og selvsagt lussekatter til Luciadagen

Skrevet

bare se bort fra håndskriften. Skal se om jeg får smelt sammen pepperkake og. Les grunnoppskriften til 1001makron.no hvis du ikke har bakt makroner før 👍🏻 

image.jpeg

Det var pen håndskrift det! :)

Anonymkode: ad871...842

• Liker 1
Skrevet

Sukkerfrie kokosmakroner og pepperkaker og julekake og marsipan, som jeg vet for øyeblikket. ^^, 

Skrevet

så klart. 

3 eggehviter

200 GR brunt sukker

pisk til marengs(pisk leeenge) 

200 GR melkesjokolade 

250 GR lakris(bruk salt eller søt etter ganen din)

hakk i små biter og vend forsiktig inn i marengsen. 

Ca 1 ss til hver topp er passelig størrelse. 

Stek på 150 grader i 13-15 min.. 

Velbekomme 👍🏻👍🏻

Hva slags lakris bruker du? 😋

Anonymkode: 220e1...90c

Skrevet

Hva slags lakris bruker du? 😋

Anonymkode: 220e1...90c

jeg bruker en litt salt lakris fra Island. Vet godteland har en del islandsk godteri om du er i nærheten av de største byene. Ellers er nok panda sin salt lakris ett godt alternativ 👍🏻👍🏻

Skrevet

Det var pen håndskrift det! :)

Anonymkode: ad871...842

takk 🙈 

Skrevet

image.jpeg

takk ☺☺☺☺☺☺☺

Skrevet

Det blir kakemenn, pepperkaker og cookies. Så tenkte jeg å lete frem noen nye oppskrifter på ting. Er ikke så glad i tradisjonell julebakst, annet enn kakemenn og pepperkaker :P 

Skrevet

Her blir det: 

sarah bernhardts(ligger klare i frysen) 

pepperkake makroner(klare i frysen) 

kransekakestenger( skal lages og fryses til uka) 

sjakkruter(til mannen) 

kakemenn(til sønnen) 

lakristopper

suksessmakroner

det blir altså 7 ganske utradisjonelle sorter, og de blir alltid spist opp. Rubbel og bit 👍🏻👍🏻 

hva slags oppskrift bruker du på kransekakestenger? Fant en uten melk/egg,men da må jeg male mandlene selv...;) 

Skrevet

Har en plan om å lage: brente mandler for første gang,pepperkaker og peppermyntetopper uten melk/egg. I tillegg pleier vi få brune pinner og smultringer til allergikerne her. Er høygravid i jula så tror ikke det blir så mye mer😜

Skrevet (endret)

Her blir det de fem faste i store porsjoner: sjakkruter, bruner pinner, serinakaker, berlinerkranser og franske pepperkaker. Må jo ha minst syv, så det blir i hvert fall to sorter til, men har ikke helt bestemt meg for hvilke ennå. I fjor lagde jeg korintkaker, kan hende jeg kjører reprise på dem.

Utenom småkakene lager vi også delfiakake, julebrød, kransekakestenger, brente mandler, og jeg har tenkt å prøve meg på hjemmelaget konfekt i år. Gleder meg til jul! :nissegutt:

Endret av Thorn
Skrevet

hva slags oppskrift bruker du på kransekakestenger? Fant en uten melk/egg,men da må jeg male mandlene selv...;) 

jeg bruker en med både mel og egg 🙈 Ingen allergier i nærmeste familie.

oppskriften er: 

500 GR malte mandler(blander ferdigmaten og selvmalte)

500 GR melis

3 ss mel

3 eggehviter

bland alt i en bolle og rør. Ha plast el lokk over og inn i kjøleskap i minst 2 timer. Gjerne over natten. 

Steker på varmluft 190 grader i 8-9 min ☺️ 

Skrevet

Jeg skal faktisk ikke bake noen verdens ting. Er ikke så glad i norske julekaker, så da gidder jeg ikke bake dem selv. Istedenfor har jeg bedt en venn om å kjøpe syriske kaker til meg når han er i Istanbul. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...