Blod Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Fant ingen tråd om dette, så da tenkte jeg at jeg kunne lage en! Jeg skal ihvertfall lage oreokuler, men tenkte å veganisere oppskriften i år. Jeg husker ikke helt hva mengden var, men man blander knuste oreokjeks med kremost, lager runde kuler og setter i kjøleskapet en stund. Så smelter man sjokolade og dypper kulene i det, og setter i kjøleskap igjen. Smaker himmelsk!Hva skal du bake?
Anglofil Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 (endret) Skal lage 7 slag:* Pepperkaker* Berlinerkranser* Goro* Krumkaker* Strull* Serinakaker* Sirupssnipper I tillegg blir det også disse:* Lussekatter* Julekake* Marvposteier* Havreflarn* Sjokoladekake Tenkte å ta med noen kaker til farmor, siden hun ikke orker å stelle så mye i stand til jul lenger. Mvh Yvonne Endret 8. november 2015 av Yvonne 1
Blosa Skrevet 8. november 2015 #3 Skrevet 8. november 2015 Her blir det: sarah bernhardts(ligger klare i frysen) pepperkake makroner(klare i frysen) kransekakestenger( skal lages og fryses til uka) sjakkruter(til mannen) kakemenn(til sønnen) lakristoppersuksessmakronerdet blir altså 7 ganske utradisjonelle sorter, og de blir alltid spist opp. Rubbel og bit 👍🏻👍🏻
Gjest Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Lussekatter, pepperkaker, kakemenn, colakaker, sjokoladekarameller og røde og hvite pikekyss!
Ruskemor Skrevet 9. november 2015 #5 Skrevet 9. november 2015 Skal prøve å få laget:BerlinerkranserKrummkakerBrentemandlerHorn med ost og skinke Skal lage:LeverposteiSyltede rødbeterSyltede agurkerSyltet rødløkPlommesyltetøyNøtte-sjokko-pålegg
Alja Skrevet 9. november 2015 #6 Skrevet 9. november 2015 Skal lage 7 slag:* Pepperkaker* Berlinerkranser* Goro* Krumkaker* Strull* Serinakaker* Sirupssnipper I tillegg blir det også disse:* Lussekatter* Julekake* Marvposteier* Havreflarn* Sjokoladekake Tenkte å ta med noen kaker til farmor, siden hun ikke orker å stelle så mye i stand til jul lenger. Mvh Yvonne kan du adoptere meg? 5
Alja Skrevet 9. november 2015 #7 Skrevet 9. november 2015 Men åffår æ d ingen som ska bage pebbårnøddår??? 2
Anglofil Skrevet 9. november 2015 #8 Skrevet 9. november 2015 kan du adoptere meg? Hehe! Men åffår æ d ingen som ska bage pebbårnøddår??? Det hadde jeg faktisk tenkt til å lage, men vi får se, jeg vet ikke om jeg orker. Mvh Yvonne
kissi Skrevet 9. november 2015 #9 Skrevet 9. november 2015 Her blir det: sarah bernhardts(ligger klare i frysen) pepperkake makroner(klare i frysen) kransekakestenger( skal lages og fryses til uka) sjakkruter(til mannen) kakemenn(til sønnen) lakristoppersuksessmakronerdet blir altså 7 ganske utradisjonelle sorter, og de blir alltid spist opp. Rubbel og bit 👍🏻👍🏻 Er det lov å spørre om oppskriften din på lakristopper? Jeg leter sånn etter en, men finner ikke!
Alja Skrevet 9. november 2015 #10 Skrevet 9. november 2015 Hehe! Det hadde jeg faktisk tenkt til å lage, men vi får se, jeg vet ikke om jeg orker. Mvh Yvonne det er jo så godt! :-D
tentaclemaiden Skrevet 9. november 2015 #11 Skrevet 9. november 2015 Her blir det: serinakakerberlinerkranser (litt juks å bruke serinakakedeigen kanskje men samme det)marsipankuler og figurer pepperkakerkonfekt med nøtter og rosinermozartkuler (gleder meg enormt til disse kjenner jeg)Kokosmakroner (må lage en batch til, første runde fikk bein å gå på hehe)
Blosa Skrevet 9. november 2015 #12 Skrevet 9. november 2015 Er det lov å spørre om oppskriften din på lakristopper? Jeg leter sånn etter en, men finner ikke! så klart. 3 eggehviter200 GR brunt sukkerpisk til marengs(pisk leeenge) 200 GR melkesjokolade 250 GR lakris(bruk salt eller søt etter ganen din)hakk i små biter og vend forsiktig inn i marengsen. Ca 1 ss til hver topp er passelig størrelse. Stek på 150 grader i 13-15 min.. Velbekomme 👍🏻👍🏻
Gjest AnonGangerTo Skrevet 9. november 2015 #13 Skrevet 9. november 2015 Hvis juleånden er på plass har jeg tenkt å bake myke, tyske pepperkaker (oppskrift fra Martha Stewarts Christmas issue), angel food cake og hjemmelagde sjokoladetrøfler.
kissi Skrevet 9. november 2015 #14 Skrevet 9. november 2015 så klart. 3 eggehviter200 GR brunt sukkerpisk til marengs(pisk leeenge) 200 GR melkesjokolade 250 GR lakris(bruk salt eller søt etter ganen din)hakk i små biter og vend forsiktig inn i marengsen. Ca 1 ss til hver topp er passelig størrelse. Stek på 150 grader i 13-15 min.. Velbekomme 👍🏻👍🏻Takk! Gleder meg til baking! 😀
Blosa Skrevet 9. november 2015 #15 Skrevet 9. november 2015 Takk! Gleder meg til baking! 😀 det er så godt. Jeg har laget min egen oppskrift på Sarah bernhardts i dag. De ble helt fantastiske. Måtte rett i frysen så de ikke blir spist opp 😂🙈 1
kissi Skrevet 9. november 2015 #17 Skrevet 9. november 2015 det er så godt. Jeg har laget min egen oppskrift på Sarah bernhardts i dag. De ble helt fantastiske. Måtte rett i frysen så de ikke blir spist opp 😂🙈Sara Bernhard er skumle greier!! Jeg har slutta å laga dem som topper nå, og lager den i langpanne i stedet, så deler jeg den i små firkanter som jeg fryser. Har ikke helt bestemt meg for alt som skal bakes enda i år, men det jeg vet er hvertfall havrekjeks, smørbrødkjeks, lakristopper og smultringer. Så blir det helt sikkert enda mer mens jeg holder på :-)
Kamikatze Skrevet 9. november 2015 #18 Skrevet 9. november 2015 Ingen! Skal bare kjøpe julekaker i år, og så legge dem på bakepapir et minutt i stekeovnen, til det lukter jul...
Blosa Skrevet 9. november 2015 #19 Skrevet 9. november 2015 Sara Bernhard er skumle greier!! Jeg har slutta å laga dem som topper nå, og lager den i langpanne i stedet, så deler jeg den i små firkanter som jeg fryser. Har ikke helt bestemt meg for alt som skal bakes enda i år, men det jeg vet er hvertfall havrekjeks, smørbrødkjeks, lakristopper og smultringer. Så blir det helt sikkert enda mer mens jeg holder på :-) lagde Sarah bernhardts i makronform. Så lett. Og så godt. La til grønn farge da peppekakemakronene er røde, så gir de en fin fargekombo. Kan legge ved bilde. Grønn er Sarah bernhardts og rød er pepperkake. Tenkte pynte de rød med en grønn NON stop. 1
Sitronmelis Skrevet 10. november 2015 #20 Skrevet 10. november 2015 Nå fikk jeg vann i munnen når jeg leste alt dere skal bake til jul Her blir det:BerlinerkranserPepperkakerSjakkruterLussekatterMer vet jeg ikke.. Prøver å være på slankern også, men guud det er vanskelig i desember
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå