AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Eller er det for lite? Nettopp begynt å vaske huden min hver dag med en kremrens og av og til en skumrens, men er redd for at jeg skal ta vekk barrieren på huden ved å gjøre dette hver kveld. Skulle og likt og visst om huden bygger seg opp igjen. Peelet heftig da jeg var ung og lurer på om det går an å ødelegge huden ved dette, eller om hud er slik at den bygger seg opp igjen. Anonymkode: a5d80...ac6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 Vasker du for mye får du sår og tørr/irritert hud. Huden gir beskjed om den blir rengjort for røft eller for ofte. Jeg vi si det er for skjeldent for en voksen person å ikke rengjøre huden hver dag. (Morgen og kveld.) Anonymkode: f3704...247 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #3 Skrevet 8. november 2015 Ok, jeg er litt frustrert fordi jeg er veldig "snill" mot huden min i form av at jeg ikke har peelet på flere år, og bruker milde produkter. Har begynt å ta nattlysolje så mulig dette hjelper på sikt. Samt sink. Anonymkode: a5d80...ac6
Chiubi Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Rengjør huden daglig med vann, og bruk renseprodukter når du fjerner makeup.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #5 Skrevet 8. november 2015 Kan man bruke toner istedet for vann? Kan ikke vann være uttørrende?Og hva med fuktighetskrem. Skal jeg bruke det etter å ha renset med vann? Anonymkode: a5d80...ac6
Djungelvrål Skrevet 8. november 2015 #6 Skrevet 8. november 2015 Bruk rensekrem det tørker ikke ut. Bruk morgen og kveld. Dette tåler de fleste.
Gjest Sukkerbit Skrevet 8. november 2015 #7 Skrevet 8. november 2015 Jeg bruker rensegele og krem fra La Roche Posay hver dag. Peeler en sjelden gang (1 gang annenhver mnd). Rensekrem er jo fuktighetsgivende hvis du bruker en skikkelig en.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #8 Skrevet 8. november 2015 Ok. :-) bruker en fra la roche posay, men synes kanskje den er litt vel "fet" på en måte. Anonymkode: a5d80...ac6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #9 Skrevet 8. november 2015 Kan man bruke toner istedet for vann? Kan ikke vann være uttørrende?Og hva med fuktighetskrem. Skal jeg bruke det etter å ha renset med vann?Anonymkode: a5d80...ac6Vann er naturens middel. Toner og alt annet er kjemikalier fremstilt av noen som ønsker å tjene penger på forbrukere...... Anonymkode: f3704...247 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #10 Skrevet 8. november 2015 Vann er naturens middel. Toner og alt annet er kjemikalier fremstilt av noen som ønsker å tjene penger på forbrukere...... Anonymkode: f3704...247Jesus christ, det er mange tonere som inneholder ingredienser som til og med du nok hadde sett på som "naturens middel". Anonymkode: 1e03c...c0a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #11 Skrevet 8. november 2015 Jeg synes dette er litt vanskelig fordi jeg peelet huden for mye og styrte med rens osv da jeg var yngre. Men da jeg sluttet med alt (bokstavelig talt) så ble jeg veldig fri fra kviser. I det siste har jeg likevel begynt å savne litt hudrutine, Sliter med dehydrert og noen store porer og sorte prikker så vet ikke helt om jeg klarer å ordne opp i dette uten å gjøre noe md huden utenifra. Selv om jeg er veldig enig i tanken "less is more". Anonymkode: a5d80...ac6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #12 Skrevet 9. november 2015 Noen som vet litt om hvordan huden egentlig fungerer som kan gi meg et svar på om huden er slik at den bygger seg opp igjen hele tida, eller om man bare har "en" barriere som kan bli ødelagt om man renser for mye? Anonymkode: a5d80...ac6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå