AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Jeg liker ikke barn, var i en sosial setting hvor det var en baby. Plutselig blir denne babyen dumpa i fanget mitt, jeg sa at jeg ikke var konfortabel med barn men den ble pressa på meg... syntes det var svært ubehagelig, og vedkommende burde hørt på at jeg ikke ville holde. Hvis dere har opplevd det samme, synes dere det er litt frekt? Jeg har en liten hund, jeg kunne ikke bare gått bort til noen og sette den i fanget på noen jeg ikke viste likte hunder eller ikke. Jeg holdt bare i 10 minutter heldigvis da, og det er heller ingen BIG DEAL i det store og det hele, men syntes det var en ubehagelig situasjon,litt respektløst og har reflektert litt over det siden. Hva synes dere? Anonymkode: 4a5eb...678 12
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 Synes du var frekk som sa du ikke var komfortabel/ville holde babyen. Best å bare bite tennene sammen. Er jo ikke akkurat som om babyen kunne angrepet deg eller skadet deg? Synes også det var frekt å lempe babyen i fanget på en som ikke ønsket den der. Vedkommende burde ha respektert dine ønsker. Anonymkode: f3991...fef 8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #3 Skrevet 8. november 2015 Ja, jeg har vært i samme situasjon og syns det er utrolig frekt! Jeg syns det er svært ukomfortabelt å måtte holde på barn. En gang gulpet en baby på meg - mens jeg ''tvangsholdt'' den. Da ble jeg forbanna.Jeg vil ikke holde skrikerungen din. Nei, den er ikke stygg. Det er ikke no feil med den bortsett fra at det er et barn og jeg.liker.IKKE.barn. Selvfølgelig ikke babyen sin feil, men den teite mora som mener hele verden burde kretse rundt henne og hennes barn. Så ja, utrolig frekt og respektløst. Blir svært ukomfortabelt for meg, noe barnet merker og så blir det ukomfortabelt for barnet.Klarer virkelig ikke skjønne hva som er frekt med å si at en ikke vil holde en baby? Anonymkode: 58c76...d79 47
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Og forresten ts, det er svært mange mødre her som mener hele verden burde kretse rundt deres baby. Så, du kommer sikkert ikke til å få mye støtte Anonymkode: 58c76...d79 23
Vattenflaska Skrevet 8. november 2015 #5 Skrevet 8. november 2015 Det syns jeg var utrolig frekt gjort! 3
Salka Skrevet 8. november 2015 #6 Skrevet 8. november 2015 Utrolig frekt og respektløst gjort, ja! 10 minutter er lenge å holde en baby når man ikke er komfortabel med det. Hadde det vært meg hadde jeg lempet den tilbake der den hører hjemme, hos moren. Jeg liker ikke unger og er ikke det spøtt interessert å holde den og risikere å bli gulpet på eller at den driter i buksa så jeg spyr av stanken. En katt eller hund derimot kan bare plasseres på fanget mitt. 7
Cata Skrevet 8. november 2015 #7 Skrevet 8. november 2015 Ja, det er frekt. Det har skjedd meg en gang og den eneste grunnen til at jeg ikke hylte mer enn ungen var at jeg var voksen. (Neida, jeg holdt så forsiktig jeg kunne, så hylingen var ikke noe jeg forårsaket....) Jeg hadde lempet den pent og forsiktig tilbake til mor eller far med et : " Denne er visst din..." Heldigvis ble jeg ikke utsatt for slike stunt annet enn den ene gangen for allerede før de begynte å få barn visste mine venninner at jeg ikke var spesielt glad i å få småtroll lempet opp i fanget. Kan ikke begripe hvorfor man må tvangsholde unger. Greit nok om man elsker babyer og kommer med et: "Kan jeg ikke få holde ham/henne litt?" men vi andre som er mindre entusiastiske bør virkelig få slippe. 18
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #8 Skrevet 8. november 2015 Du var ikke frekk TSNår jeg er med andre folk, gir jeg kun babyen over hvis de spør om å få holde, eller om jeg kjenner personen så godt at jeg vet han eller hun vil. jeg forventer ikke at andre skal ville eller føle de må holde min baby (selvom den er dritsøt altså ) Anonymkode: 13d26...587 2
Duckie Skrevet 8. november 2015 #9 Skrevet 8. november 2015 Ja, det er frekt.Jeg liker heller ikke barn, aner ikke hvordan jeg skal holde de, eller hva i alle dager jeg skal med de på fanget. Har fått unger overlevert med etterfølgende "men ikke hold SÅNN da", "men herregud du må jo støtte her og der og overalt", og så blir det bare styr. Dessuten risikerer jeg å miste den i gulvet. En katt lander på bena om jeg mister den i gulvet, en katt er helt greit. 5
melatonin Skrevet 8. november 2015 #10 Skrevet 8. november 2015 Jeg synes og det er litt tankeløst av folk å sette et barn i fanget til noen som ikke ber om det i det hele tatt, og da går det ann å spørre først om man vil/kan holde. Blir og veldig ukomfortabel av å holde en baby, aner ikke hva jeg skal si til den så bare stirrer på hverandre... Helt til ungen skriker og da kommer noen heldigvis å tar den Det er ikke frekt å si at man ikke vil holde en baby, så lenge man sier det på en ordentlig måte. 2
Djungelvrål Skrevet 8. november 2015 #11 Skrevet 8. november 2015 Selvfølgelig er det frekt! Du gav vel ungen tilbake igjen?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #12 Skrevet 8. november 2015 Til neste gang: Løft den med strake armer og si noe a la "men denne er jo ikke min" Evt ha babyen liggende litt skjødesløst i fanget mens du strekker deg etter kaffekoppen din mens du sier "å, nå skal det bli godt med glovarmt kaffe!" Begge deler burde få barnets mor til å reagere. Eller bare si skikkelig ifra: "Kan du ta ungen din?" Det vil også fungere å sende den videre til neste fang. Anonymkode: 043d6...f25 9
Okapi Skrevet 8. november 2015 #13 Skrevet 8. november 2015 Det er ultrafrekt. Samtidig bør man jo si fra. Jeg ville sagt nei takk (det er jo ikke som om de bare slipper den på deg og håper du tar imot). 2
Vampen Skrevet 8. november 2015 #14 Skrevet 8. november 2015 Ja, det er frekt å bare dumpe en baby i fanget på noen som ikke vil holde. 2
Gjest Raindrops Skrevet 8. november 2015 #15 Skrevet 8. november 2015 Selvfølgelig er det frekt! Du gav vel ungen tilbake igjen?Jeg regner med hun ikke tok den med seg hjem iallefall
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #16 Skrevet 8. november 2015 Skulle nesten tro det var jeg som skren startinnlegget, ts. Jeg opplevde akkurat det samme bare for noen dager siden. Nei, jeg liker IKKE at andre "tvinger" meg til å holde babyen deres. Og det enda jeg er en godt erfaren mor som har flere unger selv (ikke småunger). Skal jeg holde en baby vil jeg først bli spurt. Babyen var full av sikkel og snørr, jeg kjente ikke barnet, barnet kjente ikke meg og det hele var veldig ubehagelig. Ungen gråt, jeg ønsket ikke å holde barnet mens mor og resten av selskapet syntes visst nok det hele var utolig festlig. Anonymkode: 29522...952 2
Duckie Skrevet 8. november 2015 #17 Skrevet 8. november 2015 Det er ultrafrekt. Samtidig bør man jo si fra. Jeg ville sagt nei takk (det er jo ikke som om de bare slipper den på deg og håper du tar imot).Jo, det har jeg opplevd flere ganger. Sitter i sofaen og plutselig deiser det en unge ned på fanget mitt. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #18 Skrevet 8. november 2015 Jeg liker ikke barn, var i en sosial setting hvor det var en baby. Plutselig blir denne babyen dumpa i fanget mitt, jeg sa at jeg ikke var konfortabel med barn men den ble pressa på meg... syntes det var svært ubehagelig, og vedkommende burde hørt på at jeg ikke ville holde. Hvis dere har opplevd det samme, synes dere det er litt frekt? Jeg har en liten hund, jeg kunne ikke bare gått bort til noen og sette den i fanget på noen jeg ikke viste likte hunder eller ikke. Jeg holdt bare i 10 minutter heldigvis da, og det er heller ingen BIG DEAL i det store og det hele, men syntes det var en ubehagelig situasjon,litt respektløst og har reflektert litt over det siden. Hva synes dere?Anonymkode: 4a5eb...678Herre min hatt er det mulig. "Åh en liten unge ble dumpet i fanget mitt. Bu-hu".Det er ikke akkurat slik at du skal ned ei trapp, eller at du skifter bleie/klær på babyen, eller var du beskymret for at han/hun skulle bite av deg hodet? Ubehagelig ja, men en erfaring rikere. Er så lei av våre norske gutter og jenter som ikke vil vokse før de seriøst MÅ (tildlig graviditet, hyppige samlivsbrudd, barn som blir dumpet hos besteforeldrene). Sier ikke at du ikke er voksen, men håper du aldri blir mor. - Mann Anonymkode: ba239...733 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #19 Skrevet 8. november 2015 Ja, det er frekt.Jeg liker heller ikke barn, aner ikke hvordan jeg skal holde de, eller hva i alle dager jeg skal med de på fanget. Har fått unger overlevert med etterfølgende "men ikke hold SÅNN da", "men herregud du må jo støtte her og der og overalt", og så blir det bare styr. Dessuten risikerer jeg å miste den i gulvet. En katt lander på bena om jeg mister den i gulvet, en katt er helt greit.Hehehe.Får håpe du lar være å bli mor. I beste fall at du øver med en batteridrevet plastdukke slik at du får øvd deg skikkelig på omsorgen som forventes av en forelder, praktisk og emosjonelt. Anonymkode: ba239...733 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #20 Skrevet 8. november 2015 Vet ikke om jeg vil kalle det frekt, men det er tankeløst å dumpe babyer på folk som ikke er komfortable med dem. Har opplevd det flere ganger jeg. Nå skal jeg ha barn selv og kommer ikke til å overlevere den til noen med mindre de spør om å få holde. Anonymkode: bb9cd...683 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå