Gå til innhold

Dere som jobber på kontor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat startet i et nytt firma der kleskoden er litt annerledes enn tidligere arbeidsplasser jeg har hatt. Det er et krav om å være veldig pent kledd. Dongeri er ikke lov, heller ikke sort dongeri (så dere ser greia). 

Jeg har ofte brukt skjørt og kjole på jobb da jeg hater dressbukser og andre bukser uten mye stretch. 

Spørsmålet mitt er om det er innafor å gå uten strømpebukser når man er formelt kledd? Jeg har brukt det frem til nå og alle de andre damene på jobben bruker det om de går med skjørt eller kjole. 

De blir jo fort ødelagte og de er jo litt kostbare i lengden.. Hva tenker dere? :) 

Eventuelt tips til gode merker? 

Skrevet

Nei, når det er en kleskode som er såpass formell hører strømper eller strømpebukser til. 

Hvorfor ikke gå over til strømper eller stay-ups i stedet for? 

Har du flere like par bytter du bare ut en når den ryker. Har ikke noe særlig kjennskap til merker siden jeg bruker det lite selv, men har sett at flere her inne bruker en nettside som heter stockingshq (tror jeg), så ville kanskje startet der. :)

• Liker 1
Skrevet

Om sommeren kan det hende jeg sniker meg til en "sykkelbukse" under kjole/skjørt og går med bare legger. (Men det er helt avhengig av lengden) Resten av året går jeg konsekvent med strømpebukse. Bruker mest Pierre Robert fra butikken (89,-) og de pleier å holde lenge og tåler godt vask. 

Har egentlig ikke reflektert over strømpebukse-budsjettet mitt, og det er godt mulig det ønsker seg med bedre kvalitet. 

Skrevet

Vi har tilsvarende kleskode der jeg jobber. 

På sommeren og sen vår/tidlig høst er bare legger ok. 

I november hadde jeg ikke gått med bare legger. Det blir for avkledd.

Skrevet

Kjøp tjukkere strømpebukse.  Har hatt mine i ett år nå og de ser fine ut fortsatt.

Anonymkode: 668f8...5da

Skrevet

Du bør nok ha strømpebukser - kanskje med unntak av den typiske sommerferieperioden hvor det i hvert fall pleier å være litt "slakkere" hos oss. Når det bikker 25 varmegrader kan du jo løse dette med å ha en lengre kjole/skjørt som skjuler det meste, men som likevel er luftig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...