Gå til innhold

Hvordan avvise "date" på en snill måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har nettopp blitt introdusert for Tinder, da jeg egentlig ganske nylig kom ut av et forhold (2 mnd). Tenkte det var liksågreit å bare hoppe ut i det, og var da på en date med én fyr på fredag.

Men jeg kjenner meg selv såpass godt, at jeg vet jeg ikke kommer til å bli særlig mer interessert i han, dessverre.. Han har skrevet en del meldinger siden da, og jeg svarer hyggelig tilbake, uten særlig oppfølging til videre kontakt.

MEN! Jeg får så fort dårlig samvittighet, og føler jeg bare driver å lurer fyren. Hvordan vise på et så tidlig tidspunkt at man IKKE er interessert? 

Anonymkode: 5adea...2cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved å fortelle ham det.

Anonymkode: 76dae...7a1

• Liker 4
Skrevet

Ved å fortelle ham det.

Anonymkode: 76dae...7a1

Hvordan da?

Skrevet

Hvordan da?

Skriv en sms:

"Hei. Du er en grei person. Men du er dessverre ikke min type. Lykke til videre."

Er det så vanskelig? Jo mer du lar han sende deg meldinger jo verre gjør du det for han. Få satt en sluttstrek kort og brutalt. Samtidig høflig.

Anonymkode: b4877...5a9

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hei :)

Jeg har nettopp blitt introdusert for Tinder, da jeg egentlig ganske nylig kom ut av et forhold (2 mnd). Tenkte det var liksågreit å bare hoppe ut i det, og var da på en date med én fyr på fredag.

Men jeg kjenner meg selv såpass godt, at jeg vet jeg ikke kommer til å bli særlig mer interessert i han, dessverre.. Han har skrevet en del meldinger siden da, og jeg svarer hyggelig tilbake, uten særlig oppfølging til videre kontakt.

MEN! Jeg får så fort dårlig samvittighet, og føler jeg bare driver å lurer fyren. Hvordan vise på et så tidlig tidspunkt at man IKKE er interessert? 

Vise? Du må si, ikke vise :-p. 

Si det som det er at du synes forskjellene er for store til at du tror det kan bli noe. Ha noe håndfast å vise til hvis han kverulerer på det. 

Det er bedre at du sier det rett ut. Det er mer fair for han sin del også. 

Endret av Svampebobb1
  • Liker 2
Skrevet

Altså, hvis det er så vanskelig for deg å avvise folk, så tror jeg ikke tinder er noe for deg!

Ikke at det er noen dårlig egenskap, altså. Bare det at tinder nok passer seg bedre for folk med litt avstumpet følesesliv :)

Kanskje du skal vurdere match/møteplassen/sukker i stedet?

Anonymkode: 4b1f9...4ae

• Liker 1
Skrevet

Ja, er jo enig i det hvis vi hadde møttes flere gang, sendt flere meldinger osv. Men dette var bare en spontat date jeg tro på fredag, i stede for å sitte hjemme alene (haha) ;p Og kjemien var helt okei den, men jeg tror ikke vi passer sammen på grunn av flere grunner, som jeg ikke syns er relevant å ta opp til han.. Litt pinlige kriterier man har for seg selv, kanskje:) Men han sender flere meldinger, og lurte på om vi skulle dra å ta en kaffe i dag. Jeg svarte på den, men sa bare kort at jeg ikke kunne, og ikke noe hint til at vi skulle møtes videre. Jeg tror han forsto den, for da svarte han bare "jaja, hvis du er så opptatt så... Kanskje netflix and chill en kveld i stede da".. ENDA en grunn til at jeg IKKE vil møte han!! Æsj.

Ellers har jeg tenkt det samme, men på en måte trenger jeg å vokse et par baller, så tror jeg har godt av å øve meg på litt avvisning på en direkte måte:) 

I dag var det min tur til å gå på en smell da... Haha, trodde en fyr jeg har pratet med 1 uke inviterte meg på date i KVELD, og siden han virker skikkelig allright så tenkte jeg at det ville jeg jo gjøre. Men han mente ikke i KVELD, bare en annen dag... Så nå er det stilt fra den fronten, må ha virket seriøst overivrig :fnise: Jaja, gleder meg ikke til dette singellivet asså... 

TS

• Liker 1
Skrevet

Har datet noen sånne jenter. Masse kaffe- og øldater, og hun var jo aldri interessert i utgangspunktet, men sa heller aldri fra om det. Er så surt.

Anonymkode: 30e10...5bc

• Liker 3
Skrevet

Har datet noen sånne jenter. Masse kaffe- og øldater, og hun var jo aldri interessert i utgangspunktet, men sa heller aldri fra om det. Er så surt.

Anonymkode: 30e10...5bc

Wops! Det har bare så vanskelig å si i fra også :o Særlig siden vi bare har møtt hverandre én gang, og egentlig ikke skrevet så mye meldinger frem og tilbake... Hadde såklart sagt i fra hvis dette var noen jeg hadde møtt flere ganger, samt sendt mange meldinger :)

TS

Skrevet

TS trenger trening i dating ja. Du må lære å avvise folk.

Det styggeste jeg sa til en date var som sant var at hun var for tjukk etter min smak. Men hun hadde kanskje seg selv å takke når hun sendte et gammelt bilde der hun var slank? Hun var altså ikke helt ærlig.

Anonymkode: b4877...5a9

Skrevet

Hvorfor er det vanskelig å si fra etter en date? Jeg hater selv når jeg ikke blir avvist og ting istedet stilner etter fler "ja, jeg vil gjerne møte deg igjen men på grunn av det og det må vi ta det litt senere" hvorfor ikke bare si at man ikke er interessert? Det er en ærlig sak det, man har ikke kjemi med alle. Litt kjipt å få høre, men bedre enn å ikke høre det. 

Sist jeg avviste var etter en date. Ingen kjemi i det hele tatt og etter daten fikk jeg en melding det det sto at han gjerne ville møte meg igjen. Svarte noe sånt: "jo takk for i går det var hyggelig. Men tror kanskje du legger litt mer enn meg i dette uten at jeg vet det helt sikkert. Virket i går som du ville noe mer, og jeg er ikke helt der." 

• Liker 1
Skrevet

Bare fjern matchen ;)

Anonymkode: c439d...425

Skrevet

Okei.. Nå har han spurt om å adde meg på snapchat, og har spurt om ny date.. Jeg skjønner jo at jeg må avslutte dette før det går lengre enn det allerede har gjort.

MEN, hvis jeg skriver noe som "Ja, jeg har snap:) Men jeg er ikke helt klar for noe forhold akkurat nå, så hvis du legger mer i dette enn jeg tror jeg ikke det er så lurt å fortsette?" Blæh, blir uvel og kvalm av tanken på å virke så "kocky".. 

TS

• Liker 1
Skrevet

.. Eller, nå ser det jo ut som jeg bare vil ha sex, noe jeg absolutt ikke vil.. Herregud, jeg bør faktisk ikke ha Tinder :O

• Liker 1
Skrevet

Slutt å vær en pingle og led han på. Han kommer til å bli såret uansett i lengden så bare riv av plasteret nå istedet for senere.

• Liker 3
Skrevet

"Alltid vanskelig å skrive slikt, men jeg syns det beste er å være ærlig. Du er helt topp, men vi mangler den kjemien som trengs for at jeg skal se noen fremtid." 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...