Gjest kattepus i.il Skrevet 29. september 2004 #1 Skrevet 29. september 2004 Hvordan virker Java? Har det noe å si for lyden på pc'en, eller for ytelse/hvordan den disponerer resursene? Jeg har oppdaget at når jeg har åpent Java vinduet, så virker lyden som den skal her, den henger ikke etter når jeg blar sider opp og ned.
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2004 #2 Skrevet 29. september 2004 Hvordan virker Java? Har det noe å si for lyden på pc'en, eller for ytelse/hvordan den disponerer resursene? Jeg har oppdaget at når jeg har åpent Java vinduet, så virker lyden som den skal her, den henger ikke etter når jeg blar sider opp og ned. Java er et programmeringsspråk. At man kjører java-programmer skulle ikke ha noe med lyde å gjøre.
Gjest kattepus i.il Skrevet 29. september 2004 #3 Skrevet 29. september 2004 Men det rare er at det tydeligvis utgjør en forskjell. For nå når det er åpent så fungerer lyden. Lukker jeg det så blir det bare hakking og kyden henger etter. Men jeg synes det er rart. Trengte det til en side med et spill en gang, derfor ble det lastet ned husker jeg nå.
zulo Skrevet 29. september 2004 #4 Skrevet 29. september 2004 Det er nok ikke java i seg selv som gjør at lyden ikke fungerer når du har oppe et spillvindu med et javaspill i for java er ikke tregt eller får ikke pcen til å gå tregt. Det kan kanskje hende at spillet er dårlig programmert eller at lydkortet i maskinen/driverne gjør at det blir slik.
jordbær Skrevet 29. september 2004 #5 Skrevet 29. september 2004 Men det rare er at det tydeligvis utgjør en forskjell. For nå når det er åpent så fungerer lyden. Lukker jeg det så blir det bare hakking og kyden henger etter. Men jeg synes det er rart. Trengte det til en side med et spill en gang' date=' derfor ble det lastet ned husker jeg nå.[/quote'] Sjekk hvor mye resursser den opptar.
Gjest kattepus i.il Skrevet 29. september 2004 #6 Skrevet 29. september 2004 Det er nok ikke java i seg selv som gjør at lyden ikke fungerer når du har oppe et spillvindu med et javaspill i for java er ikke tregt eller får ikke pcen til å gå tregt. Det kan kanskje hende at spillet er dårlig programmert eller at lydkortet i maskinen/driverne gjør at det blir slik. Du misforstår meg, eller jeg ordlegger meg dårlig Lyden har alltid virket dårlig. MEN, med java åpent, så virker den som den skal. Snodig ikke sant? Så derfor lurte jeg på om java hjalp maskinen med å håndtere aktiviteter +musikk på en gang. Så nå kan jeg jobbe med pc'en og høre musikk som ikke henger. hadde bare likt å vite årsaken til dette, sammenhengen.
jordbær Skrevet 30. september 2004 #7 Skrevet 30. september 2004 Det må jeg si virker rart. Et program som starter opp og kjører i bakgrunnen, slik sun java gjør, opptar ekstra CPU- og minneressurser.. Og skal virke på motsatt måte.. Men det er jo flott at det av en eller annen grunn virker på den måten hos deg! :D
Gjest Virvar Skrevet 30. september 2004 #8 Skrevet 30. september 2004 Ja jeg synes det er merkelig. Men duverden så greit da *ler*, endelig kan jeg gjøre to ting her på en gang !
jordbær Skrevet 30. september 2004 #9 Skrevet 30. september 2004 Ja jeg synes det er merkelig. Men duverden så greit da *ler*' date=' endelig kan jeg gjøre to ting her på en gang ! [/quote'] Hoho! Nesten multitasking jo! ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå