AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Jeg skal være fadder og aner ikke hva jeg skal ha på meg i dåpen, det er også 1.advent når dåpen er, så jeg vet ikke om det blir noe annereldes i kirken den Gudstjenesten? Jeg liker absolutt ikke gå med dress, i så fall ikke i dressbukse. Liker kun bukser som er tighte. Jeg tenkte å ta på meg vanlig t-skjorte med dressjakke over og vanlig svart bukse med fine sorte dress-ish pensko. Hva tror dere? Jeg er forresten 21 år. Et alternativ er jo hvit eller plain mørk sjorte med svartbukse og fine svare sko!? Anonymkode: c1b70...225
Gjest Tekola Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 Så lenge du er passelig pent kledd og ikke ser veldig "underkledd" ut når resten av dåpsfølget kan komme i dress/bunad så tenker jeg det er innafor
Veslefrikk Skrevet 8. november 2015 #3 Skrevet 8. november 2015 Du trenger ikke å ta hensyn til at det er første søndag i advent. Det er det kun presten som gjør når det gjelder påkledning. Jeg syns det høres helt greit ut det du foreslår, men jeg hadde nok gått for skjorte istedet for t-skjorte. Skal du ta den helt ut så kan du jo matce med et slips i lys blått eller rosa, avhengig av kjønnet på dåpsbarnet. Uansett så blir det sikkert en kjempekoselig dag! Det er joben ære å bli spurt om å være fadder. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Du bruker ikke t-skjorte i hvert fall. Som voksen forventes det at man kler seg for anledningen, selv om man ikke liker dress. Det finnes forresten mange dresser av den smale typen. Anonymkode: 270a1...67a 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #5 Skrevet 8. november 2015 Du bør ha skjorte. Anonymkode: da743...bdf 1
drikkerbrushverdag Skrevet 8. november 2015 #6 Skrevet 8. november 2015 Jeg ville ha forventet dress. Du skal sannsynligvis stå sammen med folk i dress og bunad. 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #7 Skrevet 8. november 2015 Blir dressjakke og skjorte med slips, men uten dressbukse, det blir helt ny svart jeans til og pensko. Anonymkode: c1b70...225
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #8 Skrevet 10. november 2015 Er du gammel nok til å være fadder, så får du vise deg moden nok til å gå i dress. Svarte jeans er ikke godt nok. Kudos for å ha hørt på rådene om skjorte og slips , da 👍🏻 Anonymkode: b21fd...6c4 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #9 Skrevet 11. november 2015 Hva er 1.advent? Anonymkode: 5203c...6e6
Rosa Sitron Skrevet 11. november 2015 #10 Skrevet 11. november 2015 Ikke t.skjorte iallfall. Kle deg i penbukse og skjorte som et minimum
Arabella Skrevet 11. november 2015 #11 Skrevet 11. november 2015 Hva er 1.advent?Anonymkode: 5203c...6e6Vedkommende mener nok første søndag i advent, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå