AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #1 Skrevet 7. november 2015 Jeg har nylig opplevd at en hendelse som angår meg har blitt spredd som ild i tørt gress i vår familie, hovedsak svigers.. Jeg aner ikke hvordan de fant det ut, for jeg har sagt det til veldig få personer.. Og ja det er graviditet. Jeg har sagt det til min mann og en veninne, men jeg sendte et spørsmål til min søster om hvor lenge hun hadde svangerskapskvalme, som like gjerne kunne være at jeg har spurt for en veninne, ikke spurte hun meg om jeg var gravid heller. Så giftet vi oss og familiene møttes, og så ringer en dag bestemora til mannen min og gratulerer, så vet hele fuckings slekta der det og de legger ikke skjul på at de vet det og de spør og graver om alt! om jeg skal amme, føde vanlig, og faktumme var at jeg ikke var langt på veg, og heller ikke viste om jeg ville beholde det... og nå har jeg mista! Jeg er så sint! Både på meg selv som ikke sa til søstera mi at hun enten ikke skulle si noe til noen eller at jeg ikke var gravid. mannen min har ikke sagt det til noen, og heller ikke veninna mi, som bor langt unna og ikke har noe kontakt med min familie eller svigers.. Skjønner ikke folk at man skal holde tett hvis man mistenker at noen er gravide? Og hva om noen har lyst å fortelle nyheten selv når man vet det er TRYGT??Og hva hvis jeg ikke hadde mista og ønsket abort?? Er det ikke lov med privatliv lenger?? Nå har jeg ikke lyst å fortelle noe til noen lenger! Anonymkode: 4831b...bdd
Gjest Belle âme Skrevet 7. november 2015 #2 Skrevet 7. november 2015 sei det kun til mannen din neste gang.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #3 Skrevet 7. november 2015 sei det kun til mannen din neste gang. Jeg sa det jo kun til to stk, det at der faktisk ble spredd rundt som sladder kunne fort bare ha vært en misforståelse. Synes det var veldig tankeløst av folk å spre slikt sladder når man ikke en gang vet om det er sant! Anonymkode: 4831b...bdd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #4 Skrevet 7. november 2015 Du burde jo sagt til søsteren din at hun ikke skulle si det videre. Anonymkode: 04f40...6e1 3
Gjest Belle âme Skrevet 7. november 2015 #5 Skrevet 7. november 2015 Jeg sa det jo kun til to stk, det at der faktisk ble spredd rundt som sladder kunne fort bare ha vært en misforståelse. Synes det var veldig tankeløst av folk å spre slikt sladder når man ikke en gang vet om det er sant!Anonymkode: 4831b...bddDet er det, men man kan jo ikkje stole på folk. Eller, du burde også kanskje sagt til søstera di at ho skal være stille om det.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #6 Skrevet 7. november 2015 Du burde jo sagt til søsteren din at hun ikke skulle si det videre. Anonymkode: 04f40...6e1Men jeg sa jo ikke at jeg var gravid! Jeg sendte en mld hvor det stod ordrett: Hei. Husker du hva den kvalmestillende du fikk for svangerskaps kvalme het? Og hvor lenge brukte du den? Fikk til svar: Afipran, brukte den i ca 4 uker. Anonymkode: 4831b...bdd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #7 Skrevet 7. november 2015 Prøv å slapp av TS. Forstår du er sinna, det hadde jeg også vært..Om noen kommer og konfronterer deg så sier du det som det er, du er ikke gravid og ferdig med det. Evt si til søsteen din at hun må ordne opp i misforståelsen. Neste gang vet du hvirdan folk er. Anonymkode: 5f7aa...4c4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #8 Skrevet 7. november 2015 Men jeg sa jo ikke at jeg var gravid! Jeg sendte en mld hvor det stod ordrett: Hei. Husker du hva den kvalmestillende du fikk for svangerskaps kvalme het? Og hvor lenge brukte du den? Fikk til svar: Afipran, brukte den i ca 4 uker. Anonymkode: 4831b...bddJoda, men 2+2=4..... Anonymkode: 04f40...6e1 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #9 Skrevet 8. november 2015 Joda, men 2+2=4.....Anonymkode: 04f40...6e1hun kunne spurt for en venninne! Anonymkode: af958...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #10 Skrevet 8. november 2015 Jeg forstår deg, ts. Min mor, av alle, spredde min graviditet til hele slekta. Har aldri vært så forbanna som da jeg fikk vite det. Det skal sies, hun holdt tett i noen uker, men da jeg hadde passert 12 uker trodde hun at det var greit at hun fortalte det. Det var det altså ikke! Kommer ikke til å fortelle henne fler ting for å si det sånn. Anonymkode: 35c6f...e92 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #11 Skrevet 8. november 2015 Jeg forstår deg, ts. Min mor, av alle, spredde min graviditet til hele slekta. Har aldri vært så forbanna som da jeg fikk vite det. Det skal sies, hun holdt tett i noen uker, men da jeg hadde passert 12 uker trodde hun at det var greit at hun fortalte det. Det var det altså ikke! Kommer ikke til å fortelle henne fler ting for å si det sånn.Anonymkode: 35c6f...e92Den feilen kinne jeg gjort og. Anonymkode: d6c5a...ba4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #12 Skrevet 8. november 2015 Drakk du under bryllupet da? Eller andre settinger du "burde drukket" hvor du ikke drakk. 2+2 er 4 som noen skrev over, og mange følger mye med på spesielt nygifte. Anonymkode: d6c5a...ba4
Gjest Stringfellow1 Skrevet 8. november 2015 #13 Skrevet 8. november 2015 mennesker er idioter enkelt og greit
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #14 Skrevet 8. november 2015 Drakk du under bryllupet da? Eller andre settinger du "burde drukket" hvor du ikke drakk. 2+2 er 4 som noen skrev over, og mange følger mye med på spesielt nygifte.Anonymkode: d6c5a...ba4Vi hadde alkoholfritt bryllup vi så nei jeg drakk ikke, jeg og mannen er avholds begge to. Jeg får bare fortelle folk at jeg syntes det var dårlig gjort og at jeg ikke kommer til å dele mye info lenger... Anonymkode: 4831b...bdd
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #15 Skrevet 8. november 2015 Om du ikke ville at søsteren din skulle si det videre så burde du gitt klar beskjed om det. Så enkelt er det, du bæsja på leggen og har nå lært til neste gang. Disse tablettene er forresten noe av det første jeg får opp når jeg googlet svangerskap+kvalme. Syns det er tåpelig å sende en slik melding uten noe mer, selvfølgelig skaper det spekulasjoner. Hva forventet du egentlig? Anonymkode: 04f40...6e1 1
Gjest Raindrops Skrevet 8. november 2015 #16 Skrevet 8. november 2015 Uavhengig av hvordan du burde formulert meldingen synes jeg det er utrolig lite fintfølende av søsteren din, og resten av familien, å sladre om dette.
melatonin Skrevet 8. november 2015 #17 Skrevet 8. november 2015 Om du ikke ville at søsteren din skulle si det videre så burde du gitt klar beskjed om det. Så enkelt er det, du bæsja på leggen og har nå lært til neste gang. Disse tablettene er forresten noe av det første jeg får opp når jeg googlet svangerskap+kvalme. Syns det er tåpelig å sende en slik melding uten noe mer, selvfølgelig skaper det spekulasjoner. Hva forventet du egentlig? Anonymkode: 04f40...6e1Nå er det faktisk andre medikamenter man kan få og da, så om det er det første som kommer opp på Google har jo ikke så mye å si i denne situasjonen..Sladderen ble bassert på spekulasjoner, og det ble et veldig uheldig utfall, regner med nå du har fått roet pulsen litt siden du skrev TS, jeg hadde og blitt kjempe sint, og hvis du og i tilegg har mistet så blir det enda mer følelser. Men nå vet du at du har en sladrefamilie, det er verdt å huske på til senere tid! Min svigerfar og hans mor er sladrepaver uten like, men jeg fant det ut på en mye mindre smertefull måte enn deg da. Og søsteren din burde og fått beskjed om at det hun gjorde ikke er greit i det hele tatt!
Lillakitty Skrevet 9. november 2015 #18 Skrevet 9. november 2015 Bra fokus du har TS! Du har deg selv aa takke som spor om sporsmaal det tar 10 sekunder aa finne ut av. Herregud; hvem er det som spor om svangerskaps kvalme for andre. Tenk det! - svigefamilien er glad paa dine vegne, fysj saa slemt da gitt! Fokuser paa BARNET INNE I MAGEN DIN istedet for aa hisse paa deg selv hoyt blodtrykk. 1
Vox_populi Skrevet 9. november 2015 #19 Skrevet 9. november 2015 (endret) så ringer en dag bestemora til mannen min og gratulererPass på der: hun har nok hørt om kvalmen, men vet jo ingenting sikkert. Mange er da så simple at de tar en bløff og ringer og gratulerer. Om ikke du og mannen er våkne og er uforstående og benekter alt, er løpet kjørt. Så han er ikke skyldfri, mannen din heller! Endret 9. november 2015 av Vox_populi skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #20 Skrevet 9. november 2015 Bra fokus du har TS! Du har deg selv aa takke som spor om sporsmaal det tar 10 sekunder aa finne ut av. Herregud; hvem er det som spor om svangerskaps kvalme for andre. Tenk det! - svigefamilien er glad paa dine vegne, fysj saa slemt da gitt! Fokuser paa BARNET INNE I MAGEN DIN istedet for aa hisse paa deg selv hoyt blodtrykk.du mener barnet som ikke er der lenger? Som TS nå må fortelle alle at hun har mistet, og som hun kommer til å gå spørsmål om i lang tid fremover fordi ikke alle har fått med seg at hun har mistet, og dermed måtte bli konfrontert med spontanaborten til stadighet? TS: jepp, det var et lett gjennomskuelig spørsmål. Det for likevel ikke søsteren din rett til å spre det på den måten. Foreslår at du sender henne en sms hvor du sier noe sånt som "takk for at du sladret om graviditeten før jeg var klar for det. Nå har jeg mistet barnet, og jeg orker ikke fortelle alle at jeg ikke er gravid lenger. Forventer at du tar den jobben" Anonymkode: 891d7...e32 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå