Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min fire (fem i februar) år gamle datter bruker å lage en liten ting til de nærmeste i familien/venner som julegave. Tidligere har hun malt på kopp og skål, laget julenisse, perlet hjerte osv.

Jeg trenger tips til hva vi kan finne på i år. Besteforeldre blir jo glad for ALT, men dette skal gå til voksne venner også. Og det er greit at jentungen klarer å lage det selv, så det kommer fra henne.

Noen forslag?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidligere har vi fått lerret som tanteungene har malt, malt kopp og tegnet kalender ( istedenfor bildekalender)

Hva med å lage lyslykter? Juletrekuler? Hobbybutikker har jo ofte ferdige pakker med ting man trenger for å lage ting.. Ellers har Pinterest maaaange ideer

Anonymkode: 7ea94...ab0

• Liker 1
Skrevet

Juletrekuler var en god ide syns jeg, panduro selger kuler i både plast og glass som for eksempel kan males. Ellers kan dere prøve å lage lys? Du må jo naturligvis hjelpe til med å smelte gelè/stearin og helle det i former, men hun kan jo få velge farge og /eller lukt og helle det i. Og så kan dere ha det i pene glass som hun kan pynte? Da kan glassene brukes som telysholdere når lysene er oppbrent.

Anonymkode: d5531...986

Skrevet

Noe spiselig. Hun kan kanskje trille marsipankuler og dytte en nonstop oppå hver kule eller lage noe annet enkelt? Lys er jo også en grei ide, jeg liker alt som kan brukes opp. 

Anonymkode: ec498...5ba

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke spist noe en 4 årig har laget, i allefall uten at det var stekt etter at hu har fingret med det! Og kopp? Har ikke de fleste nok kopper i huset, og nok fat? Hadde ikke blitt glad for å få det, og heller ikke et bilde å henge på veggen! Herregud hvordan skal man forklare et barn at du ikke har hengt det opp på hedersplassen i stua??

Anonymkode: e97cc...263

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ikke spist noe en 4 årig har laget, i allefall uten at det var stekt etter at hu har fingret med det! Og kopp? Har ikke de fleste nok kopper i huset, og nok fat? Hadde ikke blitt glad for å få det, og heller ikke et bilde å henge på veggen! Herregud hvordan skal man forklare et barn at du ikke har hengt det opp på hedersplassen i stua??

Anonymkode: e97cc...263

Wow.

TS: hva med å lage såpe sammen?:) Tror man får sånn såpelagings-kit på panduro. Det er jo også noe man kan bruke opp. Eller hva med hjemmelaget luftfriskner? Du tenger en liten sprayflaske, fyll den med vodka og pittelitt vann og f.eks. såpeparfyme og/eller friske urter. Hva med kjøleskapmagneter med tegninger/bilder? Hva med sånn papir-kjetting for ha på juletreet?

Anonymkode: 448de...acb

• Liker 1
Skrevet

Honninglys er lett for en 4åring å lage :)

• Liker 1
Skrevet

Min fire (fem i februar) år gamle datter bruker å lage en liten ting til de nærmeste i familien/venner som julegave. Tidligere har hun malt på kopp og skål, laget julenisse, perlet hjerte osv.

Jeg trenger tips til hva vi kan finne på i år. Besteforeldre blir jo glad for ALT, men dette skal gå til voksne venner også. Og det er greit at jentungen klarer å lage det selv, så det kommer fra henne.

Noen forslag?

Islykter

men de må stå i minusgrader, og kan ikke ligge innpakket inne under et juletre

https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1265&bih=630&q=islykter+bøtte&oq=islykt&gs_l=img.1.2.0l4j0i30l2j0i5i30l2j0i30l2.2195.4299.0.11507.6.6.0.0.0.0.85.436.6.6.0....0...1ac.1.64.img..0.6.432.-QdYf9Jt_0M#imgrc=awEIr1e-XsZr1M%3A

http://www.moseplassen.no/2013/01/diy-slik-lager-du-en-dekorert-islykt-uten-form-video/

https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1265&bih=630&q=islykter+bøtte&oq=islykt&gs_l=img.1.2.0l4j0i30l2j0i5i30l2j0i30l2.2195.4299.0.11507.6.6.0.0.0.0.85.436.6.6.0....0...1ac.1.64.img..0.6.432.-QdYf9Jt_0M#tbm=isch&q=islykter+med+ballong&imgrc=j_wO_vnfeloDhM%3A

https://annemettelie.wordpress.com/2013/01/24/1-klasse-lager-islykter-av-ballonger/

:)  Det ville jeg blitt glad for i gave

Anonymkode: 13283...74d

• Liker 1
Skrevet

Det er mange fine ideer på pinterest! Honninglys er enkelt, eller hva med å stikke ut forskjellige former i trolldeig og la hun pynte/lage fingeravtrykk? Putte en liten tegning hun har laget i en gjennomsiktig juletrekule? 

Anonymkode: 1ab16...b4a

• Liker 1
Skrevet

Honninglys høres ut som en glimrende ide. Jeg vet at de på panduro tidligere solgte farger som man kunne dekorere stearinlys med, men jeg har ikke funnet noen steder hvor det fortsatt selges. Finner du dem, TS, tror jeg det også kan være en flott presang å la fireåringen tegne på et kubbelys.

Anonymkode: ec498...5ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...