Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

om jeg sender et brev på lørdag i 3 4 tiden, vil det være fremme til mandagen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor du sender det fra og hvor det skal som Midnattsol skriver.

Her hos oss er innleveringsfristen kl 1300 på lørdager. Hvis det da skal sendes lokalt vil det være fremme på mandag, men utenfor lokal sone vil det være fremme på tirsdag.

Sender du pakke på lørdag, vil den ikke bli videresendt før på mandag...

Skrevet

Pass på å levere det før kl 13 så er du sikker.

Gjest Steggen (ikkj epålogga)
Skrevet

På postkassene står det gjerne når dei vert tømt. A-post vil vera framme dagen etter dersom brevet er postlagt før kassa vert tømt.

Skrevet

Poster du det på Postterminalen eller hva det heter (bak Oslo S, mot Grønnland...) så er det før 2300 for Oslo-distriktet og før 2100 for Østlandet.

Vi har resist dit mange ganger på søndagskveldene for å poste jobbsøknader...

Skrevet
På postkassene står det gjerne når dei vert tømt. A-post vil vera framme dagen etter dersom brevet er postlagt før kassa vert tømt.

I de fleste tilfeller, ja. Men, det spørs hvor i landet det skal. Det tar en dag ekstra hvis det skal fra f.eks Oslo til Bodø eller et annet sted langt mot nord...

Skrevet
Det tar en dag ekstra hvis det skal fra f.eks Oslo til Bodø eller et annet sted langt mot nord...

Jepp, men det står på postkassen det også, så det går nesten ikke å ta feil hvis man bare leser hva som står på den.

Skrevet

Fint og flott det ja, Grooo - og det skal gå bra. Dessverre er det ikke alltid posten selv leser på kassene sine og jeg har opplevd A-brev som har brutk en uke bare på å tusle rundt i Oslo.

Skrevet

Det kan være.. Hehe... Og så kan det jo hende at det blir en eller annen streik eller noe, aldri godt å vite i disse dager. Vi har nok bare hatt utrolig flaks ettersom brevene har kommet fram i tide alle sammen, skal man sende noe som MÅ fram i tide bør man selvfølgelig sende det flere dager i forrveien. Men hvem husker vel det???

Skrevet

Jeg leverte ca 30 brev på postkontor i Oslo midt på dagen på en fredag. Reknet med at det skulle være fremme lørdag eller senest mandag (til Oslo og Bærum).

Men neida!! Da jeg kom på homepartyet på tirsdag var det bare ei som hadde fått brev. Og hun fikk det samme dag. På partyet på onsdag var det et par og på torsdag var det tre. Her betaler jeg i dyre dommer for å sende ut kataloger osv. Så får ikke gjestene det i tide. Jeg blir så forbanna. Trodde ihvertfall at det skulle være hos dem mandagen. Ser ut til at Posten tror de kan bruke lang tid når det står firmanavn på konvolutten. :evil:

Gjest Steggen (ikkje pålogga)
Skrevet

Posten reklamerar for levering til dei flerste stadene innan 1 virkedag for A-post. B-post 3-5 dagar. Tilsvarande er det for pakker. For seint leverte pakker kan ein kreve refundert porto for. Dette er verre for brev då verken sendar eller mottakar har kvittering for for når det er sendt/mottatt.

Skrevet

Ja nettopp! Og når man betaler for at det skal være a-post og det tar like lang tid som b-post så blir jeg eitrenes forbanna. :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...