AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #1 Skrevet 7. november 2015 gutten min på 1,5 år begynte i bhg i august. Der registrerte jeg en gutt som var stygg mot de andre barna. Slo, kastet leke på de, og sparket. De voksne var flinke til å bryte inn og si at sånn gjør man ikke. Jeg tenker at sånt er normalt blandt barn? Kanskje hadde gutten litt mere sinne i seg enn de andre barna. Da han var den som utmerket seg med oppførselen sin. Nå i helga har vi vært med venner som har barn på samme alder som min sønn. Og han har både slått og lugget de. Jeg sa strengt til han at sånn gjør vi ikke, og sa at man må kose (viste han ved å stryke barnet han slo og lugget på kinnet) men nå er jeg jo litt fortvilet.. Er dette noe alle barn gjør eller kan han ha plukket det opp i barnehagen? Hva er riktig reaksjon fra meg på sånn oppførsel? Jeg tenker at han tester grenser? Eller ligger det noe mere i det? Usikkerhet? Jeg ønsker jo ikke at barnet mitt skal være stygg mot andre, og jeg viser han at det ikke er akseptabel oppførsel. Men hvordan gjør jeg det riktig? Han bare lo og prøvde seg igjen. Anonymkode: 72bb1...e8b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #3 Skrevet 7. november 2015 Det er ihvertfall normalt å si nei, og lære barnet andre reaksjoner slik du gjør. ☺ alle barn tester litt hva som er rett og galt, og dette har nok barnet plukket opp i barnehagen. Forsett slik du gjør 😊 Anonymkode: 7cfc8...c53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå