AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #1 Del Skrevet 7. november 2015 Hei jeg baker aldri men har en toro pose brownies Fant noen "kakeformer" her, en sånn med muffins-hull, 12 hull, går det an å lage brownies i disse? Er det bare å helle røren ned i hullene, eller må man ha muffinspose nedi først?Fant også en mindre, rund form, vet ikke om den funker.Også en lasagne-form. fungerer det? Også stemmer at man må ha bakepapir under? Anonymkode: 95ccd...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 7. november 2015 #2 Del Skrevet 7. november 2015 Har stekt brownies i både rund form oh ildfast form. Funker bra begge deler, så lenge du husker å smøre eller bruke bakepapir.Du Kan også steke i muffinsbrett, både med eller uten slik papir (men da må du smøre formene for å få de ut). I tillegg blir det kanskje litt vel mye kliss hvis du skal ha en veldig bløt brownie? men ja, det funker! Men husk å korte ned steketiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #3 Del Skrevet 7. november 2015 Har stekt brownies i både rund form oh ildfast form. Funker bra begge deler, så lenge du husker å smøre eller bruke bakepapir.Du Kan også steke i muffinsbrett, både med eller uten slik papir (men da må du smøre formene for å få de ut). I tillegg blir det kanskje litt vel mye kliss hvis du skal ha en veldig bløt brownie? men ja, det funker! Men husk å korte ned steketiden! Hei og takk for svar Det er en pose på 552 gram, tror du hele røra får plass i muffinsbrettet med 12 former? Hvis jeg dropper papir(eller er det best med papir?) da må jeg smøre med smør ikke sant? Hmm, jeg vet ikke hvor bløte de blir, jeg bare følger oppskriften!Ok hvor mye skal jeg korte ned?Og hvis jeg bruker ildfast form(er det den samme som man bruker til å lage lasagne?) blir browniesen like bra da? TS Anonymkode: 95ccd...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #4 Del Skrevet 7. november 2015 Og jo, skal man smøre bakepapiret i tillegg? TS Anonymkode: 95ccd...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #5 Del Skrevet 7. november 2015 Hei igjen Jeg ville personlig gått for ildfast form, for de gangene jeg har brukt muffinsform ble browniesen så løs at den ikke kunne bli tatt ut, og andre gangen ble de alt for tørre..:P men ellers tror jeg 12 former er passe for den mengde røre (men kommer Ann på størrelsen på muffinsern i brettet.. hvis du ikke tar i muffinsforrmer må du smøre med smør ja men hvis du tar muffinsforrmer er de jo lettere å få ut uansett da ildfast form gir samme resultat som stekebrett etter min erfaring. Hvis du har tenkt til å ta browniesen ut av formen ville jeg bruke bakepapir, for da kan du bare løfte den ut! Du trenger heller ikke smøre bakepapiret Anonymkode: 1b822...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 7. november 2015 #6 Del Skrevet 7. november 2015 Var meg over, ble visst aB mtp muffinsforrmer så er det jo bare å teste deg frem og helle oppi og se om det er nok. Brownies hever jo ikke så er jo lett å se om det blir for lite/mye del gjerne resultatet 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #7 Del Skrevet 7. november 2015 Hei igjen Jeg ville personlig gått for ildfast form, for de gangene jeg har brukt muffinsform ble browniesen så løs at den ikke kunne bli tatt ut, og andre gangen ble de alt for tørre..:P men ellers tror jeg 12 former er passe for den mengde røre (men kommer Ann på størrelsen på muffinsern i brettet.. hvis du ikke tar i muffinsforrmer må du smøre med smør ja men hvis du tar muffinsforrmer er de jo lettere å få ut uansett da ildfast form gir samme resultat som stekebrett etter min erfaring. Hvis du har tenkt til å ta browniesen ut av formen ville jeg bruke bakepapir, for da kan du bare løfte den ut! Du trenger heller ikke smøre bakepapiret Anonymkode: 1b822...c98Takk I og med at det haster litt, og jeg skal ta med browniesen til gode venner, så lurer jeg på om jeg ikke bare skal satse på muffinsformene, og kjøpe muffinspapir så det blir lettere å ta med. Husker du hvor lang tid du stekte da brownie-muffinsene ble for bløte, og hvor lang tid da de ble for tørre? Stikker i butikken og kjøper muffinsformer da Lurer på en annen ting, jeg bruker aldri margarin, men har vanlig smør hjemme. Funker det? Var meg over, ble visst aB mtp muffinsforrmer så er det jo bare å teste deg frem og helle oppi og se om det er nok. Brownies hever jo ikke så er jo lett å se om det blir for lite/mye del gjerne resultatet 😀Åja, det visste jeg ikke Det kan jeg gjøre. TS Anonymkode: 95ccd...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 7. november 2015 #8 Del Skrevet 7. november 2015 Husker Desverre ikke du kan jo søke på google og se hva andre steker vanlige brownies-muffins.. Men vil anta det er rundt 10 minutter +. Du kan jo også følge med i ovnen og se det an selv, jeg har hvertfall merket at brownies er veldig bløte når du tar de ut, men Stovner når de avkjøles. Så jeg understreker alltid brownies bittelitt for ellers blir de for tørre syntes jeg smør er smør, og jeg har brukt begge deler, men er ikke helt sikker så vil ikke garantere noe men tror det er best å bruke muffinsapapir i dette tilfellet, og da trenger du jo ikke smør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #9 Del Skrevet 7. november 2015 Browniesene hevet som bare det! De har stått i 20 min nå, fortsatt kjempebløte!TS Anonymkode: 95ccd...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 8. november 2015 #10 Del Skrevet 8. november 2015 Hei jeg baker aldri men har en toro pose brownies Fant noen "kakeformer" her, en sånn med muffins-hull, 12 hull, går det an å lage brownies i disse? Er det bare å helle røren ned i hullene, eller må man ha muffinspose nedi først?Fant også en mindre, rund form, vet ikke om den funker.Også en lasagne-form. fungerer det? Også stemmer at man må ha bakepapir under?Anonymkode: 95ccd...a9fFørst må du blande til røren, det tror jeg du har tenkt på. Nei, du kan ikke bare helle røren nedi kakeformene og sette det inn i ovnen slik. Da får du ikke kakene ut av formene igjen når de er ferdigstekte. Men kler du dem med muffinspapir eller bakepapir (noe jeg aldri har tenkt på en gang, og tror det blir veldig vanskelig å dekke formene fint med det), tenker jeg at det kan la seg gjøre dersom formene tåler å stå inne i ovnen (kommer an på materialet på formene).Jeg tror jeg bare ville kledd en langpanne med bakepapir og hellt røren forsiktig utover. Så ville jeg delt dem i firkanter når de er ferdigstekt og tatt ut av ovnen og etter at de har stått litt fremme. Hvis du ikke har langpanne, men bare en rist (?), ville jeg kledd en ildfast form, helst så stor bunn som mulig, så deigen/røren ikke blir så høy. I en lasagneform hadde røren blitt for høy hvis ikke det er en veldig stor form du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 8. november 2015 #11 Del Skrevet 8. november 2015 Browniesene hevet som bare det! De har stått i 20 min nå, fortsatt kjempebløte!TSAnonymkode: 95ccd...a9fJeg så ikke at du hadde fått så mange svar før nå. Kan tenke meg det er fordi du har brukt en for liten form og det er skikkelig høyde på browniesene. Det samme kan ha skjedd dersom du brukte muffinsformer, at du har hellt mye røre oppi hver?Tror det er best at du heller røren så flat som mulig i en langpanne kledd med bakepapir.Ovnen må være varm før du setter dem inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #12 Del Skrevet 8. november 2015 Jeg så ikke at du hadde fått så mange svar før nå. Kan tenke meg det er fordi du har brukt en for liten form og det er skikkelig høyde på browniesene. Det samme kan ha skjedd dersom du brukte muffinsformer, at du har hellt mye røre oppi hver?Tror det er best at du heller røren så flat som mulig i en langpanne kledd med bakepapir.Ovnen må være varm før du setter dem inn.hei, du takk for svar!Ja, jeg stekte brownie-muffinsene i 20 min, men det ble en suksess!!! jeg var veldig lei meg først, fordi de ble så fort tørre, men da alle vennene mine smakte på dem om jeg selv smakte, så var det helt fantastisk! Takk for svar fra dere Anonymkode: 95ccd...a9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 8. november 2015 #13 Del Skrevet 8. november 2015 hei, du takk for svar!Ja, jeg stekte brownie-muffinsene i 20 min, men det ble en suksess!!! jeg var veldig lei meg først, fordi de ble så fort tørre, men da alle vennene mine smakte på dem om jeg selv smakte, så var det helt fantastisk! Takk for svar fra dere Anonymkode: 95ccd...a9fSå bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå