Gå til innhold

Bonusfar og farsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn fra før og er I et forhold med en mann som ikke er barnefar (og ikke har felles barn), gjør dere stas på bonusfar på farsdagen?

Her gjør vi selvsagt det. Bonusfar er en vel så stor del av barnets liv som biologisk far, kanskje bare større da barnet er mest hos oss. Han behandler barnet som sitt eget på alle mulige måter, stiller opp, deltar på aktiviteter, hjelper med lekser osv.

Anonymkode: 618ac...196

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke ha gave på morsdag, da jeg ikke er biologisk mor. Føler det er å ta en rolle jeg ikke har, stjele en annens tittel.

Innfør bonusfars-dag 😂 en helt annen dag i året, morsomt med egne tradisjoner og tror bonusfar ville satt større pris på den heders dagen. 

Skrevet

Vi setter ikke noe ekstra fokus på far, så hvorfor på bonusfar?

Anonymkode: 2737d...50d

Skrevet

Hva er bonusfar?

Hva er egentlig en bonusperson?

En med høyere rang enn andre? En hellig person? Shaman?

Anonymkode: 71d1c...2f5

• Liker 1
Skrevet

Synes farsdag helt fint kan være "farsfigurdag" :)

Skrevet

Farsdag er for ALLE typer fedre, ikke bare biologiske fedre! Jeg tror bonusfar setter stor pris på å bli gjort stas på på denne dagen, dere viser han at han spiller en viktig rolle i barnas liv, uten at det på noen som helst måte er en konkurranse med barnas biologiske far.
Kjempe bra både for barna og bonuspappaen at dere inkluderer han i denne dagen! :)

Skrevet

Her i huset er det mannen min som er "pappafigur" i hverdagen, det har han vært i 9 år og det er en selvfølge å feire dagen selv om han ikke er biologisk far. Pappaen får selvsagt også farsdagsgave, han er jo barnets far. På samme måte får også barnets stemor en gave på morsdagen. Skulle bare mangle etter 8 år som barnets bonusmor annenhver helg, annahver jul, påske etc, og 4 uker om sommeren. 

Anonymkode: 2f439...405

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...