Gå til innhold

ville dere varslet bv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veit om ei jente med skranglete fortid. Alkoholisert mor i oppveksten og fraværende far. Har et forhold med en gutt hun har beskrevet som fæl og som mishandler henne psykisk. De ruset seg sammen, men hun påstår at det gjør de ikke lenger (dette tviler jeg litt på). 

Hun mestrer ikke basic matte, som f.eks å regne på hva hun kan bruke på butikken. Hun spør ofte om å låne penger ( og jeg er bare naboen hennes). Leiligheten hennes er ikke så veldig rotete, men ganske skitten. 

Nå er hun gravid med vilje. Halveis i svangerskapet. Jeg ser henne dampe innpå med sigaretter, så det lukter surt når hun er i heisen. Hun mangler rett og slett evnen til å klare seg selv på en god måte, hun er ganske enkel i hode. 

Burde jeg varsle barnevernet? Jeg har egentlig en tro på at helsestasjon eller sykehuset vil gjøre det, for det tar bare en liten stund før man skjønner hvordan det ligger an. Men hva om de ikke ser hele bilde? Har jeg rett i å være bekymret for dette barnet som hun beskriver som redningen ut av sin jævlige situasjon? For hittil har hun ikke endret på noe som helst

Anonymkode: 5ebeb...6bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du må melde fra til barnevernet. Skulle bare mangle. Send en anonym bekymringsmelding

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ha meldt min bekymring. Dersom det ikke er fare for at barnet vil få dårlige oppvekstforhold vil jo bekymring bare bli henlagt. På den andre siden, kanskje din melding vil sikre denne damen støtte som gjør at dette barnet får en mye bedre start enn det ellers ville ha gjort! 

Meld! 

Anonymkode: 1a001...0ce

• Liker 5
Skrevet

Hun mestrer ikke basic matte

Anonymkode: 5ebeb...6bc

Det er det mange som ikke gjør, det sier likevel ikke stort om intelligensnivå.

Når det gjelder barnevernet, det er et stort inngrep i folks privatliv da. Men du vet i grunnen svaret selv, om det er noe du mener er riktig å gjøre.

Anonymkode: 0596e...beb

• Liker 1
Skrevet

Ja, meld! Det kan veldig godt hende at hun allerede blir fulgt opp, men du er bekymret for

hennes evne til å være mor og da melder du! Håper denne moren får hjelp, støtte og oppfølging! 

Skrevet

Du er jo åpenbart bekymret siden du spør oss til råds om dette. Er man bekymret for barn, så sender man en bekymringsmelding til barnevernet. Det er derfor man har den muligheten.

Anonymkode: f4423...ef2

• Liker 2
Skrevet

Det er din plikt å melde fra til barnevernet dersom du mener det er grunn til bekymring.

Anonymkode: 66be5...4ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...