Gå til innhold

Virkeligheten vs fotografi

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hørt at et bilde sier sannheten (med mindre det er photoshopet). Dette er skremmende for meg.  Jeg kan gå forbi et speil, og tenke ; "Hmm, i dag ser jeg ikke verst ut. På tide å ta et bilde. " Jeg tar bilde, og ser på det. Hva skjedde? Speilbilde så ikke sånn ut. Jeg ser alt det negative i bilde. I et speilbilde kan jeg se noenpositivt, men i et bilde ser jeg alt det negative. Flere som er slik?

Anonymkode: 17386...38f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Bilder sier ikke sannheten. Et bilde er et øyeblikk fast i tid. Speilet forteller heller ikke sannheten. Den du ser i speilet er ikke den alle andre ser. Speilbildet er speilvendt. Hvis du vil vite hvordan du ser ut der du ikke er speilvendt eller låst fast i tid. Film deg selv.

Skrevet

Bilder sier ikke sannheten. Et bilde er et øyeblikk fast i tid. Speilet forteller heller ikke sannheten. Den du ser i speilet er ikke den alle andre ser. Speilbildet er speilvendt. Hvis du vil vite hvordan du ser ut der du ikke er speilvendt eller låst fast i tid. Film deg selv.

Det du skriver er lurt.

Men også ting ved kameraet (noe med objektivet) har innvirkning på om fotografi og film gir et korrekt eller forvrengt bilde av det som blir fotografert/ filmet.

Anonymkode: 96bdc...b4e

Skrevet

Det du skriver er lurt.

Men også ting ved kameraet (noe med objektivet) har innvirkning på om fotografi og film gir et korrekt eller forvrengt bilde av det som blir fotografert/ filmet.

Anonymkode: 96bdc...b4e

Det siste du nevner er veldig sant. Jeg driver mye med foto, og hos meg er en gyllen regel for mine selvportrett at jeg bruker vidvinkel. Det kler ansiktet mitt mye bedre enn lenger brennvidder, men det er ikke det som gir det realistiske bildet av hvordan jeg ser ut. Jeg foretrekker omlag 30mm, for å få et realistisk bilde burde man opp i 70-100mm, gjerne mer. Det er veldig mye som spiller inn på hvordan man ser ut på bilder/film vs virkeligheten. 

Gjest Raindrops
Skrevet

Usj, jeg hater bilder, og liker også å tro at de ikke representerer hvordan jeg faktisk ser ut. Men jeg har lært meg noen teknikker de siste årene for å få det til å se bedre ut, det har litt med hvordan jeg holder ansiktet og hvilke muskler jeg bruker, pluss at "smizing" faktisk hjelper (takk Tyra!) :P Og det høres sikkert overfladisk ut, men det er kejmpekjipt å ikke kunne ta et vanlig bilde til f.eks. LinkedIn uten å se helt idiot ut, jeg kan ikke flørte på snapchat en gang med mindre jeg bare sender nudes. #firstworldproblems 

Skrevet

Jeg har det samme problemet som deg TS. Jeg kan se bra ut i speilet men på bilder ser jeg aldri bra ut - ikke hvis jeg ser bildet speivendt heller. Men på film ser jeg mye bedre ut. Rart det der...

Skrevet

Det har med vane å gjøre - du er vant til å se deg selv speilvendt, og når du ser deg selv "vanlig" liker du ikke resultatet fordi det er annerledes. 

Skrevet

Usj, jeg hater bilder, og liker også å tro at de ikke representerer hvordan jeg faktisk ser ut. Men jeg har lært meg noen teknikker de siste årene for å få det til å se bedre ut, det har litt med hvordan jeg holder ansiktet og hvilke muskler jeg bruker, pluss at "smizing" faktisk hjelper (takk Tyra!) :P Og det høres sikkert overfladisk ut, men det er kejmpekjipt å ikke kunne ta et vanlig bilde til f.eks. LinkedIn uten å se helt idiot ut, jeg kan ikke flørte på snapchat en gang med mindre jeg bare sender nudes. #firstworldproblems 

Nå ble jeg nysgjerrig, hva er smizing? 

Personlig tror jeg ikke at bilder forteller hele sannheten. Jeg er slank, men mange kommenterer at jeg ser enda tynnere ut i virkeligheten enn på bilder. Spesielt gjelder det visst ansiktet? 

Anonymkode: 03677...b7a

Skrevet

En liten blunk mens bilde blir tatt og jeg setter heeeeeelt dopa ut!

Gjest Raindrops
Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig, hva er smizing? 

Personlig tror jeg ikke at bilder forteller hele sannheten. Jeg er slank, men mange kommenterer at jeg ser enda tynnere ut i virkeligheten enn på bilder. Spesielt gjelder det visst ansiktet? 

Smile med øynene, jeg lærte det på Top Model :sjenert:

Gjest bruker83924
Skrevet

Samme greia her og. Kan se meg i speilet og føle jeg har en god dag. Så skal jeg ta bilde, og ser plutselig ut som et troll.  Har funnet ut det har litt med lyset, jeg har en ansiktsform som ikke akkurat blir finere når jeg tar bilde under vanlig taklys. Tar derfor alltid bilder med blits eller i nærheten av et speil. Blir i hvert fall litt bedre da.

Skrevet

Smile med øynene, jeg lærte det på Top Model :sjenert:

som i at hele ansiktet smiler? Eller? 

Skrevet

Det er svært få av oss som er genuint fotogene. Det er fordi det er få av oss som er symmetriske.  Modeller er symmetriske og har  "den rette" benstrukturen i ansiktet. I tillegg er de drillet på å alltid gi det rette ansiktsutrykket som ser best ut på bilde. Jeg kan ta 30 selfies av meg selv og da ser kanskje et bilde halvbra ut. Opplever at jeg ofte ser bedre ut på film eller om jeg blir tatt bilde av uten å vite det. 

Gjest Raindrops
Skrevet

som i at hele ansiktet smiler? Eller? 

Ikke nødvendigvis. Uff, hun er så klein, men forklarer det ganske greit her :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...