Fliko Skrevet 7. november 2015 #1 Skrevet 7. november 2015 Kjøpte en iPhone for en uke sidenpå Eplehuset, og tok med trygghetsavtale, med tanke på 2 åringen. Men med en prislapp på nesten 1500kr for ett år synes jeg kanskje at det var voldsom dyrt for denne forsikringen, også tenker jeg nå om jeg egentlig trenger den?Hvis jeg har på glassbeskytter på skjermen, og en godt deksel, trenger jeg egentlig den forsikringen da??Jeg har alltid vært forsiktig med mine telefoner, men det kan jo være uforutsigbart med 2 åring i hus. Vanligvis sitter hun pent på sofaen med den, jeg lar henne aldri løpe rundt med den.Hva ville dere gjort? Jeg har fortsatt tid til å si opp avtalen.(Innboforsikring har jeg ikke da jeg for tiden bor hos mine foreldre pga studie).
Sushi Skrevet 7. november 2015 #2 Skrevet 7. november 2015 Hvorfor skal toåringen bruke telefonen din?Har to små barn og ingen forsikring på mobilen, men så får ungene heller aldri bruke den. Jeg bruker mobilen hver dag både privat og på jobb, så akkurat den er off limits for ungene.
Fliko Skrevet 8. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2015 Hvorfor skal toåringen bruke telefonen din?Har to små barn og ingen forsikring på mobilen, men så får ungene heller aldri bruke den. Jeg bruker mobilen hver dag både privat og på jobb, så akkurat den er off limits for ungene. Fordi vi er heldigvis alle forskjellige foreldre som bestemmer over våre barn, om de skal sitte på en telefon eller ei, og hvor lenge.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Ville heller kjøpt en liten android-mobil til en billig penge (fåes til under 1500 kroner) til ungen.http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=58783691http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=66391018 Anonymkode: 5bff7...e26
Vox_populi Skrevet 8. november 2015 #5 Skrevet 8. november 2015 Ville heller kjøpt en liten android-mobil til en billig penge (fåes til under 1500 kroner) til ungen.Fælt så glup 2-åring du har!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #6 Skrevet 8. november 2015 Sånn forsikring mener jeg er tull. De eneste som tjener på den er Apple...Du har innboforsikring for enkelte tilfeller av skade. Innen den går i stykker så har den sunket i verdi. Du vil aldri få fullt nytte av den.I tillegg så må du jo passe på barnet ditt mens hun har teleonen. hvertfall er det hensiktsmessig at hun lærer å være forsiktig. Anonymkode: 0a23b...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #7 Skrevet 8. november 2015 Trygghetsavtaler er noe forbanna tull som kun er en måte for selger å tjene penger på. Sjansen for at telefonen blir ødelagt er liten, spesielt om du har deksel på den. I tillegg er telefonen verdiløs i det minuttet du bryter forseglinga på eska. Skaff deg innboforsikring, det koster ikke mer enn 1500 i året. Så er du dekket også mot andre ting. Anonymkode: 39fdf...f91 1
Sushi Skrevet 8. november 2015 #8 Skrevet 8. november 2015 Fordi vi er heldigvis alle forskjellige foreldre som bestemmer over våre barn, om de skal sitte på en telefon eller ei, og hvor lenge.Kan du ikke bare svare på spørsmålet? Hva bruker toåringen telefonen til? Er det spill så ville jeg heller skaffa en gammel ipad som du ikke trenger å være redd for. Her har ungene arva våre gamle nettbrett, og selv om de fortsatt må sitte i ro med dem og være forsiktige, så er det ikke krise om de skulle gå i bakken. Et brett er også enklere å håndtere enn en liten telefon.Men om toåringen absolutt skal bruke mobilen din så synes jeg uansett det er bortkasta med mobilforsikring. Sitt heller sammen med barnet og pass på. :)
Fliko Skrevet 9. november 2015 Forfatter #9 Skrevet 9. november 2015 Kan du ikke bare svare på spørsmålet? Hva bruker toåringen telefonen til? Er det spill så ville jeg heller skaffa en gammel ipad som du ikke trenger å være redd for. Her har ungene arva våre gamle nettbrett, og selv om de fortsatt må sitte i ro med dem og være forsiktige, så er det ikke krise om de skulle gå i bakken. Et brett er også enklere å håndtere enn en liten telefon.Men om toåringen absolutt skal bruke mobilen din så synes jeg uansett det er bortkasta med mobilforsikring. Sitt heller sammen med barnet og pass på. Jeg følte det var et slags angrep, av sånne "mafiamødre", beklager at jeg kom så hardt på.Hun bruker den til å se på/synge med youtubesanger. Det er det eneste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå