AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #1 Skrevet 7. november 2015 Er så bekymret for at ting ikke er som det skal fortjener har mistet alle symptomer, og lurer på om det finnes et sted jeg kan dra imorgen for å ta innvendig ultralyd for da er jeg 14 dpo, dvs 4 uker inn i svangerskapet.. Orker ikke vente! Noen som vet om søndagsåpen klinikk i Oslo området?? Anonymkode: c7bed...c12
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #2 Skrevet 7. november 2015 Ts her, skulle ikke stå fortjener men bare for Anonymkode: c7bed...c12
QBee Skrevet 7. november 2015 #3 Skrevet 7. november 2015 Du vil ikke kunne se noenting så tidlig uansett, vent til uke 6-7. Helt vanlig at symptomer kommer og går, de færreste kjenner noe særlig i uke 4. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #4 Skrevet 7. november 2015 Du vil ikke bli noe beroliget fordi man faktisk ikke kan se noe på ultralyd så tidlig. Jeg vet ikke om noen klinikker tar deg inn så tidlig en gang. Man kan vel ikke se noe fosteranlegg en gang, egget har jo så vidt bare festet seg. Du er bare nødt til å vente en uke eller to. Anonymkode: 6a9e3...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #5 Skrevet 8. november 2015 Du er jo såvidt blitt gravid. Jeg kjente ingenting før midt i uke 6 når kvalmen kom. Alt er nok helt fint. Gratulerer med graviditeten! Anonymkode: 3094b...55a 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #6 Skrevet 8. november 2015 Jeg har hatt ultralyd i uke 5 fordi jeg ble overstimulert ved ivf forsøk (de måtte sjekke hvordan det var med væske i livmor og eggstokker) det gikk ikke ann å se noe med graviditeten. Hadde ny ul i uke syv, men da ble det bekreftet at det var en sa jeg gikk gjennom (vanlig med ul i uke syv etter ivf)Vent noen uker, da vil du kunne se hjerteaktivitet Anonymkode: 510ea...b19 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #7 Skrevet 8. november 2015 Så gynekolog vil ikke kunne se noe som helst på innvendig i tidlig i uke 4?? vil hun ikke kunne bekrefte graviditet engang?? Anonymkode: c7bed...c12 1
Frøken Smilla Skrevet 8. november 2015 #8 Skrevet 8. november 2015 Ikke noe som kan bekrefte at det er et levende embryo der, nei, bare om du er/har vært gravid. 2
Enamorada Skrevet 8. november 2015 #9 Skrevet 8. november 2015 Så gynekolog vil ikke kunne se noe som helst på innvendig i tidlig i uke 4?? vil hun ikke kunne bekrefte graviditet engang??Anonymkode: c7bed...c12Nei, hun kommer ikke til å se no som helst. Det beste er å ta blodprøve hos fastlegen og måle hcg med to dagers mellomrom. Hvis verdiene øker, så er alt mest sannsynlig bra. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #10 Skrevet 9. november 2015 Prøv å ikke bekymre deg for mye, ellers kan det bli en utrolig lang og psykisk slitsom graviditet! Det er helt normalt å ha få eller ingen symptomer så tidlig. Og så tidlig ser du heller ikke noe på ultralyd. Min venninne var på ultralyd rundt uke 4-5. Hun hadde nylig hatt en spontanabort og følte seg ikke bra. På sykehuset så de ingenting, men legene bestemte seg for å ta en utskrapning av det de tenkte sannsynligvis var rester fra aborten måneden før. Heldigvis ble venninnen dårlig, så de måtte avbryte, ellers hadde de fjernet embryoet, som nå er født helt frisk og fin. Så nei, de klarer virkelig ikke å se noe så tidlig!! Anonymkode: 38c78...a40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå