AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #1 Skrevet 7. november 2015 Hei.Jeg har satt meg i en skikkelig knipe, og vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ut av den nå..Innen 24 november må jeg betale tilbake ett lån på 15 000. Jeg er 20 år, og får 19 november 12 300 kr utbetalt etter skatt.Heldighvis lever jeg billig i en super leilighet til kun 2100 da jeg bor med 2 andre personer. Men vet at jeg kun har mulighet til å legge inn 7-8 000 kr på lånet. Noen som vet hva jeg bør gjøre? Jeg har ting av verdi, både kamera speilrefleks, ipad, dyre vinterjakker, interiør, mulberry skjerf og pcer, samt ting til hjemmet. men vil helst slippe å selge det, selvom jeg vet at jeg kanskje må gjøre det nå.Noen som vet hva jeg bør gjøre? Setter pris på seriøse tips. Anonymkode: dc410...859
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #2 Skrevet 7. november 2015 Hvordan skal man kunne svare skikkelig på dette når du ikke sier noe om hva dette lånet er? Er det kredittkort, privat lån?Men det er vel uansett tydelig at du må selge ting med mindre du klarer å hoste opp penger på en annen måte. Anonymkode: 2ea94...a7e 2
Belbus Skrevet 7. november 2015 #3 Skrevet 7. november 2015 (endret) Har du ingen sparekonto du kan ta av? Du sier du har flertall av dyre vinterjakker og pcer, så ville nok prøvd å selge litt av hvert av det asap.Eventuelt noen foreldre du kan låne 7000 av? Endret 7. november 2015 av Belbus 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #4 Skrevet 7. november 2015 Det er ett lån på avbetaling som går ut nå i november, og ja jeg vet jeg har vært dum som ikke har holdt av penger til gigaregningen kom.. men har prioritert husleie, mat, bensin og nødvendigheter. Vil ikke risikere å måtte selge bilen pga jeg har vært idiot. Jeg har familie jeg kan spørre, men det er flaut Anonymkode: dc410...859
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #5 Skrevet 7. november 2015 Ta småjobber via Finn eller lapper i matbutikken? Barnepass, rydding i hagen, bortkjøring av skrot osv. Anonymkode: 03814...b44 2
Gjest StripeyPanda Skrevet 7. november 2015 #6 Skrevet 7. november 2015 Heller selge et Mulberry-skjerf og noe pynteting fra stua enn å slite enda mer med gjeld...!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #7 Skrevet 7. november 2015 Heller selge et Mulberry-skjerf og noe pynteting fra stua enn å slite enda mer med gjeld...! ja, sier meg enig i den.. Anonymkode: dc410...859
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #8 Skrevet 7. november 2015 Et lån på avbetaling? Er hvert avdrag på 15000? Anonymkode: cbb46...ecf 1
Mis(s)Understood Skrevet 7. november 2015 #9 Skrevet 7. november 2015 Jeg forstår deg som du har flere dyre vinterjakker, flere pc'er og flere Mulberry skjerf. - om det er tilfellet så selg noe av det, sett av 8 tusen av pengene du har tilgjengelig etter skatt, og så biter du i det sure eplet og spør dine foreldre om du kan få lov til å låne resten av beløpet opp til 15 tusen.Fremover lønner det seg å etablere en sparekonto/bufferkonto, men det tror jeg du alt har forstått.Med de lave boutgiftene du har så er det sannsynligvis en god del penger som har forsvunnet i det du kaller 'nødvendigheter' som kanskje ikke er så nødvendig når du tenker litt på det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå