Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har startet på roaccutane nå mot kviser. har noen spørsmål til dere som har gått på det jeg håper jeg får svar på;

1. Er dere kvisefrie etter kuren? Hvis ikke, er hudproblemene/talgproduksjonen lavere?

2. Er det sånn at kuren varig krymper/reduserer talgproduksjonen en viss prosentandel? at den tar seg opp, men ikke like mye som før liksom?

Takk!

Anonymkode: 894b3...fba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får fortsatt kviser etter kur. Uren hud. Hudormer. :( men heldigvis veldig lite cyster.

Skrevet

Etter et halvt år begynte jeg å få kviser igjen, men oppdaget etter en stund at det var mye lettere å unngå dem, enn før jeg gikk på kuren.

Før fikk jeg kviser uavhengig av kostholdet jeg hadde/hygiene. Men nå får jeg det stort sett bare etter perioder med mye usunn mat (godteri,potetgull, fet mat etc), og hvis jeg går lenge uten å bytte sengetøy.

Bytter sengetøy nå en gang i uken (gjorde det ofte ikke mer enn annenhver måned før), og spiser sjeldent usunt. Da får jeg så og si ingen kviser.

Anonymkode: 3e585...230

Skrevet

Takk for svar! Ble huden deres mindre fet i etterkant?

Ingen andre med erfaringer? 

Skrevet

Over tre år siden jeg sluttet på kuren, og huden er omtrent plettfri. Jeg får noen få kviser hvis jeg spiser potetgull, men det er det eneste. Talgproduksjonen har nok gått ned, men jeg bruker fortsatt fuktighetskrem uten fett, men med mye fukt.

Hårbunnen min er konstant for tørr, men det er også den eneste negative bivirkningen jeg har. På den annen side så blir håret sjeldent fett. :)

Jeg har aldri angret på at jeg gikk på denne kuren! 😊💕

Anonymkode: a08f7...3e8

Skrevet

Over tre år siden jeg sluttet på kuren, og huden er omtrent plettfri. Jeg får noen få kviser hvis jeg spiser potetgull, men det er det eneste. Talgproduksjonen har nok gått ned, men jeg bruker fortsatt fuktighetskrem uten fett, men med mye fukt.

Hårbunnen min er konstant for tørr, men det er også den eneste negative bivirkningen jeg har. På den annen side så blir håret sjeldent fett. :)

Jeg har aldri angret på at jeg gikk på denne kuren! 😊💕

Åh, så bra! Nå fikk jeg håp :) Kan jeg spørre hva slags kviser du slet med i forkant? Var de hormonelle?

Skrevet

Slet med hormonell akne som omtrent er borte. Får noen små kondomer i kinnene rundt eggløsning/PMS.  Det eneste som plager meg er litt store porer i kinnene, men det holdes i sjakk med peeling/mye fukt. Jeg hadde ikke mange kviser, men de slapp aldri helt taket, derfor fikk jeg begynne på kuren. Ble ferdig for 3 måneder siden.

• Liker 2
Skrevet

Så bra! Flere med erfaringer?

Skrevet

Jeg gikk på den kuren for noen år siden. Hjalp masse mot kviser, men fikk ekstremt tørr/fuktfattig hud og masse arr etter kvisene som jeg fremdeles sliter med. Huden ble helt uttørket! Får fremdeles kviser nå, men mye mindre enn før. Utrolig kjedelig uansett da. Kunne jo selvfølgelig ønske jeg ble kvitt det kvisehelvete en gang for alle.

Anonymkode: 8be6f...827

Skrevet

Åh, så bra! Nå fikk jeg håp :) Kan jeg spørre hva slags kviser du slet med i forkant? Var de hormonelle?

hormonelle kviser hovedsakelig på haken, halsen og nesa/mellom øyenbrynene.. Jeg hadde sjeldent mange samtidig, men de avlastet hverandre, så jeg var aldri kvisefri.

Jeg gikk forresten til privat hudlege, fordi jeg orket ikke vente på å få henvisning fra fastlegen. Kostet meg mere, men jeg ble kvitt  problemet mye før jeg hadde kommet igjennom det offentlige. Jeg slapp å prøve diverse andre midler også, fordi hudlegen kunne se at de var hormonelle.

Skrevet

hormonelle kviser hovedsakelig på haken, halsen og nesa/mellom øyenbrynene.. Jeg hadde sjeldent mange samtidig, men de avlastet hverandre, så jeg var aldri kvisefri.

Jeg gikk forresten til privat hudlege, fordi jeg orket ikke vente på å få henvisning fra fastlegen. Kostet meg mere, men jeg ble kvitt  problemet mye før jeg hadde kommet igjennom det offentlige. Jeg slapp å prøve diverse andre midler også, fordi hudlegen kunne se at de var hormonelle.

Skjønner. Så herlig å bli kvisefri! Er du mindre fet i huden hvis du var det før? Når avsluttet du kuren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...