AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #1 Skrevet 7. november 2015 Jeg var vitne til noe i sta, noe som gjorde meg kvalm. Gikk en tur til butikken og på vei dit så jeg ei jente på ca 8-10 år som løp rundt bygget. Tenkte ikke stort over det, satte på musikk og gikk videre. 10 minutter senere var jeg på vei tilbake. Slo av musikken for jeg hadde nettopp pratet i telefonen med mamma.Da jeg gikk nærmere blokken så så jeg jenta løpe, hun løp 3 runder rundt blokka. Hun hadde på seg t-skjorte. Dette la jeg ikke merke til først. Hun var litt lubben, så alderen kan være feil. I en av de nederste etasjene sto ei dame å hang ut vinduet. Da jeg kom nærmere hørte jeg jenta si "Er jeg ferdig nå?", så sa damen "Nei 10 runder til, neste gang du stjeler sjokolade så blir det dobbelt". Det er 2 minus ute og sur vind og hun løp i bare t-skjorte!! Jeg gikk tur med hunden før i dag og hun nektet, for det var så kaldt ute. Er dette normalt? Er ikke dette mishandling?! Kjente jeg ble skikkelig kvalm, det er ikke slik jeg ble oppdratt ihvertfall! 5 minutter senere klarte jeg ikke mer, så jeg gikk ut med søpla og forbi bygget. Planla å si noe hvis hun fortsatt var ute da jeg gikk tilbake. Men da jeg gikk tilbake igjen så tok hun en runde til også gikk hun inn i bygget og damen lukket vinduet og forsvant. Anonymkode: 45e42...c0f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #2 Skrevet 7. november 2015 Nei, du overreagerer ikke. Finn ut hvem de er og varsle barnevernet. Anonymkode: ba05e...b5f 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #3 Skrevet 7. november 2015 Mine foreldre er ikke strenge. De sto på sitt, ja. Men vi barna måtte tenke selv og ta konsekvensene for de valgene vi tok. Aldri fått husarrest, aldri blitt slått eller skreket til. Eneste "negative" jeg husker var en gang da jeg og søsteren min kranglet over noe dumt, ropte og bannet, plutselig stormet mamma ut og pappa kom hjem tidlig fra jobb. Hun hadde da ringt pappa også dro hun på bingo for hun klarte ikke mer av kranglingen. På kvelden kom hun hjem, sa unnskyld og det skjedde ikke igjen. Jeg har aldri blitt straffet. Skulket jeg skolen så var det min feil. Nektet jeg å sove så måtte jeg gå på skolen trøtt. Stjal jeg noe i butikken så måtte jeg fint gå tilbake og betale for meg, eller levere det tilbake, også gjorde jeg det aldri igjen. Ikke noe kjefting, ble ikke slått eller fikk husarrest. Vi måtte rydde opp selv, og tok konsekvensene for våres valg. Som f.eks brukte vi opp lommepengene på godteri så fikk vi ikke ekstra for å dra på kino. Men brukte vi halvparten og sparte resten, så fikk vi 200 kr for å dra på kino hvis vi spurte. Siden vi fikk bare 50kr vær lørdag. Så vet ikke hvordan folk blir "straffet". Har hatt venner som ble slått og fikk husarrest for de minste ting. Men har aldri opplevd det selv og vet ikke hva som er normalt.ts Anonymkode: 45e42...c0f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #4 Skrevet 7. november 2015 Garantert mishandling. Herregud, man kan "disiplinere" ungene på en helt normal og menneskelig måte! Jeg ville sendt en melding til barnevernet om du vet hvem disse personene er. Om det er slik jenta har det når andre ser det, hva skjer innenfor husets fire vegger? Anonymkode: b159e...498
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå