Gå til innhold

Jul med pappa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt på 3 år skal egentlig feire jul hos pappaen i år. Med mindre noe endrer seg så har de hatt samvær på over et halvt år når julen kommer. Jeg sliter med om jeg skal sende henne dit eller ikke. Hva er barnets beste? 

At jeg selvsagt ønsker å feire jul med henne står ikke i veien for å sende henne til pappaen, bare så det er sagt :) 

Anonymkode: 5f3bb...422

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke at barnet har det annerledes under julesamvær enn annet samvær. 

De har hatt jevnlig samvær et halvt år.

Ut fra det du beskriver er du nok ei bekymret hønemor. 

Endret av Peter007
  • Liker 2
Skrevet

Barnet vårt på 3 år skal egentlig feire jul hos pappaen i år. Med mindre noe endrer seg så har de hatt samvær på over et halvt år når julen kommer. Jeg sliter med om jeg skal sende henne dit eller ikke. Hva er barnets beste? 

At jeg selvsagt ønsker å feire jul med henne står ikke i veien for å sende henne til pappaen, bare så det er sagt :) 

Er det slik at det har falt ut en ikke her? Det kan se slik ut på måten det er skrevet på. I så fall ville jeg tenkt at samværet godt kunne ventet en ukes tid. En treåring som er hos sin far for første gang på over et halvt år, og at det attpåtil er julaften, vil sikkert bli både oppgiret, sliten og i tillegg forvirret. Er det slik hver gang hos pappa, liksom? Er litt i tvil om det er barnets beste.

Hvis de har hatt jevnlig samvær, så synes jeg barnet skal være hos sin far etter planen. Neste jul er det din tur. 

Anonymkode: e69aa...83b

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke at barnet har det annerledes under julesamvær enn annet samvær. 

De har hatt jevnlig samvær et halvt år.

Ut fra det du beskriver er du nok ei bekymret hønemor. 

Det manglet et ikke i HI mitt. Beklager det. Med mindre noe endrer seg så har de ikke hatt samvær på over et halvt år. 
Hadde de hatt jevnlig samvær så hadde jeg gledelig sendt barnet vårt til far i julen :) 

TS

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er det slik at det har falt ut en ikke her? Det kan se slik ut på måten det er skrevet på. I så fall ville jeg tenkt at samværet godt kunne ventet en ukes tid. En treåring som er hos sin far for første gang på over et halvt år, og at det attpåtil er julaften, vil sikkert bli både oppgiret, sliten og i tillegg forvirret. Er det slik hver gang hos pappa, liksom? Er litt i tvil om det er barnets beste.

Hvis de har hatt jevnlig samvær, så synes jeg barnet skal være hos sin far etter planen. Neste jul er det din tur. 

Anonymkode: e69aa...83b

Enig!

Endret av suspiria
Skrevet

Har du snakket med far om dette? Er du sikker på at far ønsker samvær med barnet sitt hvis han ikke har sett barnet på et halvt år?

Jeg forstår bekymringen din, på den ene siden tenker jeg at du ikke burde sende henne dit. På en andre sien kanskje det hadde vært en god mulighet for å gjenoppta kontakt og samvær?

Anonymkode: 60dd9...ba7

Skrevet

Skjønner skepsisen din hvis barnet er kun 3 år, og ikke har sett faren og/eller hans familie på et halvår. Jeg hadde holdt henne hjemme. 

• Liker 1
Skrevet

Det manglet et ikke i HI mitt. Beklabetydningend mindre noe endrer seg så har de ikke hatt samvær på over et halvt år. 
Hadde de hatt jevnlig samvær så hadde jeg gledelig sendt barnet vårt til far i julen :) 

TS

JA SMÅ ORD KAN VÆRE VESENTLIGE for betydningen.

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg hatt barnet hjemme i julen selv. Ville heller sørget for at de fikk være sammen på nyåret. En gradvis økning. 

Anonymkode: 51413...5d6

Skrevet

Hvorfor kan ikke pappaen være med barnet før jul også da? 

Anonymkode: 63102...447

Skrevet

Pappaen har sagt at han vil ha henne i julen. Grunnen til at han ikke har samvær er at han ikke prioriterer det / vil. Han er vekkreist på jobb i to uker, og har fri i fire uker før han må på jobb igjen, så det er ikke det at han ikke har mulighet. Jeg prøver å få til regelmessig samvær, men han avlyser, tar ikke på telefonen når det nærmer seg osv. Barnet vårt er glad i pappaen sin og hun savner han mye. 

Skrevet

Pappaen har sagt at han vil ha henne i julen. Grunnen til at han ikke har samvær er at han ikke prioriterer det / vil. Han er vekkreist på jobb i to uker, og har fri i fire uker før han må på jobb igjen, så det er ikke det at han ikke har mulighet. Jeg prøver å få til regelmessig samvær, men han avlyser, tar ikke på telefonen når det nærmer seg osv. Barnet vårt er glad i pappaen sin og hun savner han mye. 

Så trist.. Er det ikke mulig at han kan være hos dere på julaften heller? Jeg hadde vertfall krevd at han skulle møtt datteren sin flere ganger før jul om han skulle ha henne på julaften. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis hun er glad i ham, kjenner ham og savner ham, - så ser jeg ikke problemet. 

Skrevet

Barnet skal selvsagt få feire jul med pappaen ,og pappaen skal også få lov å feire jul med barnet sitt..

Annenhver jul her, og det syns jeg er rett og rimelig.

Skrevet

Det manglet et ikke i HI mitt. Beklager det. Med mindre noe endrer seg så har de ikke hatt samvær på over et halvt år. 

TS

Leste dette nå..

Viss han ikke har sett henne på 6 mnd så ville jeg nok vurdert en annen løsning..

Gradvis økning osv..

Skrevet

Hvis hun er glad i ham, kjenner ham og savner ham, - så ser jeg ikke problemet. 

En treåring som ikke har sett sin far på over et halvt år? Tviler på at hun omtrent husker ham

Barnet skal selvsagt få feire jul med pappaen ,og pappaen skal også få lov å feire jul med barnet sitt..

Annenhver jul her, og det syns jeg er rett og rimelig.

I utgangspunktet enig, men da må jo pappaen følge opp resten av året også, slik at barnet faktisk kjenner ham og er trygg på ham. En treåring er liten og vil trolig bli veldig redd om hun skal sendes avsted til en  mann hun faktisk ikke kjenner.

Anonymkode: c71e5...0ad

Skrevet

En treåring som ikke har sett sin far på over et halvt år? Tviler på at hun omtrent husker ham

I utgangspunktet enig, men da må jo pappaen følge opp resten av året også, slik at barnet faktisk kjenner ham og er trygg på ham. En treåring er liten og vil trolig bli veldig redd om hun skal sendes avsted til en  mann hun faktisk ikke kjenner.

Jepp, helt enig ! leste ikke oppdateringen før etter jeg hadde postet svaret mitt...:)

Her må man øke gradvis,barnet kjenner jo ikke fyren godt nok!

Skrevet

tror du undervurderer treåringer. Min treåring husker folk vi bare treffer en gang eller to i året, og har gjort det en god stund. Men dette forutsetter selvsagt at man prater om vedkommende i ny og ne, ser bilder, mimrer om opplevelsen man hadde med dem sist osv.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Har de møtes,hatt noe form for kontakt da,og hvordan har datteren din det ifh faren? Nå vet jeg ikke hvorfor faren ikke har hatt henne,men på julaften er det flere tilstede så ting går trygt for seg.Jeg hadde uansett satt en tidsperiode og hatt henne hjem samme kveld!

Du vet flere de taler,så grunn litt over hva du vet og svar her.

Skrevet

tror du undervurderer treåringer. Min treåring husker folk vi bare treffer en gang eller to i året, og har gjort det en god stund. Men dette forutsetter selvsagt at man prater om vedkommende i ny og ne, ser bilder, mimrer om opplevelsen man hadde med dem sist osv.

At man husker noen, betyr ikke at man er klar for å overnatte hos dem uten mamma. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...