GÃ¥ til innhold

Vallergan og hangover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok vallergan i går kveld. Da har jeg nesten ikke sovet på en uke. Kun noen timer hver natt. Utrolig sliten. Nå sliter jeg med hangover, er det noe jeg kan gjøre for å bedre det??? 

Anonymkode: 60f12...b6d

Gjest Raindrops
Skrevet

Når på kvelden tok du dem, og hvor mange tok du? Jo tidligere jeg tar dem, og jo færre tabeletter jeg tar, jo mindre er sjangsen for hangover for min del.

Skrevet

Når på kvelden tok du dem, og hvor mange tok du? Jo tidligere jeg tar dem, og jo færre tabeletter jeg tar, jo mindre er sjangsen for hangover for min del.

jeg tok dem dessverre litt sent 😞 Rundt 1. 3 tabletter. 

Skrevet

Jeg tar 1-2 stk senest klokka 19-20, og da får jeg ikke hangover, så det er noe du kan tenke på til neste gang :) 

Gjest Raindrops
Skrevet

jeg tok dem dessverre litt sent 😞 Rundt 1. 3 tabletter. 

Da er du dømt til å få hangover :PDu burde ta dem noen timer, senest én time, før du skal legge deg. Er du sikker på at du trenger tre stykker?

Skrevet

Som de andre sier, ta dem noen timer før du legger deg, kl.1 er alt for sent, og prøv med bare en tablett først. Du kan heller prøve med flere hvis en ikke er nok.

Anonymkode: b4d4f...3a4

Skrevet

Jeg fikk dessverre hangover uansett. Tok aldri mer enn en, og tok de mange timer før leggetid. Likevel; de hjalp meg ikke til å sove, lå uansett våken i timevis, og var fullstendig neddopa HELE neste dag, samt var deppa, sur og aggressiv. Slapp og sliten i kroppen, hjernen fungerte ikke.  Drittpiller. Noen tåler de nok bare ikke. Jeg fant ut jeg fungerte bedre uten søvn overhodet, og det sier litt.

Skrevet

Hangover er veldig vanlig med Vallergan, og veldig mange får heller ingen effekt i form av søvn. Jeg ville spurt legen min om alternativer, f.eks melatonin eller circadin, evt innsovningstabletter r en periode (imovane/zopiclon). Mange har også godt utbytte av 10 mg Sarotex (antidepressiva i lav dose). Disse må også tas 2-4 timer før legge tid for å unngå hangover. 

Anonymkode: 7d5d7...b45

Skrevet

Jeg blir også helt ødelagt av vallergan, selv om jeg tar lav dose tidlig på kvelden. Har også samme erfaring med Sarotex. 

Har nylig vært hos søvnspesialist og han kalte begge deler for rottegift og skrev ut en resept på Tolvon istedenfor. Tar en halv pille et par timer før jeg skal legge meg. Sover endelig hele natten uten oppvåkninger, og får ingen hangover 

Anonymkode: 72020...2bb

Skrevet

Remeron kan også funke. 

Anonymkode: 7d5d7...b45

Skrevet

Jeg fikk dessverre hangover uansett. Tok aldri mer enn en, og tok de mange timer før leggetid. Likevel; de hjalp meg ikke til å sove, lå uansett våken i timevis, og var fullstendig neddopa HELE neste dag, samt var deppa, sur og aggressiv. Slapp og sliten i kroppen, hjernen fungerte ikke.  Drittpiller. Noen tåler de nok bare ikke. Jeg fant ut jeg fungerte bedre uten søvn overhodet, og det sier litt.

Dette er min erfaring med Vallergan også. Truxal fungerte bedre. Atarax ga også mindre hangover enn Vallergan. 

Anonymkode: 61086...985

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...