AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #1 Skrevet 7. november 2015 Trent styrke 3 - 4 ganger i uka i litt mere enn et halvt år nå og jeg er blitt merkbart smalere i livet og fastere kropp. Ble derfor veldig skuffet da jeg skulle veie meg og så st vekten hsdde økt kraftig. Og enda mere hadde vekten økt da jeg veide veide meg en uke etterpå dette igjen like før jeg skulle ha menden og kroppen samler masse vann. Men vekten har jo også økt når jeg ikke skal ha mensen.Kan noen forklare vektøkningen når jeg samtidig har blitt mye smalere i livet. Jeg har økt styrken på vektene betraktelig siste måneden Føler meg sterk.Så å veie seg ble den nedturen. Anonymkode: 2879b...415
Fionnuala Skrevet 7. november 2015 #3 Skrevet 7. november 2015 Muskler veier mer enn fett, derav oppgangen ettersom du nå har erstattet fett med muskler :). Prøv å ikke gå etter vekten, målene betyr mye mer. 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #5 Skrevet 7. november 2015 Ok men vil jeg etterhvert minke i vekt? For min Bmi kan vel ikke forbli så høy? Anonymkode: 2879b...415
Fionnuala Skrevet 7. november 2015 #6 Skrevet 7. november 2015 Ok men vil jeg etterhvert minke i vekt? For min Bmi kan vel ikke forbli så høy?Anonymkode: 2879b...415Nei, ikke så lenge du opprettholder muskelmassen. Du burde nok se litt bort fra både vekt og bmi når du trener såpass mye styrke; de blir ganske misvisende. Fokuser heller på trening, kosthold og målene du tar 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #7 Skrevet 7. november 2015 Men blir det da feil å si av helsepersonell at jeg er overvektig? Ifølge deres tabeller skulle jeg veid 20 kg mindre . Anonymkode: 2879b...415
maya86 Skrevet 7. november 2015 #8 Skrevet 7. november 2015 (endret) Det spørs jo hvor mye fett du fortsatt har, om du har noe.Om du er 50kg overvektig så vil du selvfølgelig gå ned etterhvert, men om du er 5kg overvektig så er det ikke sikkert du vil gå ned på vekta, men bare erstatte fettet som tar mer plass, med muskler som tar mindre plass. Om du regner ut bmi'en til feks Petter Northug så vil den nesten si at han er overvektig.... Endret 7. november 2015 av maya86 1
Kamikatze Skrevet 7. november 2015 #9 Skrevet 7. november 2015 Men blir det da feil å si av helsepersonell at jeg er overvektig? Ifølge deres tabeller skulle jeg veid 20 kg mindre .Anonymkode: 2879b...415Ja. BMI er for pingler, ikke for folk som trener styrke. Der er det målebåndet som gjelds, og eventuelt en måling av fettprosent i kroppen.20kg "for mye" i muskler tilsvarer 4-5kg fett. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #10 Skrevet 7. november 2015 Ok men det tar kanskje litt tid å da evt gå ned? Og alt dette vannet uken før mens da formelig sveller jeg ut . Hvordan forhindre dette? Anonymkode: 2879b...415
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #11 Skrevet 7. november 2015 Kjære gud, så lite folk kan om trening og kosthold.. Det er nesten skremmende.Du trener muskler, du får muskler, du liker ikke at muskler veier.Du ser bedre ut enn kanskje du noen gang har gjort før, speibilde er fint, men tallet skremmer deg og du håper å gå ned MUSKLENE du har bygd opp med hard trening.BMI bruker man får å måle fett med enkel matte. Hvis man legger til muskler i mattestykket så går det ikke opp. Du kan ikke bruke BMI korrekt hvis du trener muskler. De fleste jeg kjenner som er godt trent og har den beste kroppen er overvektig på BMI skalaen. Slapp av TS, går faktisk ann å bruke hode litt. Seriøst, gå til en lege og få litt tips om dette? Anonymkode: 99177...7f3 9
Kamikatze Skrevet 7. november 2015 #12 Skrevet 7. november 2015 Hvorfor forhindre? Vannet forsvinner jo av seg selv. Ellers, dropp salt. 1
grrwaffmjau Skrevet 7. november 2015 #13 Skrevet 7. november 2015 Drit i vekta, det er bare ett tall. Er mye bedre at du SER bedre ut enn at vekta sier ett tall du er fornøyd med. Muskler veier mer enn fett, og det er mye bedre å være definert og stram fremfor tynn og slapp.
MinnisMus Skrevet 7. november 2015 #14 Skrevet 7. november 2015 Du har altså fått strammere midje, mer muskelmasse og gått opp i vekt? Det er bare en logisk forklaring på dette.. det har oppstått et mikroskopisk sort hull i kroppen din som gjør at det til tross for at det ser ut som du har gått ned i vekt, faktisk har oppstått en vektøktning.Slike mikroskopiske sorte hull forsvinner som regel nesten rett etter at de har oppstått, så dette er en urovekkende utvikling. Det jeg frykter er at det sorte hullet som uten tvil befinner seg i kroppen din stadig kan bli større og til slutt kan faktisk hele kroppen din kollapse inn i seg selv og forsvinne for evig og alltid i et sort hull. Jeg vil anbefale at du snarlig tar kontakt med en av norges ledende fysikere, Jon Magne Leinaas på Universitetet i Oslo slik at han kan få undersøkt deg nærmere og gjøre nødvendige tiltak. I verste fall må du sendes med en rakett ut i verdensrommet slik at ikke hele jordkloden blir slukt av dette sorte hullet ditt, men la oss ikke ta sorgene på forskudd. 1
Gjest Runforit Skrevet 8. november 2015 #15 Skrevet 8. november 2015 Kjære gud, så lite folk kan om trening og kosthold.. Det er nesten skremmende.Du trener muskler, du får muskler, du liker ikke at muskler veier.Du ser bedre ut enn kanskje du noen gang har gjort før, speibilde er fint, men tallet skremmer deg og du håper å gå ned MUSKLENE du har bygd opp med hard trening.BMI bruker man får å måle fett med enkel matte. Hvis man legger til muskler i mattestykket så går det ikke opp. Du kan ikke bruke BMI korrekt hvis du trener muskler. De fleste jeg kjenner som er godt trent og har den beste kroppen er overvektig på BMI skalaen. Slapp av TS, går faktisk ann å bruke hode litt. Seriøst, gå til en lege og få litt tips om dette? Anonymkode: 99177...7f3This.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #16 Skrevet 8. november 2015 Ok men det tar kanskje litt tid å da evt gå ned? Og alt dette vannet uken før mens da formelig sveller jeg ut . Hvordan forhindre dette?Anonymkode: 2879b...415Hormonprevensjon. Da har du ikke syklus og du vil ikke få mer vann i kroppen. Men du er uansett sykelig opptatt av vekta og bør i grunn heller fikse hodet enn å fikse kroppen. Anonymkode: 788c6...02d 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #17 Skrevet 8. november 2015 Sånn ca hvor mye tror dere Marit Bjør veier? Bare for å få en pekepinn.. Anonymkode: 2879b...415
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #18 Skrevet 8. november 2015 Marit Bjørgen er 169 og veier 64 kg. Jeg ville faktisk tippet mer. Midjemål er viktigst. For kvinner skal det være under 80 cm.Mitt midjemål er 119. Skjønner ikke hvordan jeg med min epleform kan komme under 80. Jeg var ikke det når jeg veide 63 kg en gang. Er 172, så var ganske tynn da. Brukte str. 38. Anonymkode: 27314...256 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #19 Skrevet 8. november 2015 Sånn ca hvor mye tror dere Marit Bjør veier? Bare for å få en pekepinn..Anonymkode: 2879b...415Det vet jeg ikke, men jeg veier 60 kg og er 160 høy med 20 i fettprosent (akkurat på normalen) mens legene tipper jeg veier rundt 50 kg. Skulle operere i sommer og legen trodde ikke på meg da jeg sa jeg veier 60 kg. Han sa "nei, vet du. Du veier MAX 55 kg". Det er sånn det er når man trener styrke. Kast vekta, bruk målebånd og gå til lege og sjekk fettprosent Anonymkode: 788c6...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå