Gå til innhold

Til dere som åpner emballasje i butikk:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere fins, det veit jeg! 

Jeg jobber selv i en butikk som egentlig selger litt av alt, fra tannkrem til drill, og dette er en kilde til både frustrasjon og undring. 

Dette gjelder spesielt pledd. Si det ligger 20 pledd i en kurv, og alle har likt mønster. Fem av dem er allerede dratt ut og sett på - hva tilsier at pledd nummer seks skal være noe annerledes? Hvorfor blir pledd etter pledd dratt ut, når alle er klin like? Og hvorfor kan dere ikke kjøpe det dere allerede har åpnet, spesielt hvis dere bare skal ha det selv?

Dette er jo kun ett eksempel, men også ett hvor undringen ofte er størst. 

Så kom igjen, folkens, hva er egentlig grunnen til at dette blir gjort?? 

Anonymkode: ff61e...12b

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber selv i butikk. Tror noen (noen, de fleste kunder er hyggelige osv osv) mennesker rett og slett legger manerer ved inngangen og tror de kan gjøre "hva de vil" fordi de er kunder. Skremmende hvor mye av denne type oppførsel synes jeg. 

Anonymkode: 0bffe...7a6

• Liker 11
Skrevet

Er jo nødt til å få se mønsteret før en kjøper..?

Anonymkode: 55df1...93d

Skrevet

Er jo nødt til å få se mønsteret før en kjøper..?

Dét er helt greit, men nå var jo poenget at det allerede er mange helt like allerede åpnet. Hvorfor åpne enda flere?

• Liker 13
Skrevet

Jeg tror de er litt mindre begavet jeg. Heldigvis er det ikke så fryktelig mange av dem, men det er irriterende nok. 

Anonymkode: 84e57...59a

• Liker 12
Skrevet

Dét er helt greit, men nå var jo poenget at det allerede er mange helt like allerede åpnet. Hvorfor åpne enda flere?

I håp om at den har et annet mønster? Men så har den samme som de andre så da er det ikke så interessant likevel?

Skrevet

I håp om at den har et annet mønster? Men så har den samme som de andre så da er det ikke så interessant likevel?

Mulig

Men de fleste pledd og andre lignende produkter pakket i plast, har enten gjennomsiktig emballasje eller bilde av produktet utenpå emballasjen, så da trenger man ikke å åpne for å se

Anonymkode: 6bc5a...31b

• Liker 10
Skrevet

Det er frekt. Har jobbet i butikk selv og noen tar seg virkelig til rette. Jeg synes man bør oppfører seg som en gjest, helt enkelt. Og varen er ikke din før du har betalt.

Skrevet

Å oppføre seg som en gjest hørtes riktig ut! 

Har tidligere jobbet i klesbutikk også, og hvordan det så ut i prøverommene fra tid til annen var nesten fascinerende. Lurer på om de behandler klærne sånn hjemme også? 

• Liker 1
Skrevet

Å oppføre seg som en gjest hørtes riktig ut! 

Har tidligere jobbet i klesbutikk også, og hvordan det så ut i prøverommene fra tid til annen var nesten fascinerende. Lurer på om de behandler klærne sånn hjemme også? 

Men på klesbutikkene får de som jobber der betalt for å henge alt tilbake på plass så hvorfor skal kunder gidde å gjøre det som kanskje har dårlig tid?

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke en av de som åpner emballasje, men jeg gjør noe annet som kanskje kan være av samme grunn. 

Hvis jeg skal ha et blad i butikken, tar jeg det første i bunken og sveiper gjennom for å finne ut om det er det jeg vil ha. Når jeg har bestemt meg for hvilket blad, velger jeg det bladet som står omtrent midt i bunken. Da er der nemlig "nytt"/ubrukt/urørt. 

Dette gjelder også for matvarer, klær, møbler og alt mulig annet.

Kanskje det er noe av det samme prinsippet for de som tar ting ut av emballasje. De skal sjekke at det er perfekt/"ferskt", for så å velge den neste i bunken med hel emballasje.  

Skrevet

Men på klesbutikkene får de som jobber der betalt for å henge alt tilbake på plass så hvorfor skal kunder gidde å gjøre det som kanskje har dårlig tid?

Javisst, å henge klærne tilbake er helt innafor for de som jobber der. Nå tenker jeg mer på det å vrenge av seg, gjerne kline sminke på mens de gjør det, legge alt i en krøll på gulvet, og på toppen av det hele kanskje få tråkket litt godt på det, slik at det ikke er noen tvil om at plaggene må skrives av og kastes. 

• Liker 14
Skrevet

Javisst, å henge klærne tilbake er helt innafor for de som jobber der. Nå tenker jeg mer på det å vrenge av seg, gjerne kline sminke på mens de gjør det, legge alt i en krøll på gulvet, og på toppen av det hele kanskje få tråkket litt godt på det, slik at det ikke er noen tvil om at plaggene må skrives av og kastes. 

Kanskje fordi de har dårlig med tid?

Skrevet

Jeg er ikke en av de som åpner emballasje, men jeg gjør noe annet som kanskje kan være av samme grunn. 

Hvis jeg skal ha et blad i butikken, tar jeg det første i bunken og sveiper gjennom for å finne ut om det er det jeg vil ha. Når jeg har bestemt meg for hvilket blad, velger jeg det bladet som står omtrent midt i bunken. Da er der nemlig "nytt"/ubrukt/urørt. 

Kanskje det er noe av det samme prinsippet for de som tar ting ut av emballasje. De skal sjekke at det er perfekt/"ferskt", for så å velge den neste i bunken med hel emballasje.  

Men er det ikke da en mulighet for at den du faktisk velger ikke er perfekt, hvis du velger en av de du ikke åpner?

• Liker 3
Skrevet

Du spiser av maten på butikken for å se om det er noe du skal ha?

• Liker 2
Skrevet

meget mulig de har dårlig tid, vondt i magen, eller bare er idioter, men du behandler ikke klær som ikke er dine på den måten. Kjenner jeg blir forbanna når du prøver å forsvare det å være en uhøflig drittsekk uten manerer

• Liker 23
Skrevet

Hvis de har så dårlig tid at de ikke rekker å være litt forsiktig når ting dras over ansiktet, eller i det minste legge klærne på stolen, hvis de absolutt ikke kan få de på hengeren, så har de faktisk ikke tid til å prøve klær i det hele tatt, spør du meg. 

• Liker 26
Skrevet

meget mulig de har dårlig tid, vondt i magen, eller bare er idioter, men du behandler ikke klær som ikke er dine på den måten. Kjenner jeg blir forbanna når du prøver å forsvare det å være en uhøflig drittsekk uten manerer

Dette. 

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Så ei dame på Kiwi for litt siden (skikkelig White Trash). Som åpnet en boks med en 10L kasserolle og ispiserte oppi. Så satte hun den fra seg oppå kjøledisken for så å putte neste kasserolle i stabelen i handlevogna. Hun hadde jeg lyst til å slå i fleisen.

Skrevet

Hvis de har så dårlig tid at de ikke rekker å være litt forsiktig når ting dras over ansiktet, eller i det minste legge klærne på stolen, hvis de absolutt ikke kan få de på hengeren, så har de faktisk ikke tid til å prøve klær i det hele tatt, spør du meg. 

enig. Spiller ingen rolle om det er klær, matvarer, elektronikk eller hva som helst. Du har ikke betalt enda, så du ødelegger det ikke. Har faktisk selv bedt kunder betale for ting de har ødelagt i butikken. Det er vanlig praksis i mange land, og burde være det her også.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...