Gå til innhold

"Film og chill?" Hva legger de i det? -Tinder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at noen spør om "film og chill" eller "netflix og chill" på tinder. Som regel uten hei eller noe annet først. Hva betyr det? Betyr det at de kun er ute etter litt sengekos?

Jeg er ikke ute etter det, og vil bare prøve å luke vekk de jeg ikke trenger å bruke tid på. 

Anonymkode: 18281...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som mange idioter på tinder for tiden tror at det å se en film og chille er det samme som sex, så om det er det eneste de sier så er de kun ute etter sex ja.

Anonymkode: 0fa25...dc5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med AB. Hvis dere har pratet litt på forhånd, så greit nok. Hvis de bare skriver "film og chill" ville jeg vært skeptisk!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte et innslag på radioen her om dagen om ulike populære begrep og uttrykk blant ungdommer, og da ble det nevnt "nettflx og chill" som et annet ord for nettopp sengekos ja ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

" Tidligere i høst skrev Dagbladet at du neppe er over 25 år hvis du skjønner hva begrepet «Netflix and chill» betyr.

For uvitende i alle aldre kan vi avkrefte at uttrykket innebærer avslapping. Ifølge internett-oppslagsverket Urban Dictionary er forklaringen nemlig følgende:

«Det betyr at du besøker partneren din sitt hus, og har sex med Netflix på i bakgrunnen». "

http://www.kjendis.no/2015/11/06/kjendis/netflix/tv-serier/tv/tv_og_medier/41838985/

Anonymkode: cfb0a...df5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde Tinder var for random hook ups. Er der feil? 

Anonymkode: 1355c...03c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde Tinder var for random hook ups. Er der feil? 

Anonymkode: 1355c...03c

Ja, det er feil.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Tidligere i høst skrev Dagbladet at du neppe er over 25 år hvis du skjønner hva begrepet «Netflix and chill» betyr.

For uvitende i alle aldre kan vi avkrefte at uttrykket innebærer avslapping. Ifølge internett-oppslagsverket Urban Dictionary er forklaringen nemlig følgende:

«Det betyr at du besøker partneren din sitt hus, og har sex med Netflix på i bakgrunnen». "

http://www.kjendis.no/2015/11/06/kjendis/netflix/tv-serier/tv/tv_og_medier/41838985/

Anonymkode: cfb0a...df5

Haha, neppe over 25 år? Burde jeg begynne å føle meg gammel? Tror ikke jeg kjenner noen ikke vet hva netflix and chill betyr, og de fleste vennene mine er næremere 30.

Anonymkode: b863a...3f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med film og chili? Vil det misforstås, eller vil folk skjønne at man har lyst til å spise chili mens man ser film?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Etter hva jeg har skjønt er det en metafor i sin helhet. Ergo trenger det ikke innebære netflix eller film i det hele tatt, ei heller i bakgrunnen. Det er vel mer et kodespråk for å skjule meningen dersom foreldre leser meldingen som kommer inn. Kleint er det uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er feil.

Nei, det ER riktig, det var i utgangspunktet en hook up app, men i allefall i Norge har den endt opp som mere generisk datingapp.

Vi er så få her i landet at det er ikke grunnlag for den som primær hook up, så folks reelle bruk har styrt bruken mot mere ordinær dating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde det var almenkjent jeg. På barneskolen så betydde film klining og tafsing utenpå klærne. På ungdomskolen var det sex og runking. Trodde alle viste dette jeg :P 

Inviterte en fyr over for å se en film en gang for noen måneder siden. Sa det til ei venninne og hun sa "har du kondomer da?", ehh... vi skal se film, og det ble bare film. Lurer på om han ble skuffet over at det bare ble film. :fnise:
Er for gammel for slike gåter, mener jeg sex så sier jeg sex, film er film og sex er sex. 

Man skal ikke kødde med filmen altså! x)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er de du skal luke vekk!!

Enig i at har dere snakket på forhånd er det noe annet,

Anonymkode: 59fa2...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi over 40 vet også godt hva dette betyr. Og det har vi gjort lenge. Ungdomskoder må vi knekke på løpende bånd for å ha litt kontroll på pygisene. 

Anonymkode: 5adc0...b81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 og vet hva dette betyr, men lærte det av min 14 åring da. Jeg og min nye kjæreste tullet mye med dette i starten. Og da hadde vi ikke sex, da var det bare netflix.

Anonymkode: 25eed...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...