Gå til innhold

Finnes det noen ikke-helt-forferdelige minijuletrær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må pynte litt i den stusselige hybelleiligheten min, og har ikke plass til stort mer enn et minijuletre som kan stå på et bord eller noe.

Problemet er at alle jeg kommer over ser helt forferdelig stygge ut. Det er få grener og de er veldig korte, så treet blir så smalt. Vet at plasttrær aldri vil se sæærlig bra ut, og spesielt ikke de små, men det ser jo bare enda mer tragisk ut når grenene er så få og korte. Det kommer liksom så alt for tydelig frem hvor falskt og billig det er, haha..

Er det noen som noen gang har kommet over et minijuletre som ikke ser helt forferdelig ut? Ikke ferdigpyntet, da jeg har mye finere pynt liggende enn det rammelet som er puttet på fra før..

Anonymkode: c5574...bcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rusta har noen som jeg syns var veldig greie! I år skal jeg ha ordentlig juletre, ellers hadde jeg nok kjøpt selv. Tror de var rundt en halv meter eller så. Kostet vel 39 kroner, om jeg husker rett, så ikke den helt store utgiften! :)

Skrevet

Kjøpte et på IKEA i fjor. Det var ihvertfall ganske fint 👍 passa til å ha på bordet så var ikke så stort. Passe i en hybel 😊

Anonymkode: 1e386...855

Skrevet

Hageland har fine kunstige i forskjellige størrelser. Dog ikke sikkert det er noe prismessig. Ellers kan du jo få tak i noe mindre, ekte rundt omkring. Plantasjen har sikkert både ekte og uekte. Men her varierer nok kvaliteten prismessig. Kan være mye snakk om flaks og, har sett fine trær både på Biltema og Europris, men de er vel ofte litt større. Bohus, Jernia. Selv om du sikkert har vært der allerede.

Skrevet

Perfect home har, men det koster jo litt.... Til gjengjeld ser det veldig fint ut. Jeg har selv det store med lys, og er veldig fornøyd!

Skrevet

Bille har. I hvitt og I grønt og I 2 for skjellig str.

Skrevet

Søstrene grene har! Kjempebillig men veldig fin form. De har også massevis av bittesmå kuler å henge på! Skal hente fram mitt i kveld :tree:

Skrevet

Jeg har kjøpt et bittelite ekte grantre fra plantasjen nå for 79 kr. De er kjempefint, ca 40 cm høyt og får plass i en vanlig potte. Har kjøpt en fin gullpotte til, samt kort lyslenke fra kremmerhuset og små julekuler fra lagerhaus. Det ble faktisk skikkelig fint og julete. Ja, jeg har startet julen allerede, hihi :) :) 

• 2 uker senere...
Skrevet

I min tid på hybel, brukte jeg ei tung blomstervase. Plukket med meg tre avhugde kvister fra der juletreselgeren sto, skar de til, og satte dem i vasen ved hjelp av en oasisblokk. (Prøvde med papir først, men det ble ikke bra.)

De luktet rett, og med julepynt ble det riktig så julete.

Dette har jeg fortsatt med siden, unntatt i tre år der jeg likevel skulle kvitte meg med noen smågran i hagen. Tradisjonen med juletre startet opprinnelig med at det ble hentet inn en eviggrønn kvist, som symboliserer at livet overlever vinteren, og at våren er på vei. (Jól var feiringen av at solen snudde og at vi gikk mot lysere tider, den egentlige nyttårsfeiringen, som har sklidd ut til å bli hele tre merkedager: vintersolsnu, jul og nyttår.)

At kvisten har eskalert til at vi drar et helt tre i hus, og gjerne et som er hentet i lastebil fra Danmark, skyldes at mennesker har det med å ville overgå hverandre, og ha noe litt større og finere enn naboen.

Synes du er inne på en fin tanke med minijuletre. Ta tradisjonen tilbake til opprinnelsen, liksom. Det blir sikkert bra, uansett hva du velger. Ha en fin adventstid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...