Gå til innhold

Bachelor i Kultur og samfunnsfag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg ønsker å ta bachelor i kultur og samfunnsfag. Er det noen her som har tatt den utdanningen og kan fortelle om det kan være en hjelp til å få jobb innenfor UDI?

Anonymkode: 0b666...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på det samme!Ser at NKS formidler denne utdanningen.Noen som har tatt den gjennom NKS?

Anonymkode: 00d81...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å ta den via NKS,  skal kjøpe bøkene for 2 kurs. Kanskje vi kan samarbeide litt? Har aldri tatt nett studiet før....så er veldig nervøs.

Lest på noen stilling annonser som ligger ute på Udi, så sånn sett er denne utdanningen relevant. Ringte til veiledning enheten i Udi Og hun jeg snakket med sa at dette høres ut som en bra utdanning for å komme seg i Udi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å ta den via NKS,  skal kjøpe bøkene for 2 kurs. Kanskje vi kan samarbeide litt? Har aldri tatt nett studiet før....så er veldig nervøs.

Lest på noen stilling annonser som ligger ute på Udi, så sånn sett er denne utdanningen relevant. Ringte til veiledning enheten i Udi Og hun jeg snakket med sa at dette høres ut som en bra utdanning for å komme seg i Udi. 

Ja,kanskje vi kan det :) Jeg har tatt en del nettkurs før og det har fungert veldig bra.NKS har jeg gode erfaringer med.Veldig flinke lærere og de svarer alltid raskt på spørsmål og slikt.Så ikke vær nervøs,dette går helt fint.Det viktigste er struktur og at man klarer å jobbe jevnt og trutt.

Hvilke to kurs tenker du på å begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle bachelorgrader fra universiteter innenfor samfunnsvitenskap leder frem til det som kalles bachelor i kultur- og samfunnsfag (men det blir vel noen endringer fremover der, med at man faktisk skal kunne få navnet på studiet som gradstittel, hvertfall i noen tilfeller). Med andre ord; en kjempegenerell, relativt ubrukelig bachelorgrad som MANGE har (inkludert meg selv). Ikke kast bort titusenvis av kroner på noe dere kan få på et offentlig universitet.

.. Og NKS er ikke akkurat en kvalitetsinstitusjon, bare for å ha sagt det. Vil dere jobbe innenfor asyl/innvandringsfeltet er det lurt med en samfunnsvitenskapelig grad, gjerne med noen fag innenfor juss i tillegg, samt er det et STORT pluss dersom dere har mulighet til å ta noen fag innenfor f.eks. arabisk eller andre relevante språk det er behov for innad i UDI og lignende etater. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det jeg er litt usikker på selv, hvilken kurs jeg burdte begynne med? Hvilken dag tenker du å begynne med? Jeg skal melde på i slutten av november.

Ja,kanskje vi kan det :) Jeg har tatt en del nettkurs før og det har fungert veldig bra.NKS har jeg gode erfaringer med.Veldig flinke lærere og de svarer alltid raskt på spørsmål og slikt.Så ikke vær nervøs,dette går helt fint.Det viktigste er struktur og at man klarer å jobbe jevnt og trutt.

Hvilke to kurs tenker du på å begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke du virkelig vil jobbe hos UDI. Jeg kjenner mange som har jobbet der og det er ikke noe å trakte etter. 

Anonymkode: 6bdd1...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Hva med å ta en skikkelig utdanning, istedenfor unyttig og poengløst humanoira pisspreik?
Ler meg i hel av folk som har tatt "høyere utdanning" i svada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må nesten ta studiet på nett pga har fulltid jobb og barn. Er det noe annet du kan foreslå? Som finnes på nettnett studiet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kurs tenker så begynne med mente jeg 

Har ikke bestemt meg helt,det blir nok ikke før neste år for min del.Kanskje lurt å begynne i den rekkefølgen de anbefaler hos NKS.Tidligere gikk det an å få 24 timers gratis tilgang til kursene bare for å se på det faglige innholdet.Kanskje du kan høre med dem om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle bachelorgrader fra universiteter innenfor samfunnsvitenskap leder frem til det som kalles bachelor i kultur- og samfunnsfag (men det blir vel noen endringer fremover der, med at man faktisk skal kunne få navnet på studiet som gradstittel, hvertfall i noen tilfeller). Med andre ord; en kjempegenerell, relativt ubrukelig bachelorgrad som MANGE har (inkludert meg selv). Ikke kast bort titusenvis av kroner på noe dere kan få på et offentlig universitet.

.. Og NKS er ikke akkurat en kvalitetsinstitusjon, bare for å ha sagt det. Vil dere jobbe innenfor asyl/innvandringsfeltet er det lurt med en samfunnsvitenskapelig grad, gjerne med noen fag innenfor juss i tillegg, samt er det et STORT pluss dersom dere har mulighet til å ta noen fag innenfor f.eks. arabisk eller andre relevante språk det er behov for innad i UDI og lignende etater. :)

Det er i samarbeid med Høgskolen i Oslo:

https://www.nks.no/bachelor-i-kultur-og-samfunnsfag

Jeg ser poenget ditt,men regner med at studieopplegget er mye likt det vanlige studenter ved HiO har.Det jeg likte med denne graden var den store valgfriheten.Jeg har en el fag fra en helsefaglig bachelor,som jeg ser jeg kan sette inn i denne graden hvis jeg tar den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du utdanner deg rett i arbeidsledighet, velg heller noe som faktisk gir deg jobb. Graden du er sett på er halvparten journalistikk, hvordan mener du det er relevant for UDI? De jeg kjenner som har jobber ala det du ønsker har enten master i statsvitenskap/sammenlignende politikk, juss eller bachelor i helsefag kombinert med massiv tyngde av arbeidserfaring fra nødhjelpsområder. Bachelor i kultur og samfunnsfag med vekt på journalistikk gir deg ingen spesifikk kompetanse, bruk heller tid, penger og krefter på noe mer nyttig. Og NKS er ikke en skole du vil ha i porteføljen om du skal fremstå seriøs, selv om det er "i samarbeid med". Jeg har selv tatt ett fag på 15 studiepoeng der en instituasjon (ikke NKS) hadde studiet "i samarbeid med" en høyskole, det eneste høyskolen gjorde var å arrangere opptak og eksamen, resten gjorde institusjonen. Bare rot, har ikke faget på cven en gang fordi det trekker sånn ned. 

Anonymkode: 711e3...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i samarbeid med Høgskolen i Oslo:

https://www.nks.no/bachelor-i-kultur-og-samfunnsfag

Jeg ser poenget ditt,men regner med at studieopplegget er mye likt det vanlige studenter ved HiO har.Det jeg likte med denne graden var den store valgfriheten.Jeg har en el fag fra en helsefaglig bachelor,som jeg ser jeg kan sette inn i denne graden hvis jeg tar den.

Hvis du ser på fag ved UiO f.eks. så er det jo masse fag uten ett eneste oppmøtekrav innenfor samfunnsvitenskap og humaniora? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på fag ved UiO f.eks. så er det jo masse fag uten ett eneste oppmøtekrav innenfor samfunnsvitenskap og humaniora? :)

Det er absolutt interessant å se nærmere på.Jeg bor ikke i Oslo,men skal se om jeg finner noe lignende her i Bergen.De jeg hittil har funnet har hatt arbeidskrav som krever oppmøteplikt,men.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...