Fredsmegleren Skrevet 6. november 2015 #1 Skrevet 6. november 2015 Har lyst til å starte med frivillig arbeid eventuelt på nyåret, men vet ikke helt hva jeg vil engasjere meg i enda. Røde Kors er forresten uaktuelt.Er interessert i det meste, men har ikke lyst til å binde meg opp mot et politisk parti eller arbeid for kirken Noen idéer til hva som finnes der ute?
Reveenka Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Hva liker du å jobbe med? Mennesker - dyr? Eldre - barn? Leksehjelp eller støttekontakt?Hva med Norsk folkehjelp? Eller Sanitetsforeningen - de driver med utrolig mye bra. Natteravnene gjør viktig arbeid, det gjør også Redd Barna. Ditt lokale krisesenter trenger helt sikkert frivillige. Det samme kan helt sikkert sies om din lokale dyrevernsorganisasjon. Liker du å omgå eldre så trengs det alltid besøksvenner til ensomme eldre. Har du et flyktningemottak i nærheten så vil de også sette pris på frivillige hjelpere. Mulighetene er veldig mange og som frivillig selv så kan jeg si at frivillig arbeid beriker livet på en måte jeg ikke visste var mulig. Det gjør godt å hjelpe. Bor du i Oslo kan du finne mange forslag på Frivillighetsportalen.no
Fredsmegleren Skrevet 6. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2015 Hva liker du å jobbe med? Mennesker - dyr? Eldre - barn? Leksehjelp eller støttekontakt?Hva med Norsk folkehjelp? Eller Sanitetsforeningen - de driver med utrolig mye bra. Natteravnene gjør viktig arbeid, det gjør også Redd Barna. Ditt lokale krisesenter trenger helt sikkert frivillige. Det samme kan helt sikkert sies om din lokale dyrevernsorganisasjon. Liker du å omgå eldre så trengs det alltid besøksvenner til ensomme eldre. Har du et flyktningemottak i nærheten så vil de også sette pris på frivillige hjelpere. Mulighetene er veldig mange og som frivillig selv så kan jeg si at frivillig arbeid beriker livet på en måte jeg ikke visste var mulig. Det gjør godt å hjelpe. Bor du i Oslo kan du finne mange forslag på Frivillighetsportalen.noForsøkte å finne ut om de hadde en fod gård eller en annen gård for hjemløse dyr her i området, men den nærmeste var 2 timer unna med buss noe som er ganske tungvint.Har ikke spesielt mye til overs for barn dessverre så hadde nok blitt litt vanskelig å jobbe med dem selv om jeg vil være minst mulig selektiv. Er også "bare" 18 så natteravn tør jeg faktisk ikke å være Skal sjekke Norsk folkehjelp og sanitetsforeningen tusen takk! Har lenge tenkt på å besøke gamlehjem så det er et godt forslag. Prøvde ut turistforeningen for et par år siden, men det var ikke helt for meg. Er bosatt i rogaland dessverre
kisskissbangbang Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Jeg jobber som frivillig gjennom en frivillighetssenstral og Kirkens bymisjon. Da gjør du det du har tid til når du har tid til det. Typisk oppdrag for frivllighetssentralen er besøk hos eldre eller ensomme, hjelp med handling, være med brukerne ut på tur/kafé/bibliotek osv. Hos Bymisjonen er det mye tiltak for rusmisbrukere/tidligere rusmisbrukere. Kafé, steder der de kan komme og jobbe en dag for penger i hånda, administrere salg av magasiner ol. Jeg synes Bymisjonen gjør en fantastisk jobb, og det er ikke noe religiøst fokus overhodet.
jabx Skrevet 7. november 2015 #6 Skrevet 7. november 2015 Er også "bare" 18 så natteravn tør jeg faktisk ikke å være Det er ikke farlig å være natteravn. Bor du midt i Kabul siden du tror det er så farlig?
Fredsmegleren Skrevet 7. november 2015 Forfatter #8 Skrevet 7. november 2015 Det er ikke farlig å være natteravn. Bor du midt i Kabul siden du tror det er så farlig?nei, men jeg vet at jeg ikke er i stand til å løse en konflikt med eldre fulle mennesker.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #9 Skrevet 7. november 2015 Til å ønske og gjøre en frivillig innsats så syns jeg du har veldig mange begrensninger.Er jo snart bare leksehjelp eller lufting av naboens hund som står igjen som aktuelle alternativer. Anonymkode: ee05c...74d 1
Fredsmegleren Skrevet 7. november 2015 Forfatter #10 Skrevet 7. november 2015 Til å ønske og gjøre en frivillig innsats så syns jeg du har veldig mange begrensninger.Er jo snart bare leksehjelp eller lufting av naboens hund som står igjen som aktuelle alternativer. Anonymkode: ee05c...74dHuff joda vil være minst mulig selektiv, men det blir en del begrensninger til slutt Skulle gjerne jobbet med dyr, men reisetiden er altfor lang, rødekors er helt uaktuelt, og natteravn tør jeg ikke. Santitetsforeningen og norsk folkehjelp høres tross alt interessant ut da Vet noen om det finnes firmaer som jobber med energi og miljø som utlyser etter frivillig arbeid? Klarte å finne et firma som heter Impact Norway som holder på med en del ulike prosjektet som virker bærekraftig utm nen hittil ønsker de kun frivillige som driver med reklamering.
SunnivaOslo Skrevet 8. november 2015 #11 Skrevet 8. november 2015 Hva er galt med Røde Kors? Det er en organisasjon som dekker det meste av frivillige aktiviteter her til lands og jeg er sikker på at enhver kan finne en aktivitet som passer ens ønske. Må si du virker litt begrensende her, du vil ikke jobbe med ditt og datt,hvorfor er du interessert i frivillig arbeid da?for å ha noe på CV-en? Jeg har vært frivillig i Røde Kors siden 2010 og vært innom flere aktiviteter så det er mye å plukke av.Natteravn var jeg i 2 år midt I Oslo. Dekket sentrumsområdene og det er ikke skummelt..Dessuten så bor du i Rogaland, er jo ingenting sammenlignet med Oslo,men hvor har du vrangforestillingene om at det er farlig fra?
Berit Skrevet 8. november 2015 #12 Skrevet 8. november 2015 Jeg er ikke med i frivillige organisasjoner, men besøker ganske ofte noen eldre som jeg bla hjelper og handler for.
jabx Skrevet 8. november 2015 #13 Skrevet 8. november 2015 nei, men jeg vet at jeg ikke er i stand til å løse en konflikt med eldre fulle mennesker. Du er jo ikke den eneste som er der. Natteravnene går alltid i gruppe. Det handler mer om tilstedeværelse enn å nødvendigvis aktivt gå inn i konflikter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå