AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #1 Skrevet 6. november 2015 Hei. Jeg er en mann på 25 år som er ganske forvirret. Stort sett så føler jeg at kvinner mange «liker» meg, og har mange ganger opplevd å motta komplimenter, klemmer, kyss på kinnet, berøring og flørtende blikk fra kvinner som jeg ikke nødvendigvis kjenner spesielt godt. Siden jeg bare er 169 cm høy, så tenker jeg tidvis at dette egentlig ikke kan være romantisk interesse (ja, jeg har komplekser for min høyde). Jeg har tre ganger blitt avvist av kvinner som jeg hadde følelser for, og dette skjedde trolig fordi jeg tolket vennlighet som romantisk interesse. Disse erfaringene har gitt meg en høyere terskel for å ta til meg ros og komplimenter. Siden jeg nå har en høyere terskel for å la meg smigre, føler jeg sjelden jeg får den bekreftelsen som selvtilliten min trenger.Det jeg lurer på er om kvinner er litt ekstra hyggelige og flørtete mot meg fordi jeg ser «uskyldig og snill ut», og ikke fordi di mener jeg er seksuelt attraktiv. Er det slik at kvinner er hyggeligere mot menn som ser «snille ut»? Kanskje er jeg for naiv og innbilsk? Av og til føler jeg at kvinner ser på meg som en "gay friende", og ikke som kjærestematerial. For en stund siden forsøkte jeg meg på nettdating. Etter å ha vært aktiv på diverse datingsider ble jeg demoralisert av alle høydekravene som kvinner oppgir i sine profiler. Aner egentlig ikke hva det motsatte kjønn egentlig tenker om meg. For ordens skyld kan jeg nevne at noen kvinner har vist klar og entydig interesse, men dette har tydeligvis ikke vært nok til å gi meg god selvtillit. Problemet er vel at de kvinnene som virkelig har betydd noe for meg ikke har vært interessert. Dette innlegget ble litt rotete, men håper dere forstår hva jeg spør om Anonymkode: bd15f...76a 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Dette følger jeg Anonymkode: 2ab8f...ae9 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #3 Skrevet 6. november 2015 Jeg må nok innrømme at jeg slapper mer av, er blidere og mer utadvendt sammen med menn jeg ikke finner attraktive. Det skaper noen litt rare misforståelser ettersom enkelte tolker dette helt feil. Det skjønner jeg jo også, men samtidig er det jo gjerne slik at man blir litt nervøs og stresset når man er rundt noen man liker? Blir ikke du det? Apropos høydekrav, så stilles det så mange krav idag...til begge kjønn. Må må nesten bare gå litt inn i seg selv og finne ut hva man kan tilby og gi litt f. etter det. Er det helt krise om dama di ikke er en 10`er? Kanskje du kan bli glad i henne likvel? Anonymkode: fd403...8ad 2
Gjest Raindrops Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg blir iallefall mer avslappet rundt menn som jeg ikke er romantisk interessert i, noe som definitivt gjør at jeg oppfattes mer vennlig og sprudlende. Noen menn har også en tendens til å tolke vennlighet som flørting (mens kvinner tolker flørting fra menn som vennlighet), uten at jeg vet om det er tilfellet for ditt vedkommende, selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 Du kan være grei mot deg selv og runde av til 170. Spesielt med tanke på nettdating.Men for å være seriøs; du er jo ikke spesielt lav? Det finnes massevis av damer som er 160 eller lavere og da blir jo du 10 cm høyere eller mer. Jeg har den høyden selv og må innrømme at jeg kanskje ikke ville funnet meg en som er enda lavere, men alt over går helt fint. Noen damer er veldig opptatt av høyde, på samme måte som noen menn må ha en blondine med store pupper, men heldigvis gjelder det ikke alle. Anonymkode: 1c23e...02c 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 Du kan være grei mot deg selv og runde av til 170. Spesielt med tanke på nettdating.Men for å være seriøs; du er jo ikke spesielt lav? Det finnes massevis av damer som er 160 eller lavere og da blir jo du 10 cm høyere eller mer. Jeg har den høyden selv og må innrømme at jeg kanskje ikke ville funnet meg en som er enda lavere, men alt over går helt fint. Noen damer er veldig opptatt av høyde, på samme måte som noen menn må ha en blondine med store pupper, men heldigvis gjelder det ikke alle.Anonymkode: 1c23e...02cLitt rett har du, men lave damer liker ikke automatisk lave menn.Selv er jeg dame på 1,60 men ønsker ikke å innlede noe romantisk med menn under 1,80..Tiltrekningen er rett og slett ikke der. Damer og menns høyde blir mer sammenliknbart med menn og damers vekt, mener jeg. Altså, en lav mann har de samme forutsetningene til forhold som overvektige kvinner.. Anonymkode: fd403...8ad 2
Lutetium 71 Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg blir iallefall mer avslappet rundt menn som jeg ikke er romantisk interessert i, noe som definitivt gjør at jeg oppfattes mer vennlig og sprudlende. Noen menn har også en tendens til å tolke vennlighet som flørting (mens kvinner tolker flørting fra menn som vennlighet), uten at jeg vet om det er tilfellet for ditt vedkommende, selvfølgelig.Catch 22 2
Marie90 Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 Forstår din frustrasjon. Vil gi råd basert på både realisme og optimisme. Bryr kvinner seg om høyde? Ja. Betyr det at du er under middels at du er dømt til å forbli singel? Nei.Du kan finne eksempler på mange menn i forhold som ikke er høye. Ser du blant menn med suksess vil du finne menn med vakre kvinner. Selvsagt er ikke det alle forunt, men få (av begge kjønn) kan plukke og velge som de vil. Det er ingen rettighet å finne en partner, langt mindre å kunne velge en partner. Er det slik at kvinner er hyggeligere mot menn som ser «snille ut»?Ja og nei. Alle er mer avslappet rundt mennesker der seksuell spenning ikke er i bildet. Jeg har kamerater som har sagt at om de noensinne skulle hatt en kvinnelig psykolog måtte hun ha vært 45+ for å forsikre om at overhodet ingen tiltrekning forekom og forkludret samtalen. Det er visse ting (som alder) som ekskluderer kvinner som seksuelle objekter - utover det er de ikke bare ikke attraktive, de har knapt noen verdi overhodet. Verden er brutal. Folk ser etter hva du kan gjøre for dem og ikke stort mer. Det at kvinner prater med deg og er nære deg skal du ta som en god ting. Spørsmålet er hvor tydelig du kommuniserer din seksuelle interesse. Kvinner behandler deg ikke som aseksuell fordi du er lav. De behandler deg som aseksuell fordi du ikke kommuniserer noen seksuell interesse i dem og ikke virker som du har mot til det heller. At du er blitt avvist tre ganger av kvinner du har følelser for er ikke mye. Jeg kan si det samme, og jeg er kvinne av godt over middels attraktivitet. Alle blir avvist, så lenge de har ambisjoner ift. partner. Menn blir avvist ofte, men overfladisk. Kvinner blir avvist sjeldnere, men etter lenger samvær og mer investert. Ingen har det bedre eller verre. Antakeligvis har du hengt deg opp i høyden som "problemet". Du føler deg mindre maskulin, mindre verdig og alle avvisninger blir avskrevet på den kontoen. Husk at andre faktorer som selvtillit, kompatibilitet og kjemi ikke opphører kun fordi du har valgt å henge deg opp i ett handicap. 2
Gjest Minesveiper Skrevet 6. november 2015 #9 Skrevet 6. november 2015 (endret) Jeg kan forstå hvor du kommer fra. Det er slik at kvinner kan synes at man er gøy å være med, gøy å flørte med osv, men ikke være romantisk interessert. Dette du sier om høyere terskel, oppfatter jeg også som om du mener at du har fått en høyere terskel for når du tror en dame er interessert i deg også. Hvis dette er tilfelle, så er det bra på en måte, men samtidig dumt. Det er greit å være oppmerksom på at damer kan flørte eller vise deg interesse uten å være romantisk interessert. Det du burde være bevisst på er at det oppstår et problem når man holder igjen for å ikke bli såret. Dersom du holder igjen vil det redusere sjangsene dine med damene du liker. Man må ta noe risiko, men det gjelder å satse på rett kvinne Endret 6. november 2015 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #10 Skrevet 7. november 2015 jeg stoppet å kreve så mye ang. høyden til en mann når jeg fant ut hva flere av de hadde nedentil - det var ikke spesielt høyt. Anonymkode: 921a2...eb1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #11 Skrevet 7. november 2015 jeg stoppet å kreve så mye ang. høyden til en mann når jeg fant ut hva flere av de hadde nedentil - det var ikke spesielt høyt.Anonymkode: 921a2...eb1Størrelse der nede betyr svært lite. Det er det samme som at jeg skal si "wow, du har så små pupper, at jeg orker ikke bli kjent med deg". Folk flest bryr seg ikke om kuk størrelsen, den er irrelevant. Anonymkode: 2ab8f...ae9 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #12 Skrevet 7. november 2015 Selv foretrekker jeg små damer med store ører... Anonymkode: d29e7...188
Charmander Skrevet 7. november 2015 #13 Skrevet 7. november 2015 (endret) Denne tråden virker todelt. De jentene du prater om som du blir friendzoned av skjer fordi du ikke stadfester din interesse. Med jenter jeg liker gjør jeg det helt klart at det er en seksuell-greie. Jeg flørter, tar på de og gjør det klinkende klart at vi ikke er "bro's". Skal du få de til å like deg må du ta litt risiko og ikke være "vennen" deres.Når det gjelder høyden er vi i samme båt. Jeg begynner å få skikkelig skulderbredde og kan kan vel ikke si annet enn at det hjelper veldig bra. Jeg går også på yoga for å få rettet på kropps-posituren slik at jeg fremstår som "større" enn det jeg egentlig er. Mange ting man kan gjøre, men sippe på KG for at du er 170 med eller vel fungerende kropp gidder jeg rett og slett ikke å høre på. Du må endre tankesettet ditt. På nett er det en liten oppoverbakke når det gjelder høyde, men jeg kan ikke huske hvor mange jeg har rota med på byen som har vært minst 5 cm høyere enn meg... Det er bare et tankesett du må bli kvitt for det bringer deg ingen steder. Om man er 170 og liker høye damer på 175-180 med store pupper er det ingenting som hindrer deg utenom deg selv. Endret 7. november 2015 av Charmander
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #14 Skrevet 8. november 2015 Nahh, høyde har lite å si. Det er bare en dårlig unnskyldning du har til deg selv når alt går dårlig. Du er høy nok.Man må ha #game nok, ellers så hjelper det ikke. No game = no girls. just friends. Anonymkode: 42f1b...f82
Riskorn Skrevet 8. november 2015 #15 Skrevet 8. november 2015 Du trenger ikke å ha komplekser for høyden din, du har en flott høyde! Det at kvinner gir deg komplimenter, kysser deg, berører deg, er jo en veldig god indikasjon på at de er seksuelt tiltrukket av deg. Du trenger bare å bli flinkere til å ta komplimenter til deg, og tror på de positive tilbakemeldingene du får. Du har bare blitt avvist tre ganger, det er ingenting. Du må ikke la det hindre deg til å vise interesse for en ny kvinne, eller får dårlig selvtillit, det er ikke verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå