AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #1 Skrevet 6. november 2015 Noen som vet hva som lønner seg å kjøpe i London av klær (evt. vesker) når det gjelder "vanlige" klær og evt. merkeklær? Har aldri vært i London før og reiser dit bare noen dager etter nyttår, og lurer på om merker som Burberry, Barbour osv. er billigere? Spørs jo litt på valutakursen nå som krona er så svak, så lønner seg nok å betale i norske kr. nå hvis krona ikke styrkes før jeg drar? Anonymkode: 58b28...cac
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Tror det alltid lønner seg å betale i NOK, fordi butikkene bestemmer en dårligere kurs enn den offisielle. Det er IKKE mye å spare i London nå, dessverre.... Anonymkode: 13a7f...85a
Erazor Skrevet 6. november 2015 #3 Skrevet 6. november 2015 Tvert imot er det generelle rådet at det lønner seg å handle i lokal valuta ettersom butikkene kan sette kursen dersom du betaler i en annen valuta. 7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Det lønner seg alltid å betale i NOK, men da jeg var i London i fjor sparte jeg så og si ingenting på å kjøpe merkeklær i London, og nå er pundet enda dyrere. Eneste er om du reiser til outleten, da kan du spare en del Anonymkode: 1ff7a...fa4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 Det lønner seg alltid å betale i NOK, men da jeg var i London i fjor sparte jeg så og si ingenting på å kjøpe merkeklær i London, og nå er pundet enda dyrere. Eneste er om du reiser til outleten, da kan du spare en delAnonymkode: 1ff7a...fa4??Det lønner seg å betale i lokal valuta, alltid. Banken gir bedre kurs enn den som butikken selv setter. En svak krone i Norge vil jo være enda svakere i utlandet, og norsk krone kommer ikke til å styrke seg på en god stund fremover. Anonymkode: 8ca1e...df1 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 ??Det lønner seg å betale i lokal valuta, alltid. Banken gir bedre kurs enn den som butikken selv setter. En svak krone i Norge vil jo være enda svakere i utlandet, og norsk krone kommer ikke til å styrke seg på en god stund fremover. Anonymkode: 8ca1e...df1Haha, ja jeg tenkte kjempefeil! Mente selvfølgelig omvendt. Anonymkode: 1ff7a...fa4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #7 Skrevet 7. november 2015 Så sterkt som pundet er nå, er det meste ganske dyrt i London. De store merkene priser uansett tingene sine likt i forskjellige land, så den eneste grunnen til at f.eks. Burberry vil være billigere, vil være at man tar ut momsen og så unnlater å fortolle på vei inn i Norge. Hvilken valuta man velger å "betale" i når man står i kassen, har ingenting med den underliggende valutakursen å gjøre. Er pundet dyrt på verdensmarkedet, er det dyrt uansett om du trykker GBP eller NOK. Du betaler reellt i pund uansett hva du trykker på, forskjellen er bare om du velger å kjøpe pundene du betaler med til markedets kurs (du trykker pund) eller til en fastkurs bestemt av butikken (du trykker kroner). Fastkursen vil være dyrere enn markedskursen, slik at butikken tjener noen penger der også mot at folk får vite akkurat hvor mye som blir trukket fra kontoen. Anonymkode: 4d130...675
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #8 Skrevet 7. november 2015 Fish'n chips og Guiness på kran. Klær, bagger og vesker får man også kjøpt hjemme til en billig penge. F.eks på sparkjøp. Khat selges også over disk i London. Det er forbudt her hjemme. Anonymkode: 7b047...ec1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #9 Skrevet 7. november 2015 Pundet er på 13 i dag. Hva lønner seg å kjøpe? Ingen ting, kanskje billig dritt på primark. Anonymkode: 61583...e6e
KaraThrace Skrevet 7. november 2015 #10 Skrevet 7. november 2015 Ja, det er ikke mye som lønner seg her nede nå. Det er omtrent like dyrt å være her som i Norge for tiden. Visse ting er til tider dyrere på grunn av den svake kronen. Hvis du er interessert i sminke er det jo likevel mye billig og bra her! Eksempelvis merket Bourjois (som produseres av/ på de samme fabrikkene som Chanel så de holder høy kvalitet men er superbillig), Revolution, Rimmel, etc. High-end merker er dessverre mer eller mindre like dyre pga kronen, men du sparer likevel en del om du handler innenfor grensa for fortolling og krever momsen tilbake på flyplassen. Kronen kan jo selvsagt forandre seg før nyttår.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #11 Skrevet 8. november 2015 Økonomisk lønner det seg ikke å kjøpe noe som helt, siden kronen er så svak. Jeg kjøper ting i London som jeg ikke finner her hjemme, klær og sko som ikke selges her, bøker og te. Anonymkode: fb9e1...5fe 2
Bokdamen Skrevet 10. november 2015 #12 Skrevet 10. november 2015 Var nylig i London og med den svake kronen er det lite å spare. Jeg fik for britiske merker jeg ikke finner hjemme for å slippe å handle på nett (med porto og toll)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå