AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #1 Skrevet 6. november 2015 .. hvordan holder dere varmen på vinteren? Er det mulig å gjennomføre "med stil"?Jeg sliter sånn med kulden at jeg klarer neesten ikke komme meg ut av den posete joggebuksen med stilongs under, og ullgenseren om dagen. Jeg føler jeg kler meg utrolig posete og stygt. Stilongs og jeans er tilstrekkelig varmt foreløpig, men jeg misliker så tykke, tette lag der alt bare ruller over hverandre og kjennes stramt. Føler jeg holder varmen mye bedre når jeg får et lag med luft i mellom meg og klærne også.Jeg synes bare det er så stusselig å kle seg som en boms fra oktober til april. Hvordan løser dere andre det? Trosser dere kulden og "lider litt for skjønnheten" eller har dere noen løsninger på varme løsninger som er både komfortable og ikke ser helt forferdelig ut? Anonymkode: 6ce62...160 1
melatonin Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Jeg bruker ullsokker og gjerne tykk eller flere lag gensere, kan da gå i vanlig jeans uten stilongs, eller i ulltights. Synes og det for blir klumpete og stramt med stilongs under da. Fryser du selv om du gjør det? For meg er alfa og omega å være varm på beina... men alle er forskjellige så klart
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #3 Skrevet 6. november 2015 Ull:) Jeg har en fin, strikket cardigan i ull, og om jeg har langermet ullundertøy + en langermet vanlig basic genser under så skal det mye til før jeg fryser. Samme med ulllongs, + ullskjørt om du synes det er trangt å ha under jeans. Evt. andre typer bukser som er pene men litt løsere(f.eks. dressbukse), for da kan man ha to lag under. Og selvsagt 2 lag ullsokker + ullsåle i skoene:) Og skjerf seff:) Anonymkode: 8e4a7...c7c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Jeg fryser uansett. Det jeg gjør er å gå med ullbukse og genser under alle klærne, samt glovarme sokker og hansker. Og skjerfet tvinnet rundt hele hodet, ser nesten ut som jeg går med burka. Anonymkode: 3c06d...bd8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 Det viktigste for meg er å være varm på føttene. I fjor kjøpte jeg sko med tykt ullfor i, så har jeg ullsokker på. Jeg bruker mye kjoler, og da har jeg bare strømpebukse. Men har jakke som går ned til knærne. Så det går stort sett bra. Anonymkode: 36c5a...f50 1
Gjest Raindrops Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 Jeg bruker aldri jeans, så får ikke problemer med at det klumper seg. Når jeg bruker skjørt og kjoler, eller litt løsere bukser, så funker det veldig greit med ullundertøy, det har jeg brukt så og si daglig siden starten av oktober, JA, jeg fryser lett Ullsokker er også et must, jeg har usaklig mange tykke sokker i ulike stiler og farger. Som skjerf bruker jeg sånn "teppeskjerf" som jeg kaller det, siden jeg kan bruke det litt som en hijab om det skulle bli for ille. Har alltid flere lag med klær på overkroppen. En av favorittene er en lang strikket "vest" eller hva jeg skal kalle det, som et ekstra lag under jakken.
Silfen Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 Ull. Går stort sett bare i kjole og nå er det to lag strømpiser, en tynn i ullmix og en tykkere i ullmix. Trenger nok bedre om det blir skikkelig kaldt. Støvletter som går litt opp og jakke som går litt ned, undertrøye i ull og cardigan i ullmix under jakken. Foreløpig funker det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 jeg bruker endel penger på gode og varme vinterjakker med dun. Anbefaler Svea miss smith for eksempel. Jeg har også prøvd Canada Goose, men den ble rett og slett for varm for Bergensvær. Under jakken bruker jeg ofte lange strikkegensere a la H&M (om du skjønner?) og gjerne superullundertøy under. Strømpebukse bruker jeg sjeldent da jeg føler de drar buksen nedover. Det jeg derimot bruker ofte er strømper som går opp til knærne. Jeg er ganske slank, men det jeg måtte ha av naturlig polstring legger seg på lårene slik at jeg ikke plages noe særlig hvis jeg blir kald der. Ellers er det alle de andre tingene de over meg nevner. Anonymkode: ae828...191
Gjest Belle âme Skrevet 6. november 2015 #9 Skrevet 6. november 2015 Ullsokker, jeansbukse, strikkegenser, skjerf og lue føler meg som ein isbjørn, då 😂
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #10 Skrevet 6. november 2015 Takk for alle de gode tipsene deres! :DJeg fryser mest (og utroolig mye) på beina. Mistenker at det er på grunn av kroppsfasongen min, og at det er beina som er så syle tynne... Så jeg klarer meg fint med en varm genser og parkas på overkroppen, men trenger flere lag enn bare ett på beina har jeg funnet ut. Nå går det greit med stilongs og bukse, men på midtvinteren bruker jeg å trenge enda et lag. Skal se litt på tykke ullstrømpebukser og se om det kanskje er litt bedre! Anonymkode: 6ce62...160 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 7. november 2015 #11 Skrevet 7. november 2015 Ullstilongs, ulltrøye , vanter og lue Noen ganger skjerf, men det er bare om det blåser i mange minusgrader.
Vampen Skrevet 7. november 2015 #12 Skrevet 7. november 2015 Jeg melder meg inn i ull-klubben. Flere lag og varme sko er redningen for min del.
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 8. november 2015 #13 Skrevet 8. november 2015 Jeg er en aldri så liten frysepinn, men klarer meg forholdsvis bra i kulden med skjørt og ullstrømpebukse, singlet og genser/topp, ullkåpe, et godt skjerf og vanter. Eller, når jeg tenker meg om, så fryser jeg egentlig alltid utendørs i kulden, så det er vel mer snakk om at jeg finner meg i ubehaget. Vintersko har jeg heller ikke hatt siden jeg var ung. Så konklusjonen min er visst likevel at jeg lider for skjønnheten! For øvrig er jeg enig med deg i at to stramme lag varmer langt dårligere enn når det er litt luft imellom.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #14 Skrevet 8. november 2015 Ullundertøy i riktig størrelse ser ikke posete eller stygt ut. Både Janus, Safa og sportsbutikkene sine merker er gode. Utenpå, mer ull, dun eller når temperaturen går under null, frem med pelskåpa og høye, ullforede støvletter. Og ullsokker oppi så klart. Sueskinn er og godt å sitte på. Anonymkode: 84a7e...df7
Safira Skrevet 8. november 2015 #15 Skrevet 8. november 2015 Jeg bruker ullstrømpebukser eller ulltights som sitter ganske stramt (nytter ikke med for lange, eller posete modeller!) under buksene mine uten problemer. Synes det hjelper mye. I tillegg bruker jeg alltid ullsokker, ulltrøye under t-skjorten/singletten/skjorten og cardigan eller genser i ull over. Synes dette hjelper mye mot kulden! Bruker også vintersko foret med ull, og jakke i ull eller dun. Skjerf og lue i ull/kasjmir og saueskinnsvotter. De har de siste årene fått inn en del fine gensere og cardigans i ull i de vanlige kjedebutikkene, så føler absolutt ikke at det er noe problem å gjennomføre "med stil"
Rosa Sitron Skrevet 8. november 2015 #16 Skrevet 8. november 2015 Jeg bruker aldri bukse på vinteren. har innsett at det er kaldere med bukse enn flere lag strømpebukser. har også et par pierre robert strømper jeg ruller ned når jeg er inne slik at jeg får et ekstra lag ute.
frk91 Skrevet 8. november 2015 #17 Skrevet 8. november 2015 Det er nesten umulig for meg å være moteriktig på vinteren, fryser konstant. Bruker helst ullstrømpebukse/ulltights under buksene, timberlandsko og dunjakke(svea og woolrich). Det er veldig viktig med skikkelige vintersko, har flere pene støvletter og sko, men det er bare timberlandskoene som funker på meg. Dunjakke er også et must. Gidder ikke å være så moteriktig, her i nord bruker de fleste tykke blubbete klær på vinteren.
AnonymBruker 42 Skrevet 8. november 2015 #18 Skrevet 8. november 2015 Slutt med nikotin! Ellers er lue og en god jakke løsningen...
Fredsmegleren Skrevet 8. november 2015 #19 Skrevet 8. november 2015 Undertrøye i ull, tykke gensre gjerne i ull, vindtette jakker, store skjerf, ullsokker, eventuelt stilongs, hansker, eventuelt lue. Kaffe to go. Holder meg forsåvidt god og varm
Gjest Tigress Skrevet 9. november 2015 #20 Skrevet 9. november 2015 Åh, det er så vanskeleg! Eg frys heile vinteren eg, og byrjar gjerne med det i september... Eg synest problemet er at eg må gå med sko inne, så dobbelt med sokkar utgår. Eg brukar ofte knestrømper i ull når eg er ute, og så tek eg dei av når eg er ute. Elles har eg alltid ull på meg heile vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå