Thomasine Skrevet 29. september 2004 #1 Skrevet 29. september 2004 Er det noen som har personlig kjennskap til Bærum sykehus?! Fødeavdelingen spesielt. Positive/negative kommentarer?! :-)
*Lene* Skrevet 29. september 2004 #2 Skrevet 29. september 2004 Begge mine søstre har født der, mange av venninnene mine, og min tante jobber på barsel... Triveligste trønder'n i by'n! Har bare hørt positive ting om Bærum :-)
diddi Skrevet 29. september 2004 #3 Skrevet 29. september 2004 Er jo der som andre steder at det avhenger av enhver person og dens dagsform. Har selv ingenting å utsette på Bærum (barsel og føden). Det var helt fint på de fleste områder. Skulle imidlertid ønske at det var blitt pusset opp. Litt slitne dusjer. Men jeg fikk den hjelpen jeg ønsket. Og de var hyggelige mot meg.
Thomasine Skrevet 29. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2004 Har nemlig bare opplevd negative kommentarer om dette sykehuset. Var nettopp innom der og det er det værste jeg har vært borti... :-? :o Rommene var direkte møkkete ( var innom 2 stk!), støv på karmer og lodotter på gulvet... :o Vinduene var så skitne at jeg kunne skrevet navnet mitt der... :o Jeg har ikke støv på hjernen, ei heller vasker jeg vinduene mine for ofte - men så skitne som de var der har ALDRI mine ruter vært... Jeg har alltid regnet sykehus som de "rensligste" steder å oppholde seg. Spesielt når en har å gjøre med nyfødte, sarte babyer... :o :o --> HYGIENE!!! Personalet var ikke særlige blide heller - vi som kom på besøk (under visitt-tiden!) følte oss til bry... :-? Håper dette bare var et engangstilfelle...
diddi Skrevet 30. september 2004 #5 Skrevet 30. september 2004 Jøss! :o Det la ikke jeg merke til. (Siden jeg fødte vinterstid så var det jo mørkt ute mesteparten av dagen uansett. Så om vinduene var skitne har jeg ikke peiling på.) Men det var da rent nok på gulvet så vidt jeg kunne legge merke til. Det var riktignok et slitt sykehus, men skittent?? Jeg møtte bare hyggelige pleiere. Men så var jo jeg der i jula!! Skal litt til å være bitchy på julaften.
14062003 Skrevet 1. oktober 2004 #6 Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har erfaring med Bærum sykehus... Fødeavdelingen var knall - også renslighetsmessig. Var sterk sol den siste gangen jeg var der og jeg så ikke noe skitt. Barselavdelingen var tragisk. Ikke i utseende, men i rutiner, opplegg og personene som jobbet der (de var hyggelige, men hjalp ikke en stakkars førstegangs i det hele tatt selv om jeg tydelig sa at jeg var usikker førstegangs og ba om hjelp (spes. til amminga)). Ikke ga de meg hjelp eller smertestillende før de så at jeg gråt av smerte for å snu meg i sengen heller. Dersom jeg velger Bærum ved en evt. neste gang, skal jeg være forberedt på å komme meg hjem fra barsel fortere enn svint. Vil jeg bli på barsel, så velger jeg et annet sjukehus.
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2004 #7 Skrevet 1. oktober 2004 Jeg fødte på Bærum og har kun positive ting å si om sykehuset. Har sommerbarn og så ingenting til møkkete vinduer. På barselavd var det en som vasket over gulvene hver dag (var der i 4 dager), og de som jobbet der var kjempekoselige! Man må be om hjelp, men når man spør er de veldig hjelpsomme. Fødeavd var også bra! Neste gang jeg skal føde skal jeg søke meg til Bærum.
LilleMy Skrevet 1. oktober 2004 #8 Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har hatt to fødsler på Bærum, og er veldig fornøyd. Opplevde også at de strakk seg litt lenger enn hva man kan forvente (dette pga. en vanskelig situasjon hjemme). Jeg fødte begge ganger på våren med sterk sol, men hadde absolutt intet å utsette på rengjøringen der. Ved fødsel nr. to fikk jeg enerom på gyn. pga. oppussing på barsel, og da fikk jeg mer ro og mindre "mas" slik jeg så på det. Forøvrig hyggelige folk både på føden og barsel. Det eneste jeg savnet der andre gang, var tilgang på TV - TV-stuen var under oppussing.
Thomasine Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2004 Godt å høre at det faktisk finnes noen som er fornøyde!
Aftenstjerne Skrevet 2. oktober 2004 #10 Skrevet 2. oktober 2004 Jeg fødte førstemann der og var ikke fornøyd med barsel. De på fødeavdelingen var topp, men de på barsel fikk jeg ikke sansen for.
14062003 Skrevet 2. oktober 2004 #11 Skrevet 2. oktober 2004 PS: Det er ingen TV på barsel lenger (trebarnsmora jeg delte rom med var kjempeskuffet over at de hadde fjernet den). Og det var ingen gode steder å verken sitte eller ligge (bekkenet mitt hylte av smerte takket være det).
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2004 #12 Skrevet 2. oktober 2004 Jeg har hørt endel negativt... Bla. at den ene jordmoren der ikke er helt god... Og en venninne av meg fikk en sjokk-beskjed levert på en ganske ufølsom måte, noe som provoserte meg grenseløst. Har vært tilstede som "gjest" under en fødsel, har ikke noe å si på det som skjedde der, men er ikke overvettes begeistret over barselavd. Føler jeg "forstyrrer" når jeg ber om hjelp til å finne rommet til den nybakte moren etc., er litt "kald" stemning der synes jeg... men andre kan jo ha opplevd ting annerledes. er uansett glad for at jeg skal føde på Rikshospitalet når den tid kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå