Gå til innhold

Bilforgiftning (?)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at man kan forgifte seg selv inni en bil? Karbon(dioksid)forgiftning? Altså, jeg er helt ny på dette med bil, men hvordan unngår jeg dette? Jeg vil jo ikke drepe hverken meg selv eller andre i bilen! Har forresten en bil med startknapp, ikke nøkkel. 

Hvordan unngår jeg denne forgiftnignen?! 

Anonymkode: eb12d...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du kjører helt normalt skal nok det gå veldig fint. Største faren for åd repe deg selv eller andre med bil er å kræsje. 

Om du er ute etter tips til forgiftning i bil bør du nok gå et annet sted... ;)

Anonymkode: 1375c...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du kjører helt normalt skal nok det gå veldig fint. Største faren for åd repe deg selv eller andre med bil er å kræsje. 

Om du er ute etter tips til forgiftning i bil bør du nok gå et annet sted... ;)

Anonymkode: 1375c...7ca

Jeg er ute etter tips til å IKKE forgifte meg! Altså, eksosen går jo ut bak, men er det slik at jeg kan klare å få den inn i bilen? Skjønner ikke dette jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter tips til å IKKE forgifte meg! Altså, eksosen går jo ut bak, men er det slik at jeg kan klare å få den inn i bilen? Skjønner ikke dette jeg..

Hvorfor er du så bekymret for drepe deg selv på dem måten ?

Anonymkode: b9992...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal klare å få den inn i bilen må du sette mye i sving for å si det sånn, og bruke deler som ikke hører til på en bil. Med andre ord, NEI, du kan ikke klare å få eksosen inn i bilen med mindre du bruker ekstradeler av forskjellige slag. Slapp av ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal klare å få den inn i bilen må du sette mye i sving for å si det sånn, og bruke deler som ikke hører til på en bil. Med andre ord, NEI, du kan ikke klare å få eksosen inn i bilen med mindre du bruker ekstradeler av forskjellige slag. Slapp av ;)

Er det ikke eksosen som bidrar til kullosforgiftning? Hva er det da, i såfall? Og hvordan skjer dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du lar bilen gå på tomgang inne i en liten garasje vil du etter en viss tid stå i fare for å få farlige nivåer av CO i luften inne i bilen og garasjen. Dette bør man være ops på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lar bilen gå på tomgang inne i en liten garasje vil du etter en viss tid stå i fare for å få farlige nivåer av CO i luften inne i bilen og garasjen. Dette bør man være ops på.

Så det kan ikke skje utendørs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig dette er noe som skjer utendørs? Hvor mange ganger har du lest om noe slikt i avisen? 

Nei, dette skjer ikke utendørs... 

Du kan få kullosforgiftning om bilen går på tomgang inne i et trangt, innelukket rom med dårlig utlufting. Ellers er du nesten nødt til å koble en hageslange til eksosrøret, stikke det inn gjennom vinduet, og tape godt rundt, om du skal oppnå kullosforgiftning. 

Om du tenker deg litte granne om ser du jo at dette ikke er en fare. Folk står i kø i tunneller i gjerne opp til en time daglig i rushet her jeg bor, uten at det til nå har ført til dødsfall eller besvimelser.. 

Anonymkode: 19044...8a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss bilen sklir eller rygger inn i ei snøfonn, så kan det komme litt snø i eksosrøret. Da kan det komme eksos inn i kupeen. Jeg såg dette i en episode av Bilberging i arktis på Discovery Channel. Risikoen er større ved frieksos eller eksoslekasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel bil som lekker eksos i manifoilen i motorrommet og har noen hull i torpedoveggen. Kan betrygge deg med det at du lukter det og det svir i øynene lenge før det er noen fare for liv😊 ellers skulle jeg avgått med døden for lenge siden da jeg har kjørt med denne bilen noen år...

Anonymkode: b08e0...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...