Gå til innhold

Livet med lille K ☺

maja87

Anbefalte innlegg

28+5 i dag. Har begynt  å føle meg litt sliten og tung i kroppen. Også litt nedstemt, humøret er litt i ulage. Samboeren min sa det rett ut i går, at humøret mitt er litt vanskelig å forholde seg til 😕 Ikke sånn at det skifter i et sett, men etter flere veldig bra dager kan jeg plutselig bli veldig lei, småtrist og irritert... Antar det har med hormoner å gjøre 😉

Jeg er ikke klar for å få bebien på utsiden enda, men jeg begynner allerede å bli litt smålei av å være gravid 🙈 Skulle så gjerne trent skikkelig igjen, og gjerne jogget. 

Har bare 5 uker igjen å jobbe før ferien begynner, og så er det rett over i permisjon. Det blir bra! Gleeeder meg til å slippe sitte på kontor hver dag 😂

Har ikke så mye igjen handle tror jeg. Det får uansett bli samboer sin oppgave. Jeg har bestilt og betalt alt hittil.. 

Huff.. ble mye syting her nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov å syte! Jeg begynner også å bli lei. Teller ned arbeidsdager til permisjon. 😅 jobber også på kontor og det skal bli deilig å slippe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syting er lov! Og absolutt, hvis det gjenstår noe utstyr så må samboer betale! Dette er dere to om. Når jeg og mannen ikke ville ha barn så betalte vi prevensjon sammen. Nå som vi skal ha barn så har vi også betalt sammen. Har ikke noe utstyr enda, men alle timene til privat gynekolog (det har blitt noen tusen pga MA i fjor) har det ikke vært noe diskusjon om egentlig. Felleskontoen har fått svi ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Chandra skrev:

Det er lov å syte! Jeg begynner også å bli lei. Teller ned arbeidsdager til permisjon. 😅 jobber også på kontor og det skal bli deilig å slippe! 

Ja, har 25 arbeidsdager igjen 😆 Gleeeder meg! Selv om jeg ikke tror jeg blir arbeidsledig hjemme da 😉 

4 timer siden, Weebs skrev:

Syting er lov! Og absolutt, hvis det gjenstår noe utstyr så må samboer betale! Dette er dere to om. Når jeg og mannen ikke ville ha barn så betalte vi prevensjon sammen. Nå som vi skal ha barn så har vi også betalt sammen. Har ikke noe utstyr enda, men alle timene til privat gynekolog (det har blitt noen tusen pga MA i fjor) har det ikke vært noe diskusjon om egentlig. Felleskontoen har fått svi ;) 

Helt klart.. Er ikke det at han ikke mener han skal betale, mer det at jeg bestiller og betaler også er det liksom gjort 😕 Ikke så kult å be om å få igjen bare fordi det skal være "rettferdig". Har felleskonto vi og, men har ikke begynt å sette inn noe høyere der som følge av bebi. Det burde vi egentlig gjort så fort det ble to streker 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi blir vel ikke arbeidsledige! :fnise: Men fy så godt det skal være å være hjemme og holde på med noe helt annet! 19 arbeidsdager igjen etter i dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag 😆 

Er alene hjemme, samboeren er bortreist frem til onsdag.. Alltid like trasig syns jeg. Eller, det er ålreit den første ettermiddagen, deretter savnes han 😉

Vært er skikkelig dårlig og, så må vente med hundeturene. Har handlet inn til taco, så skal snart lage det. Sjokoladen har jeg alt spist..godt jeg kjøpte to kurver med jordbær 😃

Planen er å vaske bebiens sengetøy og gardiner, gå igjennom alt av klær vi har og finne ut helt hva vi mangler. Burde også støvsuge bilen og huset 😉 Pluss konfirmasjon på søndag. Helgen går nok. Og jeg har jo egentlig bestemt meg for å ikke være så streng med meg selv, det er helt lov å ikke gjøøøøre så mye hele tiden og 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat hjemme fra kino, "Et helt halvt år". Fin film, men boka er jo alltid best 😉

Gått igjennom det vi har av bebitøy,er en del, men egentlig ikke så mye for det er i flere størrelser. Men, nok til å begynne med tror jeg? 

Her er det vi har i 50/56;

Body m/lang erm 10stk (inkludert en i ull)

Body m/kort arm 1 - her bør vi kanskje ha noen til?

Bukse 3

Drakt/pysj uten fot 6, 1 litt tykkere onepiece og 1 plysjdress

1 jakke

To par sokker, fire strømpebukser

1 lue og to smekker. 

Hmm, syns plutselig det så litt lite ut 😕

Om noen har tips tar jeg i mot ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+2 idag, og ny uke. Trøtt.... Sover stadig dårligere, er alene hjemme og så pleier å sove litt dårligere uten samboeren ved siden av 😉

Helgen gikk fort, og var ganske ålreit. Kino, besøk av ei vennine lørdag kveld og konfirmasjon. Ellers har jeg gått en del på tur med hundene, vasket bebitøy og sengetøy, strikket og slappet av. Bare et par dager igjen til han kommet hjem nå 😆 Avstandsforhold eller pendleforhold hadde ikke vært noe for meg 😉

Formen er fortsatt bra, men blitt en del trøtt igjen. Vekten har gått opp 8,5-9 kilo. Helt i orden. Kjennner liv hver dag og, men litt mindre enn før. Ikke sånn at jeg er bekymret, tenker heller det har med at bebien er større enn før. Håper jeg tenker riktig 😕 Jordmortime neste onsdag. 

Har kun 22 arbeidsdager igjen før ferie, med glidende overgang til permisjon! Gleder meg, nevnte det før kanskje 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempekoselig helg😊 høres ut som du har ting på stell i forhold til klær i de minste størrelsene. Jeg ville ihvertfall kjøpt flere sokker, men kortermede bodyer er kanskje ikke nødvendig  (husker ikke helt når termin er?). Deilig med ferie og så overgang til permisjon! Misunner den litt altså :)

Og apropos det med at sambo må betale nå, der er jeg helt enig! Har dere snakket om det? Heldigvis har vi felles økonomi, alt felles, og jeg er veldig glad for at vi slipper unna sånne problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Strikkesokken skrev:

Høres ut som en kjempekoselig helg😊 høres ut som du har ting på stell i forhold til klær i de minste størrelsene. Jeg ville ihvertfall kjøpt flere sokker, men kortermede bodyer er kanskje ikke nødvendig  (husker ikke helt når termin er?). Deilig med ferie og så overgang til permisjon! Misunner den litt altså :)

Og apropos det med at sambo må betale nå, der er jeg helt enig! Har dere snakket om det? Heldigvis har vi felles økonomi, alt felles, og jeg er veldig glad for at vi slipper unna sånne problemer :)

Fin helg ja 😆

Nei, du har rett, kortermet bodier er kanskje ikke så nødvendig. Termin ca 20.8, og bort tross alt i nord 😂 

Vi har felleskonto hvor vi delere huslån, alt med hus og mat selvsagt. Men, sånn ekstra utenom har vi liksom ikke trengt tenke på før.. Har sagt i fra da, og blitt enig nå, så tror ikke vi får store problemer 👍Det kommer jo til å komme utgifter på løpende bånd i åresvis nå 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god del strikket tøy og, bukser, jakker, dresser, lue og sokker ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magebilde 29+3 ☺ Begynner å bli stor syns jeg 🙈

I går trente jeg først styrke på senteret før det ble en time med den ene hunden. Passer alltid på å gå i ulendt terreng og bakker for å få trening ut av det. Vanligvis er hundeturer tur, og trening er ved siden av. Nå er hundeturene det som er trening 😉

Sliter med at lite treningstøy passer.. I går tok jeg på ei joggebukse og en reklame t-skjorte. Følte meg ikke fresh 😕 Og, så utilpass jeg føler meg på senteret som gravid.. Føler alle ser på meg og lurer på hva den hvalrossen gjør der 😂 tror på det jeg leste i en dagbok eller tråd her inne om at kun 15% av gravide trener, ser ingen jeg! 

1465278402895619780827.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt litt på treningstøy når jeg blir større. Til vanlig trener jeg i stramme tights, men det går jo ikke når magen blir gedigen :P Tenkte å kanskje bare trene i mannen sine løse joggebukser. Treningstøy er jo sinnsykt dyrt! Aner ikke om det finnes gravid-treningtights, men jeg tipper det koster ca en månedslønn i tilfelle :tongue: 

Men du ser jo ikke ut som en hvalross da! Når du kun har mage og er slank ellers så er det jo ganske tydelig at du bare er gravid ;) Så folk tenker sikkert "flinka!" :) Jeg tenker i hvert fall det om meg selv, og gleder meg til andre er enige med meg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Weebs skrev:

Jeg har også tenkt litt på treningstøy når jeg blir større. Til vanlig trener jeg i stramme tights, men det går jo ikke når magen blir gedigen :P Tenkte å kanskje bare trene i mannen sine løse joggebukser. Treningstøy er jo sinnsykt dyrt! Aner ikke om det finnes gravid-treningtights, men jeg tipper det koster ca en månedslønn i tilfelle :tongue: 

Men du ser jo ikke ut som en hvalross da! Når du kun har mage og er slank ellers så er det jo ganske tydelig at du bare er gravid ;) Så folk tenker sikkert "flinka!" :) Jeg tenker i hvert fall det om meg selv, og gleder meg til andre er enige med meg ;) 

Har ikke funnet noe gravidtreningstøy. Ikke leita voldsomt heller da, for tenkte å slippe bruke penger på det også! Et par av tightsene bruker jeg fremdeles, men da under magen og da trengs større t-skjorte 😉 Bare et par måneder igjen her, så kjøper nok ikke noe nytt.. Er jo for det meste ute og beveger meg, men akkurat styrketrening gjør jeg på senteret. Satser på de andre bare er imponert over bolla som fremdeles løfter vekter 😂😂

Tror absolutt det er en fordel å trene som gravid, om man klarer selvsagt ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor fordel å trene som gravid, det kan jeg skrive under på :) Jeg trene hele veien, spinning og styrke, og hadde vel det folk kaller for en enkel fødsel (om det har med treningen å gjøre vet jeg ikke :P) Jeg følte meg vertfall superfresh etter fødselen, formen var kjempegod. To uker etter fødselen var jeg tilbake på spinningsykkelen, føler selv at formen kom seg veldig raskt etterpå. Så jeg slår et slag for trening i svangerskapet såfremt en klarer. Litt er bedre enn ingenting :) 

Jeg hadde ikke den største magen egentlig men brukte to treningstightser mest, en fra casall og en fra nike. Litt høye i livet men uten at det strammet over magen. Hadde en lang treningstopp eller t-skjorte over ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage!! :rodmer: 

Jeg har det også på samme måte med hunden. Nå er brått tur med hund trening. 😅 

Angående treningstøy for gravide har jeg en vanlig treningstights fra h&m med litt bredt liv som passer perfekt også til stor mage. Den kostet nesten ingen ting heller. Så jeg bruker den og lang gravidtopp når jeg trener/gjør yoga. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, ShiningStar skrev:

Stor fordel å trene som gravid, det kan jeg skrive under på :) Jeg trene hele veien, spinning og styrke, og hadde vel det folk kaller for en enkel fødsel (om det har med treningen å gjøre vet jeg ikke :P) Jeg følte meg vertfall superfresh etter fødselen, formen var kjempegod. To uker etter fødselen var jeg tilbake på spinningsykkelen, føler selv at formen kom seg veldig raskt etterpå. Så jeg slår et slag for trening i svangerskapet såfremt en klarer. Litt er bedre enn ingenting :) 

Jeg hadde ikke den største magen egentlig men brukte to treningstightser mest, en fra casall og en fra nike. Litt høye i livet men uten at det strammet over magen. Hadde en lang treningstopp eller t-skjorte over ;) 

Godt å høre 😆 Satser på de siste ukene blir like bra som de 30 første, og at treningen kommer fort igang etterpå. 

1 time siden, Chandra skrev:

Fin mage!! :rodmer: 

Jeg har det også på samme måte med hunden. Nå er brått tur med hund trening. 😅 

Angående treningstøy for gravide har jeg en vanlig treningstights fra h&m med litt bredt liv som passer perfekt også til stor mage. Den kostet nesten ingen ting heller. Så jeg bruker den og lang gravidtopp når jeg trener/gjør yoga. :) 

Har en tights fra Cubus med  bred strikk, den er ganske go fremdeles. Får bli den men en lengre tskjorte 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage!:rodmer:

Jeg så ei høygravid dame med 2xu tights på treningssenteret her om dagen, og tenkte først at det der må være ubehagelig! Jeg får ikke på meg min nå fordi den strammer sånn over magen.. Etterpå skjønte jeg jo det at det må ha vært en gravidtights:klaske: sjekket hva de kostet på xxl og det var den nette pris av 1700,-:daane: for en tights man kan bruke noen måneder.. så den tanken la jeg fort ifra meg! Men må nok ha noen nye tightser jeg og, har èn som er behagelig å ha på og det er fordi den er gammel og utslitt i strikken:fnise: Men blir nok noen billige vanlige, de 1700,- bruker vi på noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Strikkesokken skrev:

Så fin mage!:rodmer:

Jeg så ei høygravid dame med 2xu tights på treningssenteret her om dagen, og tenkte først at det der må være ubehagelig! Jeg får ikke på meg min nå fordi den strammer sånn over magen.. Etterpå skjønte jeg jo det at det må ha vært en gravidtights:klaske: sjekket hva de kostet på xxl og det var den nette pris av 1700,-:daane: for en tights man kan bruke noen måneder.. så den tanken la jeg fort ifra meg! Men må nok ha noen nye tightser jeg og, har èn som er behagelig å ha på og det er fordi den er gammel og utslitt i strikken:fnise: Men blir nok noen billige vanlige, de 1700,- bruker vi på noe annet!

1700,- for en tights?? :ohmy: Da ser jeg heller litt mindre sprek ut altså! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chandra skrev:

1700,- for en tights?? :ohmy: Da ser jeg heller litt mindre sprek ut altså! :fnise:

Hadde visst blingset litt på prisen, var 1300,- (Her). But still! Helt enig :fnise: ikke verdt det for et plagg jeg har bruk for i 5 mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...