Gå til innhold

Livet med lille K ☺

maja87

Anbefalte innlegg

Her var det lenge siden jeg har vært innom! Skal si det går fort fremover :) Så gøy med shopping og redebygging:rodmer: Gleder meg veldig til å begynne på det selv! Og en nydelig babybump du har fått. Regner med den er enda større nå. Gravid mager er det fineste jeg vet! Selv om jeg kjenner meg godt igjen i det å føle seg tjukk og ekkel så er det så fint:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 21.5.2016 at 21.38, Strikkesokken skrev:

Her var det lenge siden jeg har vært innom! Skal si det går fort fremover :) Så gøy med shopping og redebygging:rodmer: Gleder meg veldig til å begynne på det selv! Og en nydelig babybump du har fått. Regner med den er enda større nå. Gravid mager er det fineste jeg vet! Selv om jeg kjenner meg godt igjen i det å føle seg tjukk og ekkel så er det så fint:rodmer:

Hei ☺ Ja, går fort fremover!

Mager altså.. så opphengt jeg blir i hva folk sier. Fredag handlet jeg noe til bebien i en butikk, ble snakk om den store babyboomen som er her i byen og sånn med hu dama. Ved kassa så kikket hun på magen og sa "du skal ha ganske snart du eller?". Jeg bare.. ehh nja et par måneder (med andre ord løy jeg fordi jeg følte at hun forventet jeg var mye lengre på vei 😂😂😂). Lørdag var jeg i et lite bursdagsselskap. Ikke alle visste jeg var gravid. Når jeg sa jeg var begynt på 7.mnd svarte alle "oi, da er ikke du stor!". 

Hva skjer med at alle relaterer den magen etter sin egen målestokk?

Jeg gjør det selv og da 😉 På fødselsforberedende kurs forrige uke var nesten alle større enn meg, selv hu som skulle ha i siste halvdel av oktober 😮

---

Syns kurset med jordmor var greit jeg. Hører mye forskjellig her inne 😉 Her er det svangerskap- og fødselsforberedende kurs over fire kvelder som tilbys alle gratis. Kjekt om ikke annet for å treffe de man nok er i barsel samtidig med ☺Fire av oss har i peridoen 10.-22. august. Med bare et sykehus så ses vi vel kanskje der på sensommeren 😉

Oppussing av gangen disse dager, når den er ferdig håper jeg vi kan rydde og gjøre klart barnerommet 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare sånn det er. Får stadig samme kommentarer som deg. Noen synes magen er liten, andre synes den er stor. Jeg bryr meg egentlig ikke :P så lenge de ikke skal ta på den.

Vi har forresten kjøpt den lammeskinnsposen fra Nordlys på Jollyroom. Har ikke fått brukt den enda, men kjennes veldig god og varm. Følte vi gjorde et godt kjøp der. 

Her har vi vært på 1 av tre kvelder med kurs. I morgen er andre kurskveld som egentlig er en omvisning på føden. Alle parene må betale for kurset. Synes det burde vært et likt tilbud og pris i hele Norge. Er jo rart. Noen steder er dyrere, noen har bare alt på nett, noen har gratiskurs, noen er rimeligere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Sjela skrev:

Det er bare sånn det er. Får stadig samme kommentarer som deg. Noen synes magen er liten, andre synes den er stor. Jeg bryr meg egentlig ikke :P så lenge de ikke skal ta på den.

Vi har forresten kjøpt den lammeskinnsposen fra Nordlys på Jollyroom. Har ikke fått brukt den enda, men kjennes veldig god og varm. Følte vi gjorde et godt kjøp der. 

Her har vi vært på 1 av tre kvelder med kurs. I morgen er andre kurskveld som egentlig er en omvisning på føden. Alle parene må betale for kurset. Synes det burde vært et likt tilbud og pris i hele Norge. Er jo rart. Noen steder er dyrere, noen har bare alt på nett, noen har gratiskurs, noen er rimeligere.....

Helt enig, så lenge ingen skal ta på den kan det være det samme ☺ Tror ikke jeg oser sånn "bare å ta" - energi 😉

Veldig merkelig at tilbudet er så ulikt, både med tanke på omfang og pris/gratis. 

Tror det blir sånn lammeskinnspose her og, uten at samboer er informert enda da 😉

Endret av maja87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart med det hvordan vi kvinner tar mer initiativ til disse innkjøpene enn mannfolka altså :fnise: Men tror absolutt den posen er et godt kjøp. Da ligger nok lille lunt og godt i vogna til vinteren :) 

De teiteste kommentarene jeg vet om forresten er de "da er det bare å glede seg til livet blir ødelagt." og den type kommentarer. Føler det er så mange som sier det! Synes det er så teit jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sjela skrev:

Rart med det hvordan vi kvinner tar mer initiativ til disse innkjøpene enn mannfolka altså :fnise: Men tror absolutt den posen er et godt kjøp. Da ligger nok lille lunt og godt i vogna til vinteren :) 

De teiteste kommentarene jeg vet om forresten er de "da er det bare å glede seg til livet blir ødelagt." og den type kommentarer. Føler det er så mange som sier det! Synes det er så teit jeg.

Helt enig! Sånne som stadig vekk skal komme med (bitre) kommentarer om at nå er det slutt på å sove ettermiddagshvil, lenge i helgene, dra på tur, være kjærester osv osv i det uendelige. Livet blir som man velger å ha det altså. Her i huset blir det mer turer ute enn cupcakes altså 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Sjela skrev:

HÆÆÆÆ :sjokk: Det er jo direkte frekt og tåpelig. .. Aldri hørt noen si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått sånn "jaja, da er livet over!" Pfft, sier jeg til det! Jeg gleder meg i hvert fall :biggrin: Føkk resten ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og blir så irritert på disse som kommer med kommentarer om at livet er over når man får barn (i et desperat forsøk på å være morsom?). Fikk høre det en del da jeg gikk med L. Unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering (lite nytt som har skjedd men 😉);

Uke: 27+4 (89 dager igjen) 

Vektoppgang: 7,2 kg

Bebiens kjønn: Uvisst. Så det ikke på OUL og skal ikke på flere. Har litt på følelsen jente, og samboer er helt sikker på jente.

Navn: snakket litt løst om det bare ☺

Formen: Fortsatt veldig bra ☺ Jobber, trener og lever eller som før. Men blir en del mer andpusten en før da 😉 Humøret er stor sett veldig bra, men en del dypere daler med jevne mellomrom (og da er det mye tårer..).

Innkjøp: Siden sist: lammskinnspose til vogn,sengetøy, laken og dyne til sengen. 

Liv i magen?: Ja, jevnt hele dagen. Kraftigere og bevegelsene er kommet høyere opp mot brystet og mer ut på sidene. Før var det stort sett bare i navelområdet. Identifisert det jeg tror er hikke de siste dagene også. 

Forventninger: I følge "alle" blir livet over og all fritid borte for evig... Men, jeg tror ikke det blir så ille 😉 Gru/gleder meg litt til den første tiden hvor alt er nytt og skummelt, og alle bekymringene som heelt sikkert kommer! Gleder meg veldig til å ha min egen lille familie ❤ 

Neste kontroll: 31. mai hos jordmor. Går kun til jordmor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+2 i dag, mer enn 70% av svangerskapet er over 😮

Helgen dessverre over, enda jeg har hatt langhelg føles det tungt 😉 Vi har vært hos familien min siden torsdag. Var fint, og fint å komme hjem ☺

I går følte jeg meg uendelig tung i kroppen og bena spesielt. Jeg som har skrytt uhemmet av min gode form, følte meg plutselig høygravid i går 😂 Virker ikke som om det er like ille i dag da, sovet mye. 

Ellers kan jeg huke av for økt utflod.. litt irriterende, men det står jo på listen over ting som kommer 😕 Og jeg er såååå lei av tissing.. Det avtok aldri hos meg, og nå er det vel ikke håp om bedring de neste 11 ukene 😤

Vekten var gjort et hopp også, så nå har jeh gått opp 8,5 kilo og nærmer meg fort 80 🙊 Skal på jordmor kontroll i morgen, håper hun blir fornøyd over vektoppgangen 😆

Før helgen kom bilsete, madrass og stellematte i posten. Vi har ikke engang åpnet bilsete for å se på det, bør kanskje gjøre det 😉 Venter spent på lammeskinnsposen og sengetøy jeg har bestilt. Bestilt også ammeBH i ull sol jeg ble varmt anbefalt. Den er i type s-xl størrelser så regner med det er en som vil passe også etter at puppene har blitt ammeklare 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ts. 

Kom over dagboken din nå. Så spennende å lese hvordan ting har gått fremover. Angrer på at jeg ikke laget en dagbok her inne. Selv skriver jeg bare i en bok der jeg også har satt inn bilder etter Ul. Kanskje mini har lyst til å se i den når han blir stor 😊.

Selv er jeg i uke 36 nå. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Spesielt i forhold til mannen din og redebygging. Ble endelig ferdig med barnerommet i går. Tror vi har holdt på hver helg de siste 6 ukene med god hjelp fra mine foreldre. Slitsomt og moro på en gang. Nå mangler vi bare gardiner, men det skal jeg og min mor kjøpe i dag. Skal til jordmor I dag også. Spent på hva hun sier. Alt har vært bra så langt. Bekymrer meg litt for vekten. Gått opp 7 kg så langt. Jeg syns det er lite, men så lenge mini har det bra får jeg være fornøyd. 

Blir spennende å følge deg videre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå glemte å spørre hvor du bestilte amme BH du nevnte i siste innlegg. Var det på Jollyroom? Sitter å bestiller litt ting derfra nå. Farlig moro å bruke penger på beby ting 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sommerfugel79 skrev:

Ååå glemte å spørre hvor du bestilte amme BH du nevnte i siste innlegg. Var det på Jollyroom? Sitter å bestiller litt ting derfra nå. Farlig moro å bruke penger på beby ting 🙄

Hei @Sommerfugl79 så hyggelig med ny leser ☺ Skriver ikke veldig interessant, men sikkert fint for ettertiden og eventuelt neste svangerskap 😉

Bestilte ammeBH i ull fra barnas hus, de har 20% på den. 

Vektoppgang.. bekymring uansett om det er mye eller lite skjønner jeg 😉 Pleier å sjekke på en vektøkningskalender jeg har funnet på nett, der har jeg hele tiden ligget under minimum. I et øyeblikk føler jeg meg flink, så skammer jeg meg over det i neste! Det er meningen vi skal gå opp, men ikke for mye og ikke for lite... ikke til å bli klok av med andre ord😕 Så lenge mini har det bra = da er vel alt bra? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne dagbøker som dette er kanskje mest moro for oss som er gravide 😊. Syns det er moro å lese hvordan andre har det. Selv har jeg hatt en slitsom graviditet nesten hele veien. Ekstrem kvalme som ble avløst av svimmelhet og trøtthet som igjen ble avløst av bekkenløsning. Først nå de siste ukene at ting har blitt bedre. Bortsett fra lite energi. Gir meg litt dårlig samvittighet ovenfor hundene. Orker bare en halvtimes tur med dem og er så misunnelig på mannen som tar de med i skog og mark. Det pleide å være meg før.

Tror nok vi uansett vektøkning bekymrer oss og det er ikke så lett å bli klok på når alle går opp så ulikt. Ikke har jeg slitt med usunne cravings så langt. Grønne epler og isbiter blir man ikke akkurat feit av 😀. Jeg får lufte bekymringen min for jordmor i dag.

Da skal jeg stikke innom siden til barnas hus. Må finne en god bh jeg kan sove med om natten. Føler jeg lekker hele tiden og setter flekker på min elskede bbhugme 😕. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på nok en jordmorkontroll, og flere skal det visst bli for heretter er det kun to uker mellom hver ☺

Alt sto bra til med den lille, og med meg. Vekten hadde økt litt, og alt annet var veldig bra. Bebien ligger så og si helt på snittet, og følger sin egen kurve 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme beskjed så jeg fikk i går. Alt var bra med mini. Hodet hadde festet seg og hun tippet at han var rundt 3 kg nå. Skulle slutte å bekymre meg for lite vektoppgang og i stede være glad til jeg ikke la på meg 20-30 kg. Så nå skal jeg senke skuldrene litt. To uker til neste kontroll 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sommerfugel79 skrev:

Samme beskjed så jeg fikk i går. Alt var bra med mini. Hodet hadde festet seg og hun tippet at han var rundt 3 kg nå. Skulle slutte å bekymre meg for lite vektoppgang og i stede være glad til jeg ikke la på meg 20-30 kg. Så nå skal jeg senke skuldrene litt. To uker til neste kontroll 😊

Så bra ☺ Alltid godt med gode nyheter 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå de kommentarene om at livet blir ødelagt når man får barn! Det blir det ikke, men det er nå min mening. Joa, det er stress og slitsomt, men når alt går seg til er det så morsomt. Trives også best med frøkna nå som hu er aktiv og kan gjøre mer ting, som tegne, klatre, sykle osv. :fnise:  Jeg er superhappy jeg har Vesla, da er jeg ikke en idiot av en voksen som klatrer i klatrestativ alene. God grunn til å være barnslig. :fnise: 

Og med vekt, så lenge babyen følger sin kurve og er innenfor det grønne området, skal det ha lite å si om man går opp 6 eller 30 kg. Får et inntrykk at de er mer avslappet her i Nederland, får ikke kommentarer (og jeg har hatt perioder med kjapp vektoppgang). I de tilfellene hvor mødre slanker seg, for å få små barn er noe helt annet, og kan godt hende at noen av disse jordmødrene tror enkelte lettvektere holder vekta nede på grunn av dette. Du er en veldig aktiv person, noe som kan forklare den vektoppgangen din. Jeg er akkurat på snittet av vektøkning, er litt for glad i burgere (craving). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Emiliania skrev:

Så nå de kommentarene om at livet blir ødelagt når man får barn! Det blir det ikke, men det er nå min mening. Joa, det er stress og slitsomt, men når alt går seg til er det så morsomt. Trives også best med frøkna nå som hu er aktiv og kan gjøre mer ting, som tegne, klatre, sykle osv. :fnise:  Jeg er superhappy jeg har Vesla, da er jeg ikke en idiot av en voksen som klatrer i klatrestativ alene. God grunn til å være barnslig. :fnise: 

Og med vekt, så lenge babyen følger sin kurve og er innenfor det grønne området, skal det ha lite å si om man går opp 6 eller 30 kg. Får et inntrykk at de er mer avslappet her i Nederland, får ikke kommentarer (og jeg har hatt perioder med kjapp vektoppgang). I de tilfellene hvor mødre slanker seg, for å få små barn er noe helt annet, og kan godt hende at noen av disse jordmødrene tror enkelte lettvektere holder vekta nede på grunn av dette. Du er en veldig aktiv person, noe som kan forklare den vektoppgangen din. Jeg er akkurat på snittet av vektøkning, er litt for glad i burgere (craving). :fnise:

Godt å høre ☺ Etter hva jeg leser hos deg virker det dom om du har det helt topp med vesla di 😊

Vekten nærmer seg snittet og jordmor var helt fornøyd. Føler ikke hun stresset før heller, sikkert bra de passer på og spør om det er noen spesiell grunn til at det går den ene eller veien ☺ 

Merker at aktivitetsnivået går litt ned om dagen, at jeg både trenger og ønsker å ta det litt mer med ro - og at det er helt greit 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...