Gå til innhold

Den store tråden om dårlig service/opplevelse på offentlig transport

Anbefalte innlegg

Skrevet

Del gjerne deres opplevelser! 

Jeg opplevde engang at jeg skulle ta trikken (på en endestasjon) og vi var flere som skulle gå på (foran) og jeg stod bakerst og ventet på å at de andre som var foran meg i trappen  betalte. Så mens nestemann står i trappen (og jeg er fremdeles utenfor), LUKKER sjåføren døren rett på nesen min. Men han kjørte allikevel ikke før om 1-2 minutter og slapp meg ikke inn til tross for at jeg banket gjentatte ganger på døren og det var høylys dag så jeg var godt synlig en halv meter unna ham på den andre siden av en gjennomsiktig glassrute! Jeg har sjelden blitt så sint i hele mitt liv! 

En annen gang satt jeg på bussen på vei til jobb og en jente kom på og gikk rett bak for å sette seg. Sjåføren ville at hun skulle vise kortet og hun skulle finne det frem, men så gjorde hun ikke det allikevel. Et par stopp senere ropte sjåføren henne opp og ville få se kortet og da viste det seg at hun hadde glemt lommeboken hjemme og hadde hverken kort eller penger og sjåføren ble kjempesint. Og blånektet å kjøre før hun hadde betalt og hun sa at hun hadde jo ikke lommeboken og dermed ingen penger så da måtte hun heller gå av bussen, men nei, det fikk hun ikke lov til heller, han skulle stå parkert på denne plassen til hun hadde betalt, så hele bussen var på lockdown på en eller annen bussholdeplass i sikkert 10 minutter... At bussen var full av (betalende) kunder på vei til jobb/skole var åpenbart ikke viktig. Enden på visa var at noen passasjerer foran samlet sammen noen kroner og betalte for henne. Greit nok at det var dumt av henne å ikke si straks ifra om at hun hadde ikke busskortet og for alt jeg vet prøvde hun å snike, men det han gjorde var så fullstendig  bak mål og sinnsykt respektløst og frekt mot alle oss andre på bussen. 

Anonymkode: 80bf7...c42

Videoannonse
Annonse
Gjest Christina146
Skrevet (endret)

Bybanan sporet av for andre gang mens jeg satt på den. Jeg ble ikke påvirket noe særlig, men de som skulle fra byn ble nok det.. 
Og når de skulle ta den på igjen den første gangen glemte de å sette på bremsene.. :fnise:

Bybanen er nesten alltid full. Selv midt på dagen! 

Bybanen kjørte med to vogner for lite i rushen og skapte kaos og stappfulle vogner, måtte til og med etterlate passasjerer å stoppet siden det ikke var plass. 

Ikke opplyst om buss for bybane annet enn inni bybanestoppet, på en liten plakat som flere ikke så før det var gått en stund.. Vi spleiset på taxi til byn vi som stod igjen og lurte på hva som hadde skjedd denne gangen.. 

Billettautomatene funker ikke av og til. Hva gjør man da? 

Bussen kjørte 5 minutter for tidlig, så jeg måtte løpe som en gal. Greit det er søndags morgen og få folk skal på jobb, men når de få som skal på jobb ikke rekker bussen er det leenge å vente på neste! 

Bussen kom ikke i det hele tatt på en halvvtime. Skulle gått to ganger på den tiden. 

Bybanen gikk ikke på to timer og det var så og si ingen informasjon og få, annet enn at den ikke gikk. :bond:

Synes ikke vi får så mye for pengene altså.. Og dyrere skal det bli! :dry:

Endret av Christina146

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...