Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad for at jeg fikk mine 2 barn i 20 årene. Da var jeg i veldig god form, trente mye. Og jeg hadde masse energi og overskudd til de. Nå er jeg 38 år, og har blitt kronisk syk, er mye dårlig, og i generelt dårlig form. Hadde aldri fått barn med min helse i dag. Og nå er barna så store, at jeg trenger ikke å løpe etter de, de er mer med venner. Og trenger ikke på samme måte en mor i toppform. Hadde jeg hatt småbarn nå, så hadde jeg ikke klart å gi de, det de trenger.

Anonymkode: 321b3...725

Jasså, var det 38 det stod i første innlegg? Nei, tenk at det var ikke det. Ingen benekter at det er lurt å få barn før man er 38. Her var poenget å forsøke å begrunne denne påstanden om at det skulle være en fordel å få dem først i 20 årene i stedet for senere i 20 årene. 

Anonymkode: b54bc...724

• Liker 1
Skrevet

En klikk-artikkel? Det var dokumentasjonen sin, gitt. Dessutens stod det ikke noe substansielt der.

Ja det var en klikk- artikkel, helt riktig det! Det var det første jeg fant da jeg søkte etter det. Har da sett mange steder opp igjennom at det er sånn. Beklager, men sitter ikke med alle dokumentene jeg har kommet over når det gjelder dette. Tro på det eller ikke, ditt valg :)

Anonymkode: 8244c...b20

Skrevet

Det skjer ingen betydelig reduksjon av fertilitet i løpet av 20-årene. Hvor har du fått det fra?

Tja, nå la jeg med en link lenger opp. Vet det har stått flere steder, men har ikke all dokumentasjon jeg har kommet over lett tilgjengelig. Dessverre.

Skrevet

Dette er vel rimelig minimalt.

Anonymkode: 35eea...9a6

Minimalt er godt mulig, men det er likevel en forskjell.

Skrevet

Er dere ikke lei av denne diskusjonen snart? Omtrent annenhver tråd her inne handler om fordeler/ulemper ved å få barn tidlig eller spørsmål om det er for tidlig eller sent til å bli gravid når man er så og så gammel.

Begge deler kan jo være like rett/feil for folk av tusen ulike grunner.

Skrevet

Det er ikke så stor forskjell på 22 og 28, men om man bruker litt tid på prøvingen og ønsker mer enn ett barn kan det jo være smart å begynne å prøve tidlig i 20-årene. Men klart, det er mye viktigere å for eksempel ha rett mann som far og livet på stell, enn å få barna i den ideelle alderen.

Anonymkode: f4d6c...c23

Skrevet

Jeg ser igjen og igjen at det påstås at det er så fordelaktig å få barn tidlig. 

Sammenlignet med å få barn SENT, skjønner jeg argumentasjonen. Men når det sammenlignes med å få barn i slutten av 20-årene, ser jeg faktisk ikke fordelen med å være noen få år yngre.

Hvorfor skulle det være "bedre" å være 22 en å være 28? 

Personlig ville jeg frarådet noen til å unnfange barn før han/hun/de var kommet i 25 + pga:
- Mental modenhet(vokse)
  - hva kreves det av en forelder?
  - hvordan drifter man en hjem?
  - Par-forhold
- Utdanning(kompetanse/erfaring)
-Trygg økonomi(jobb/fleksibilitet)
 - Husøkonomi
- En 28 åring har gjerne litt mer livserfaring mtp voksenlivet.
- 22 åringen utsetter utsetter ungdomsårene til han/hun er blitt bestefar/bestemor.

I dagens samfunn skal man inntre i så mange sosiale roller og arrangementer som man føler seg forpliktet til. Ting som våre foreldre  nødvendvis ikke var påtvunget noe særlig
- treningspartner
- lønnings-/fredagspils
-Gutte/jentekvelder/gutte-/jenterreiser
-Byturer
-Sportsaktiviteter
-foreningsarrangementer
- vennefester/bursdager
-Jorda rundt-turer

Anonymkode: ad348...3ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...