Gå til innhold

tips til fornying av lite baderom

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen:)

samboer og jeg har funnet ut at vi må fikse badet i leiligheten da det rett og slett ser fælt ut:ohmy: problemet er at da dette er en ungdomsleilighet som ikke vil dra prismessig nytte av en oppussinng vil vi gjerne vil gjøre det på budsjett. 

baderomsløsningen er mildt sagt idiotisk; badet er på ca 5kvm men dusjen er plassert MIDT på en vegg istedenfor til et hjørne. I det hjørnet som kunne vært aktuelt er det to stikkontakter. 

Vi har idag et vegghengt dusjforheng på ca 90*90*90 . ved siden av dusjen står toalett på den ene siden og vaskemaskin på den andre. Vi vurderer å henge dusjlist i taket og på den måten få fjernet hele "dusjstang" problemet, men er usikker på hvordan dette fungerer mtp fukt? 

Videre vurderer vi å flytte vaskemaskin inn i en liten bod vi har vedsiden av badet. I denne boden er det sluk, hull til tørketrommel i veggen og en varmtvannstank. Tror vi burde få en rørlegger til å se på muligheter for vaskemaskin her..:) 

Kan legge til bilder iløpet av dagen, men først av alt lurer jeg på om noen har erfaringer med taklist til dusj? Evt har noen andre smarte ideer i et lite rom med midtstilt dusjløsning. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Hvis dere kan flytte vaskemaskinen, så kan dere jo sette inn en dusjnisje. I tillegg anbefaler jeg å kjøpe det største speilet dere kan finne (jeg har et fra IKEA på 120x100 cm), da dette gjør at rommet virker større. Optisk illusjon, men gu' hvor det hjelper (Mitt bad er på 3,5 m2)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...