Gå til innhold

Farsdagsgave ved samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er farsdag på søndag, og vi har alltis sørget for at barna gir gaver ved farsdag/morsdag. Nå har vi flyttet fra hverandre, men jeg tar det fortsatt som en selvfølge å hjelpe barna med å ordne/kjøpe gave til faren på farsdagen. For barna syns jo det er hyggelig. Men nå har jeg faktisk fått noen reaksjoner på at jeg gjøre det, at jeg burde droppe sånt. Erd et sånn at dere andre kutter alt sånt når det har vært samlivsbrudd? Jeg forventer ikke at mannen gjør det samme ved morsdag, men det får være hans sak. Jeg kommer ikke til å nevne morsdag med et ord for ungene når vi kommer så langt.

Anonymkode: 3308f...623

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ærlig talt ikke brydd meg. Hvis ungene er hos faren den helga hadde jeg lagt ansvaret over på han selv. Vet ikke hvor gamle ungene er, men de er gjerne gamle nok til å gå og kjøpe noe selv?

Anonymkode: 453af...012

• Liker 1
Skrevet

Klart du skal hjelpe barna dine slik at de får gitt far en liten oppmerksomhet på farsdagen.

Både for å glede de og for å vise at du setter pris på ham som far selv om dere ikke lenger er partnere.

• Liker 9
Gjest Magnifiq
Skrevet (endret)

Mamma hjalp oss barna både med farsdagsgave, fødselsdagsgave og julegave etter at de skilte seg. 

Det er jo for barna sine man gjør det.

Må legge til at farsdagsgave ikke nødvendigvis var en stor gave, men hun hjalp oss kanskje med å bake muffins, og å skrive på kortet. 

Endret av Magnifiq
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort, men så gjorde vi aldri noe utav slike dager da vi var gifte heller. Begge var heldigvis motstander av det.

Skrevet

For min del er det en selvfølge å ordne farsdagsgave til faren til barna. Jeg baker også en kake og sender med de på feiring. Jeg synes han er en fantastisk pappa for dem, og at han fortjener oppmerksomheten. 

• Liker 4
Skrevet

Syntes det blir mer riktig at barnas besteforeldre/tanter etc. ordner dette , enn eksen .. For å være ærlig..  

• Liker 2
Skrevet

Jeg hjalp alltid datteren min med å kjøpe farsdagsgave, bursdagsgave og julegave da hun var yngre og ikke klarte å ordne noe selv. Hun valgte ut hva hun hadde lyst å gi (innen rimelighetens grenser da selvfølgelig!), og jeg hjalp henne med å kjøpe det. Synes det er viktig for barnas del at man hjelper de med sånt når de er for små til å kjøpe/ordne selv. 

De senere år så fikk hun stemor og etterhvert et søsken hos faren, og siden stemor kom inn i bildet så er det hun som ordner med gave til eksen/fellesgave fra begge barna. 

• Liker 4
Skrevet

Selvsagt skal du hjelpe ungene å kjøpe farsdagspresang til sin far! Det er jo ungene det går ut over om de sitter og er lei seg for at de ikke får gitt gave til faren sin! De som reagerer på det er idioter. 

Anonymkode: 9b7e9...f67

• Liker 5
Skrevet

TS her

Barna er 5-10 år. Tenkte bare å kjøpe favorittsjokoaden til faren, evt bake noe sammen med barna til han. De er hos meg på søndag, men tenkte vi kunne stikke innom faren en snartur Jeg har ikke lyst til å bryte alle tradisjoner heller. Har et helt greit forold til han, selv om vi er uenig om mye også. Og han er en bra far. Så han fortjener en lite oppmerksomhet selv om han neppe ville tenkt over det om den uteble.

• Liker 14
Skrevet

TS her

Barna er 5-10 år. Tenkte bare å kjøpe favorittsjokoaden til faren, evt bake noe sammen med barna til han. De er hos meg på søndag, men tenkte vi kunne stikke innom faren en snartur Jeg har ikke lyst til å bryte alle tradisjoner heller. Har et helt greit forold til han, selv om vi er uenig om mye også. Og han er en bra far. Så han fortjener en lite oppmerksomhet selv om han neppe ville tenkt over det om den uteble.

Jeg synes du tenker helt riktig. Det er viktig å huske at det er barnas behov som må komme først, og de bør slippe å lide mer enn nødvendig over at mor og far ikke lenger er sammen. Flott at du fortsatt hjelper dem!

• Liker 8
Skrevet

TS her

Jeg synes du tenker riktig! Flott at du vil gjøre dette. Du gjør det jo for barna, pluss at du minner han på at du synes han er en flott far.

• Liker 2
Skrevet

Det er farsdag på søndag, og vi har alltis sørget for at barna gir gaver ved farsdag/morsdag. Nå har vi flyttet fra hverandre, men jeg tar det fortsatt som en selvfølge å hjelpe barna med å ordne/kjøpe gave til faren på farsdagen. For barna syns jo det er hyggelig. Men nå har jeg faktisk fått noen reaksjoner på at jeg gjøre det, at jeg burde droppe sånt. Erd et sånn at dere andre kutter alt sånt når det har vært samlivsbrudd? Jeg forventer ikke at mannen gjør det samme ved morsdag, men det får være hans sak. Jeg kommer ikke til å nevne morsdag med et ord for ungene når vi kommer så langt.

Har alltid hjulpet mitt barn med dette. Både med gaver til far, stesøsken/halvsøsken, stemor, farfar og farmor etc. Ingen andre som har tilbydt seg, og barnet vil gjerne gi gaver. Det går ganske hardt utover økonomien siden det gjelder både julegaver, bursdagsgaver og farsdagsgave, men barnet mitt elsker å kunne få en femtilapp for å kjøpe en sjokolade til far til bursdagen hans feks. Det er nok litt stort å komme hjem til småsøsken og far og kunne ha med seg noe. Så jeg gjør det ikke for min del, men for barnets. (Får aldri noe i gjengjeld, men min mor pleier å hjelpe til med julegave og bursdagsgave til meg), og jeg passer på å ønske meg tegninger osv. 

Syntes det blir mer riktig at barnas besteforeldre/tanter etc. ordner dette , enn eksen .. For å være ærlig..  

Hvem skal arrangere det da? Tror du mange besteforeldre kommer på dette alene? 

Vi bor langt unna far og annen familie, det er jo da naturlig at jeg hjelper til med dette. Barnet ser sin far ca to ganger i måenden. 

Anonymkode: 80622...975

• Liker 1
Skrevet

Hvem skal arrangere det da? Tror du mange besteforeldre kommer på dette alene? 

Vi bor langt unna far og annen familie, det er jo da naturlig at jeg hjelper til med dette. Barnet ser sin far ca to ganger i måenden. 

Anonymkode: 80622...975

Hvem arrangerer: Pappa`n tar kontakt med sine foreldre/søsken/venner  og spør om de kan hjelpe barna med å finne en farsdagsgave, eventuelt også sende med penger.. 

Bostedssituasjon vet jeg lite om, men alt går med planlegging..

Skrevet (endret)

Bare flott at du tenker å hjelpe barna med å ordne noe til farsdagen. Regner med barna dine er såpass små at de ikke kan ordne slikt selv. Dersom de er eldre og selv kan ta iniativ til å lage noe/kjøpe noe så bør de gjerne fikse det selv. Men ser absolutt ikke noe negativt i at du hjelper dem. 
Men når det nærmer seg morsdag...Så synes jeg kanskje du skal hinte til dem når det nærmer seg morsdag. Si at du ikke behøver gave eller noe, men om de er store nok ytre ønske om at de kunne bakt en kake, laget til frokost e.l? Fort gjort at de kan få dårlig samvittighet for å ha "glemt" deg dersom faren deres ikke minner dem på det. Ofte så kan et jo bli snakk om blant venner o.l. hva de gav/gjorde på fars/morsdagen o.l. 

Endret av Luckiness
Skrevet

Hvem arrangerer: Pappa`n tar kontakt med sine foreldre/søsken/venner  og spør om de kan hjelpe barna med å finne en farsdagsgave, eventuelt også sende med penger.. 

Bostedssituasjon vet jeg lite om, men alt går med planlegging..

Ville du virkelig gjort noe slikt om du var mor og det var morsdag? Det er ikke mottageren av en presang som skal arrangere presangen! Det er jo akkurat det samme med jul og bursdag. Selvsagt er det den andre forelderen sin oppgave å hjelpe barna å kjøpe gave. Det er noe man gjør for barna, ikke for ekspartneren. Det er foreldrene sitt ansvar å ta vare på barna, ikke besteforeldrene. Og å ta vare på barna innebærer også å hjelpe barna med å kunne gi en gave til sin kjære mamma/pappa. 

Anonymkode: 9b7e9...f67

• Liker 5
Skrevet

Det er sånn jeg gjør det til alle slike anledninger. Bursdag, jul, morsdag.

Jeg setter INGEN krav til min eks. vedrørende dette..

• Liker 1
Skrevet

Det er sånn jeg gjør det til alle slike anledninger. Bursdag, jul, morsdag.

Jeg setter INGEN krav til min eks. vedrørende dette..

Du ordner med gaver til deg selv? Det høres ærlig talt litt trist ut.

Anonymkode: 23c26...a06

• Liker 5
Skrevet

Du ordner med gaver til deg selv? Det høres ærlig talt litt trist ut.

Anonymkode: 23c26...a06

Deg om det.. Jeg derimot syntes det er en utmerket løsning ;)

• Liker 1
Skrevet

mitt barn krever at jeg hjelper han å kjøpe gave, det er viktig for barnet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...