AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #1 Skrevet 6. november 2015 Hei,Jeg har de siste 3-4 ukene jogget en halvtime 3 ganger i uken. Jeg merker at det begynner å gå lettere og at formen begynner å bli bedre. Målet er lett mosjon og å forbrenne kcal. "Problemet" er at jeg har lastet ned en app som viser hvor mange kcal jeg forbrenner. Den viser at jeg bruker 80 kcal på en halvtimes joggetur og 40 kcal på å sykle til jobb.Dette høres fryktelig lite ut! Kan det stemme? Anonymkode: 58b90...cb2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Nei, selvfølgelig ikke. Anonymkode: a6fd7...a91
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #3 Skrevet 6. november 2015 Det høres feil ut. Men du må se på hvor langt du har jogget, ikke hvor lenge. Om du jogger dritsakte brenner du selvsagt mindre kalorier enn om du jogger raskt. Du må også se på hva du veier. Jeg bruker rolig jogging som restitusjonstrening, da løper jeg 5 km på 30 min. I følge både pulsklokken og runkeeper brenenr jeg 350-400 kcal på dette. Jeg veier 67 kg. Har du sjekket at du har lagt inn vekten i kg? Om du har lagt inn vekten i pund blir det selvsagt helt feil... Anonymkode: 79d4e...fd7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Ja. Det er kjent at folk tror de spiser mindre kcal enn de gjør, og forbrenner mer. Faktum er at man forbrenner overraskende lite ved "vanlig" jogging. Prøv intervaller og kutt i kalorimengden. Om du ikke vil spise mindre, begynn med styrketrening i tillegg. Anonymkode: 3ba8f...616 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 Ja. Det er kjent at folk tror de spiser mindre kcal enn de gjør, og forbrenner mer. Faktum er at man forbrenner overraskende lite ved "vanlig" jogging. Prøv intervaller og kutt i kalorimengden. Om du ikke vil spise mindre, begynn med styrketrening i tillegg.Anonymkode: 3ba8f...616Du skjønner vel også at man brenner noe mer enn 80 kcal på å jogge en halvtime? Anonymkode: a6fd7...a91 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 Ja. Det er kjent at folk tror de spiser mindre kcal enn de gjør, og forbrenner mer. Faktum er at man forbrenner overraskende lite ved "vanlig" jogging. Prøv intervaller og kutt i kalorimengden. Om du ikke vil spise mindre, begynn med styrketrening i tillegg.Anonymkode: 3ba8f...616Greit nok det,men 80 kcal på en halvtimes joggetur? Det er litt vel lite. Anonymkode: 06b7e...624 1
mandel92 Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 Det stemmer ikke. Ma forbrenner ca. 60 kcal i timen bare ved å gjøre ingenting, så selvsagt forbrenner man mer enn 80 kcal ved å jogge i en halvtime. Hvilken app er det du bruker?Jeg bruker emondo og fitbit, og den forteller meg at jeg forbrenner ca. 350 kcal på en halvtimes joggetur. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 TS her,Takk for svar!I går jogget jeg 3.70 kilometer på 23:47 og forbrente 89 kcal ifølge appen. I dag syklet jeg til jobb, 5,46 km på 21:11 og forbrente 39 kcal...Forrige uke jogget jeg 35 og 40 min og forbrente da noen og 90 kcal.Har lagt inn vekten min i kg ja. Veier 53 kilo.. Anonymkode: 58b90...cb2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #9 Skrevet 6. november 2015 TS her,Takk for svar!I går jogget jeg 3.70 kilometer på 23:47 og forbrente 89 kcal ifølge appen. I dag syklet jeg til jobb, 5,46 km på 21:11 og forbrente 39 kcal...Forrige uke jogget jeg 35 og 40 min og forbrente da noen og 90 kcal.Har lagt inn vekten min i kg ja. Veier 53 kilo..Anonymkode: 58b90...cb2Det er helt feil. Enten gjør du noe feil med appen, eller så er appen helt på trynet. Hvilken app bruker du? Prøv med en annen, og se hva du får der. Og sjekk at appen forventer å få vekten din i kg. Om appen er stilt inn på å ta inn vekt i pund, og du legger inn vekten din i kg, blir det veldig feil. Men uansett burde den beregnet langt mer enn 90 kcal på 40 min joggetur.. Anonymkode: 79d4e...fd7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #10 Skrevet 6. november 2015 La meg komme med et revolusjonerende spørsmål her. Hvorfor bytter du ikke bare app når du ser at denne ikke fungerer for deg? Du har jo åpenbart misset noe i innstillingene, kanskje det er høyden du legger inn feil? Men uansett, får du det virkelig ikke til bytter du jo bare app. Vi kan ikke lukte oss frem til hva det er du har gjort feil og det virker ikke som om du er i stand til selv å feilsøke noe særlig. Anonymkode: a6fd7...a91
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #11 Skrevet 6. november 2015 La meg komme med et revolusjonerende spørsmål her. Hvorfor bytter du ikke bare app når du ser at denne ikke fungerer for deg? Du har jo åpenbart misset noe i innstillingene, kanskje det er høyden du legger inn feil? Men uansett, får du det virkelig ikke til bytter du jo bare app. Vi kan ikke lukte oss frem til hva det er du har gjort feil og det virker ikke som om du er i stand til selv å feilsøke noe særlig.Anonymkode: a6fd7...a91Unødvendig å svare slik. Anonymkode: 06b7e...624
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #12 Skrevet 6. november 2015 La meg komme med et revolusjonerende spørsmål her. Hvorfor bytter du ikke bare app når du ser at denne ikke fungerer for deg? Du har jo åpenbart misset noe i innstillingene, kanskje det er høyden du legger inn feil? Men uansett, får du det virkelig ikke til bytter du jo bare app. Vi kan ikke lukte oss frem til hva det er du har gjort feil og det virker ikke som om du er i stand til selv å feilsøke noe særlig.Anonymkode: a6fd7...a91TS her,Takk for svar.Spørsmålet var egentlig om dette kunne stemme, noe folk virker enige om at det ikke kan. Anonymkode: 58b90...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #13 Skrevet 6. november 2015 Unødvendig å svare slik.Anonymkode: 06b7e...624Nei, overhodet ikke. TS forventer at vi skal fikse et problem hun selv må løse. Da er mitt svar, bytt app. Vi kan ikke vite hvilke parametere hun har bommet på og kan følgelig ikke løse hennes problem. Anonymkode: a6fd7...a91
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #14 Skrevet 6. november 2015 TS her,Takk for svar.Spørsmålet var egentlig om dette kunne stemme, noe folk virker enige om at det ikke kan.Anonymkode: 58b90...cb2Men selvfølgelig stemmer det ikke, det kan enhver oppegående person bekrefte for deg.Da må du selv løse problemet eller bytte app. Anonymkode: a6fd7...a91
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #15 Skrevet 6. november 2015 Jeg syns faktisk at det høres rimelig ut. Du løper jo ikke akkurat fort. 23 min på 3,7 km? Hva med intervaller isteden? Halvhjertet jogging 3 dager i uka i 30 min vil ikke gi deg all verden. Eller, kommer an på hva du ønsker å oppnå. Anonymkode: 3ba8f...616
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #16 Skrevet 6. november 2015 Jeg syns faktisk at det høres rimelig ut. Du løper jo ikke akkurat fort. 23 min på 3,7 km? Hva med intervaller isteden? Halvhjertet jogging 3 dager i uka i 30 min vil ikke gi deg all verden. Eller, kommer an på hva du ønsker å oppnå.Anonymkode: 3ba8f...616Nei, selvsagt brenner ikke TS kun 80 kcal. Det sier seg selv når man vet at man brenner litt under halvparten av dette bare på å holde kroppen i gang denne tiden. Anonymkode: a6fd7...a91 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #17 Skrevet 6. november 2015 Nei, overhodet ikke. TS forventer at vi skal fikse et problem hun selv må løse. Da er mitt svar, bytt app. Vi kan ikke vite hvilke parametere hun har bommet på og kan følgelig ikke løse hennes problem.Anonymkode: a6fd7...a91Det inntrykket fikk ikke jeg. Jeg fikk inntrykk av at hun lurte på om det virkelig kunne stemme. Litt sånn,hallo er det mulig?Ditt innlegg virket veldig nedlatende. Anonymkode: 06b7e...624 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #18 Skrevet 6. november 2015 Jeg syns faktisk at det høres rimelig ut. Du løper jo ikke akkurat fort. 23 min på 3,7 km? Hva med intervaller isteden? Halvhjertet jogging 3 dager i uka i 30 min vil ikke gi deg all verden. Eller, kommer an på hva du ønsker å oppnå.Anonymkode: 3ba8f...616Nei,til og med det å gå på tur vil forbrenne mer enn 80 kcal,så det stemmer nok ikke.Dessuten,kanskje hun er nybegynner. Da løper man jo ikke akkurat så fort i begynnelsen. Anonymkode: 06b7e...624 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #19 Skrevet 6. november 2015 Det inntrykket fikk ikke jeg. Jeg fikk inntrykk av at hun lurte på om det virkelig kunne stemme. Litt sånn,hallo er det mulig?Ditt innlegg virket veldig nedlatende.Anonymkode: 06b7e...624Slutt å ta ut din usikkerhet på meg, jeg er ikke ansvarlig for dine følelser. Anonymkode: a6fd7...a91
mandel92 Skrevet 6. november 2015 #20 Skrevet 6. november 2015 Jeg syns faktisk at det høres rimelig ut. Du løper jo ikke akkurat fort. 23 min på 3,7 km? Hva med intervaller isteden? Halvhjertet jogging 3 dager i uka i 30 min vil ikke gi deg all verden. Eller, kommer an på hva du ønsker å oppnå.Anonymkode: 3ba8f...6163,7 km på 23 min er ikke sakte, det er helt greit joggetempo (9,6 km/t) og selvsagt forbrenner man mye mer enn 80 kcal på den tiden. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå