Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du på julebord med jobben din? Jeg skal :)

Anonymkode: b6954...327

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. For første gang på 6 år har jeg meldt avbud. 

For det første er det I DAG. Alt for tidlig.. Jeg hater å bli påprakket juleting så tidlig, og boikotter alt av juleting i butikkene til første søndag i advent. 

For det andre har det vært så dårlig de siste to årene at det ikke har vært gøy, og ikke verdt pengene. De har gått over fra å ha mindre julebord for hver seksjon, til ett gigajulebord for hele firmaet. Da blir det invitert rundt 700 stk. Verken i fjor eller forfjor var det plass til alle, det var så sinnsykt trangt at det var veldig vanskelig å komme seg frem til buffeten. Det gjaldt også for de som skulle fylle på mat, så når man endelig kom frem til buffeten var det tomt for det meste. Jeg endte opp med en tallerken med én medisterkake og to skjeer kålrabistappe. Dett var dett.. Etter minst 15 min i kø. 

Anonymkode: 7901e...a4f

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg pleier å styre unna. Dels av rent praktiske årsaker (lang reisevei, det skjer uansett mye på kveldstid i desember), dels fordi jeg ikke har noe ønske om å se kollegaene mine i varierende grad av beruset utfoldelse (det ene året jeg var på julebordet brukte han som skulle holde damenes tale anledningen til å fortelle voldtektsvitser - synet mitt på ham ble aldri helt det samme) og dels fordi julebordet hos oss har en relativt høy egenandel for ikke spesielt fantastisk mat. Jeg bruker gjerne penger på å gå ut og spise, men da vil jeg selv velge både maten og selskapet.

Skrevet

Nei, jeg pleier å styre unna. Dels av rent praktiske årsaker (lang reisevei, det skjer uansett mye på kveldstid i desember), dels fordi jeg ikke har noe ønske om å se kollegaene mine i varierende grad av beruset utfoldelse (det ene året jeg var på julebordet brukte han som skulle holde damenes tale anledningen til å fortelle voldtektsvitser - synet mitt på ham ble aldri helt det samme) og dels fordi julebordet hos oss har en relativt høy egenandel for ikke spesielt fantastisk mat. Jeg bruker gjerne penger på å gå ut og spise, men da vil jeg selv velge både maten og selskapet.

Hos oss startet talene med et foredrag om sexpress. Det var det nemlig aaalt for lite av på jobben... Og så fulgte de opp med en rekke gode sjekketriks som de oppfordret til å prøve på hverandre i løpet av kvelden... Dette da i et firma med 19% kvinner, og snittalder på godt over 40. Kjempegøy å være firmaets eneste kvinne under 30 da, kan jeg fortelle deg. Gikk hjem kl 22, og eneste grunnen til at jeg var der såpass lenge var at det er så få busser som går hjem til meg. 

Skrevet

Kjempestas - og så skal du forholde deg profesjonelt til dem igjen dagen etter...

Skrevet

Kjempestas - og så skal du forholde deg profesjonelt til dem igjen dagen etter...

Eneste trøsten er at det er lettere å dagen derpå være den som har vært vitne til en kollega som har prøvd å grafse nedi blusen til sjefen og deretter spydd i en blomsterurne, enn å faktisk være den kollegaen som har grafset og spydd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...