AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Det begynner å bli godt studd med innvandrere i Norge og i Oslo har Røde Kors sendt sine frivillige hjem på grunn av sikkerheten.På Slottet finnes 173 rom og på Skaugum er det over 140 rom, er det da ikke på tide at kongefamilien åpner dørene for innvandrere?Ihvertfall til de får behandlet sine søknader? Kongen har jo tatt et politisk standpunkt offentlig og bør følge det opp. Hva mener andre om dette? Anonymkode: 492f9...124 7
Drizzt Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Jeg synes også at det er på høy tid at Kongen og kronprinsparet åpner dørene sine. De har enormt med plass og ingen unnskyldning. 4
yxnyx Skrevet 6. november 2015 #3 Skrevet 6. november 2015 Nei, det synes jeg ikke de skal gjøre. Jeg prioriterer Norges vel framfor en kortvarig skadefryd. "Jeg kom til Norge og fikk bo på kongens slott! Garantert det beste landet å søke asyl! Kom hit dere også!" 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Jeg synes også at det er på høy tid at Kongen og kronprinsparet åpner dørene sine. De har enormt med plass og ingen unnskyldning.Nei, helst ikke. Selv om kongefamilien hadde hatt aldri så lyst så hadde jeg sett for meg medieoppslaget med tilhørende mediaoppslag i Syria og tilstøtende land og med mer bensin på bålet om at det bare er å komme til Norge og få det fett. Anonymkode: 9c812...9a6
Gjest Trollkarlen Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 Her blir det kritisert at vi huser asylsøkere på hotell og hele pakka og nå vil dere at de skal bo på et slott? Nei vet du hva. Sett opp brakker og telt. Det er ikke umenneskelig. Dra til de mest elendige strøkene i f.eks Afrika og fortell dem at nå slipper dem å gå 3 mil hver vei for å hente vann. De kan få bo i telt/brakke og få mat og vann levert på døra. Hvor mange tror dere hadde sagt at det var umenneskelig? Ikke en jævla sjel. Mat og vann på døra?! JA TAKK! Ut av denne gjørmehytta og inn i varmt telt! Det er ingenting umenneskelig med telt/brakker.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 Kongen og kronprinsen har jo faktisk ikke lov til å gå ut med politiske standpunkter.Det er på høy tid (og ikke på grunn av denne saken) at vi kvitter oss med dette monarkiet. Anonymkode: 47612...c44 3
Drizzt Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 Nei, helst ikke. Selv om kongefamilien hadde hatt aldri så lyst så hadde jeg sett for meg medieoppslaget med tilhørende mediaoppslag i Syria og tilstøtende land og med mer bensin på bålet om at det bare er å komme til Norge og få det fett. Anonymkode: 9c812...9a6Mediaoppslagene blir ikke bedre når Kongen går ut og offentlig tar et politisk standpunkt mot Norges interesser. Da bør han også vise med handlinger at han mener det han sier og huse flest mulig på sitt slott. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 Mediaoppslagene blir ikke bedre når Kongen går ut og offentlig tar et politisk standpunkt mot Norges interesser. Da bør han også vise med handlinger at han mener det han sier og huse flest mulig på sitt slott.Joda, ren politikk bør kongefamilien holde seg unna, men det hadde likevel vært verre hvis kongefamilien også skulle huset flyktninger, om så bare for et pr-stunt. Effekten av bilder med tårevåte flyktninger sitte i sofaen sammen med Håkon og Mette Marit hadde nok ikke latt vente på seg. Anonymkode: 9c812...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #9 Skrevet 6. november 2015 Joda, ren politikk bør kongefamilien holde seg unna, men det hadde likevel vært verre hvis kongefamilien også skulle huset flyktninger, om så bare for et pr-stunt. Effekten av bilder med tårevåte flyktninger sitte i sofaen sammen med Håkon og Mette Marit hadde nok ikke latt vente på seg. Anonymkode: 9c812...9a6Dette ville uansett aldri kunne tillates av sikkerhetsmessige hensyn. Innkvartering på hotell er derimot et utmerket tiltak. Teltleire er ikke egnet i vårt klima, dessuten bør vi tilby flyktningene noe bedre enn dette. Brakkebyer kan nok løse krisen på kort sikt, men permanent innkvartering i egnet bolig i et lokalsamfunn der de kan integreres, må komme på plass hurtigst mulig. Det burde innføres en lov som garanterer alle flyktninger fast bolig i løpet av 2-3 måneder. Dette ville bedret utsiktene til god integrering med arbeid og bidrag til samfunnet langt tidligere enn i dag, og økonomien i dette ville nok blitt god på sikt, selv om bosettingen ville koste litt. Anonymkode: f870e...5ec
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #10 Skrevet 6. november 2015 Nei, det synes jeg ikke de skal gjøre. Jeg prioriterer Norges vel framfor en kortvarig skadefryd. "Jeg kom til Norge og fikk bo på kongens slott! Garantert det beste landet å søke asyl! Kom hit dere også!" Noen av dem kom direkte til Stordalens hotell. Det er omtrent i samme gata. Anonymkode: 31105...ad1
Drizzt Skrevet 6. november 2015 #11 Skrevet 6. november 2015 Joda, ren politikk bør kongefamilien holde seg unna, men det hadde likevel vært verre hvis kongefamilien også skulle huset flyktninger, om så bare for et pr-stunt. Effekten av bilder med tårevåte flyktninger sitte i sofaen sammen med Håkon og Mette Marit hadde nok ikke latt vente på seg. Anonymkode: 9c812...9a6Med andre ord Kongen kan drive med hykleri og dette aksepteres uten protester. Nei, etter siste utspill mistet jeg enda mer av min respekt for denne familien. Først fordi den ikke er politisk nøytral og så fordi den går mot Norges interesser. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå