AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Hei!Jeg og min samboer venter vårt første barn. Både jeg og han er i jobb, men han snudde litt om og valgte å bli noe annet enn hva han først hadde tenkt og er derfor lærling i 3 år. Jeg jobber fulltid.Tilsammen har vi en inntekt på rundt 40k/mnden.Jeg får utbetalt rundt 24k (kommer an på hvor mye overtid jeg tar, for det er ofte en del og da er det over 24k), mens han kun har utbetalt 16k/mnden.Han har fått en ordning som er at istedenfor å gå opp i lønn så får han gjennomsnittslønnen hele veien. Om ca et år begynner han å ta hjemmevakter i tillegg og da får han nesten 100.000 mer i året enn han har nå.Jeg ble uplanlagt gravid i sommer, og vi venter vårt første barn nå til våren.Jeg vil ikke si vi har det noe dårlig økonomisk, men lurer på om han har krav på noe mer når han tjener så lite? Jeg vil jo få full utbetaling i permisjonen, så det går jo bra uansett, men samtidig er 16k veldig lite fra han sin side..Finner kun informasjon om dette når mor er lærling, men ikke med far.Noen som vet? Anonymkode: 9e1c8...a0e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #2 Skrevet 5. november 2015 Han får fedrekvoten som beregnes etter inntekt. Anonymkode: 129cb...cec 1
Rosalie Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 Naturligvis får han ikke mer. Man blir jo ikke belønnet med høyere lønn bare fordi man får barn. 4
Djungelvrål Skrevet 5. november 2015 #4 Skrevet 5. november 2015 Et blankt nei. Han må eventuelt låne penger som andre studenter. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Dere har mer enn nok inntekt til å forsørge dere selv og barnet, så da får dere ikke støtte. Anonymkode: f969d...44f
Pengebingen Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 Dere har jo nok, det burde ikke være noe problem Kjenner ikke til at det finnes ekstrastøtte til lærlig-fedre nei...Hvis dere føler det er trangt må dere se på hva dere kan kutte av utgifter, ellers kanskje han har tid til en ekstrajobb i helger eller liknende? Kan fort spe på med noen tuen r mnd på den måten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå