AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Vi har en stor hund som kan tøffe seg en del mot andre hunder. Derfor er vi begynt å ikke la han gå foran oss når vi går tur. På den måten får vi bedre kontroll i møtesituasjoner og særlig dersom andre kommer kjapt på. Det går egentlig veldig greit, bortsett fra at jeg ikke tror han helt skjønner at han får gå fritt ved siden av og bak (vi bruker line på 5-6 meter). Han tror nok at ham skal gå "fot" hele tiden. Vi er bevisst på å snakke hyggelig når han er bak, slik at han skal skjønne at alt er greit. Vi stopper opp om han vil snuse litt ekstra. Når vi er to kan den ene gå bak fører og leke med hunden. Av og til kaster vi godbiter bak bare for at han skal ha en positiv opplevelse bak fører.Vi har jobbet med dette ca en mnd., og som sagt går det veldig greit. Møtesituasjoner er blitt mye bedre! Det er bare det å få han til å forstå at han er fri på siden og bak. Så - er det noen som har noen gode innspill? Er det andre som kjører lignende opplegg? Anonymkode: 83c83...f48
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Hvorfor skal han ha fri der? Jeg er for at hunder skal gå i en avslappet fot når man går i bånd med frihet til å snuse. Og det høres jo ut som han føler seg fri nok til å snuse. Så får man heller ha hunden løs på egnede områder hvor den kan herje og leke. Selv er jeg ganske lei av alle tullinger med hunder som ikke kan gå i bånd. Jeg har fått alle hunder jeg har gått med, til å gå pent. Er jo ingen hokus pokus. Så personlig synes jeg det høres ut som at dere har en hyggelig og oppdragen hund. Anonymkode: 5f1d5...692 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #3 Skrevet 6. november 2015 Lær inn kommando. Vi hadde på "plass" (=fot) og "gå pent" (gå i bånd uten å dra, men fritt). Dere kan ikke forvente at han skal skjønne det selv. Anonymkode: c1580...a65
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Lær han en kommando, som betyr at han kan gå fritt. Si fri, værsegod eller noe som passer for deg. Anonymkode: dc296...352
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå